کانال بازی انتخاباتی

اخیراً تصاویری از دیدار برخی از این افراد منتشر شده که حکایت از رایزنی حامیان دولت با این افراد و کانال‌های تلگرامی تحت مدیریت آنها دارد.

به گزارش مشرق، با نزدیک شدن به انتخابات، فضای مجازی هم به عنوان یکی از حوزه‌های مطرح رسانه‌ای برای انتقال و گسترش و اخبار و دیدگاه‌ها به جد از سوی جریان‌های مختلف رسانه‌ای مورد توجه قرار گرفته است. در این میان سهم پیام‌رسان تلگرام به عنوان یکی از پدیده‌های چند سال اخیر فضای مجازی در میان ایرانیان نسبت به دیگر ابزارهای فضای مجازی بالا رفته است.

نرم‌افزاری که تاکنون حدود 22 میلیون نفر از ایرانیان را به طور مستقیم با خود درگیر کرده است. طبق بعضی آمارها حدود 60 درصد از پهنای باند بین‌الملل کشور توسط این پیام‌رسان اشغال شده است.

خرید کانال‌های تلگرامی پرمخاطب


این حجم از گستردگی باعث شده است تا تلگرام به عنوان یک بستر مشخص مورد توجه قرار گیرد. اتفاقی که در حال افتادن است. اواخر سال گذشته بود که خبرهایی مبنی بر خرید کانال‌های تلگرامی پرمخاطب و پربازدید توسط برخی حامیان دولت منتشر شد.طبق اطلاعاتی که دهان به دهان می‌چرخید، تعدادی از کانال‌های تلگرامی در آستانه انتخابات توسط حامیان دولت، خریداری شده است. جالب آنکه بعد از پیگیری «صبح‌نو» مشخص شد که این اطلاعات حداقل در مورد یکی از کانال‌های تلگرامی صحیح است. کانال تلگرامی «طنز سیاسی» که تا نیمه‌های سال 95 تحت همین نام فعالیت می‌کرد اما مدتی است که تحت عنوان «اصلاحات‌پرس» فعالیت می‌کند.
تغییر نام این کانال با حدود یک هزار عضو در حالی صورت می‌گیرد که هنوز در پست‌های قدیمی‌تر این کانال، نام و عنوان سابق آن به چشم می‌خورد. مدیر سابق این کانال تلگرامی با بیان اینکه دیگر حال و حوصله اداره این کانال مجازی را ندارم از واگذاری آن خبر داد.


هرچند همزمانی این حرف و حدیث‌ها با طرح ثبت اطلاعات مدیران کانال‌های تلگرامی باعث شد این تصور به وجود بیاید که اطلاعات مربوط به این کانال‌ها از این ناحیه نشت کرده است با این حال پیگیری «صبح‌نو» حکایت از این دارد که این فرضیه، درست نیست.

تکذیب وزیر ارتباطات


جالب آنکه آقای محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح‌نو» در واکنش به انتشار خبرهایی مبنی بر خرید کانال‌های پربازدید توسط حامیان دولت در آستانه انتخابات، گفته بود: «من به شدت تکذیب می‌کنم.» آقای وزیر این را هم اضافه کرده بود: ما اطلاعاتی داریم که طرف مقابل یعنی مخالفان دولت و یا گروه‌هایی که می‌خواهند وارد انتخابات شوند با پول زیاد به بخش‌های مختلف پیشنهادی می‌دهند برای آنکه یا کانالشان را بخرند و یا آنکه دو هفته آخر انتخابات، مطالب آنان را منتشر کنند. واعظی در نهایت عنوان کرده بود که دولت و حتی حامیان دولت هیچ ارتباطی با این کانال‌ها برقرار نکرده‌اند.

رایزنی معاون اجرایی رییس‌جمهور


هنوز جوهر اظهار نظر آقای وزیر خشک نشده نبود که خبر رسیده است آقایان محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس‌جمهور و علی جنتی وزیر سابق ارشاد و رییس ستاد انتخابات ریاست جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی در روزهای گذشته با مدیران تعدادی از کانال‌های مطرح و پرمخاطب جلسه گذاشته و رایزنی کرده‌اند.  اتفاقی که تا پیش از این توسط محمود واعظی یکی از اعضای کابینه تکذیب و رد شده بود. ظاهراً توانایی‌ها و گستردگی و پتانسیل این نرم‌افزار پیام‌رسان و قابلیت‌های آن آنقدر هست که ارزش خوردن صابون حرف و حدیث‌ها به حواشی انتخاباتی را داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • nz IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
    19 4
    این جماعت ، همان راستگویان مردم ستیز و کدخدا باورند. همان تشنگان قدرت و شیفتگان ثروت . همان برجامیان ترکمنچایی . همان مایه های شرمساری و خجلت . اما تاریخ مصرف بی مصرفشان پایان یافته و غزل خداحافظی را باید زودتر بخوانند .
  • بسیجی IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
    14 4
    استفاده از امکانات دولتی جهت منافع شخصی و حزبی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس