مجمع دوم

دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب حاشیه‌هایی را به همراه داشت که در ادامه می‌خوانید.

سرویس سیاست مشرق - دومین جلسه مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب صبح امروز پنج شنبه با حضور بیش از ۲ هزار نفر از چهره‌های انقلابی منتخب سراسر کشور در مجموعه شهر آفتاب تهران برگزار شد. گزارش کامل این نشست را اینجا بخوانید.

برگزاری چنین نشستی با این حجم مخاطب همواره با حاشیه‌هایی همراه است که جذابیت‌های خاصی را از برنامه به یادگار می‌گذارد. در ادامه به بخشی از این حواشی که طی نشست امروز به چشم می‌آمد اشاره می‌کنیم.

********

زیارت دسته جمعی مرقد مطهر امام راحل را می‌توان سرآغاز برنامه‌های جانبی مجمع دوم دانست. در این برنامه که شب گذشته با حضور بخشی از اعضای مجمع ملی و شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب برگزار شد رهروان مکتب امام راحل به تجدید عهد با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی پرداختند.

شب گذشته نیز تعدادی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع شرکت کنندگان در مجمع ملی به بیان نظرات خود پیرامون مسایل مختلف و شنیدن نقطه نظرات منتخبان پرداختند. محسن رضایی از کاندیداهای ریاست جمهوری در بیانیه ای که به مناسبت اجلاسیه امروز صادر کرده بود ضمن عذرخواهی از بابت حضور نداشتن در اجلاسیه امروز به دلیل سفر به شهر مشهد و بررسی خسارت زلزله دیروز، به جلسه دیشب خود با حاضران در مجمع اشاره کرد.

از ساعات اولیه صبح امروز و تقریبا حدود ساعت ۸:۳۰ دقیقه؛ دومین اجلاسیه نیروهای انقلابی کار خود را رسما آغاز کرد. اگرچه تعدادی از اعضا دیرتر از زمان مقرر به سالن اجلاس رسیدند اما از ساعتی قبل از آغاز مراسم، صندلی‌های ردیف‌های جلویی سالن تقریبا پر شده بود و هواداران نامزدها برای نزدیک تر بودن به جایگاه اصلی، صندلی خود را زودتر انتخاب کرده بودند. البته معمولا در این همایش ها ردیف جلو مخصوص میهمانان ویژه و سخنرانان است.

از نکات جالب توجه در این اجلاسیه حضور برخی از هموطنانمان از اقصی نقاط کشور با لباس بومی آن مناطق بود که تجلی دیگری از وحدت ملی را به نمایش می‌گذاشت.

پس از قرائت آیاتی از قرآن مجید در ابتدای مراسم و همچنین پخش سرود ملی، کلیپی از وعده‌های روحانی در انتخابات پخش شد که واکنش‌های متفاوتی را از سوی حضار به همراه داشت. عده ای با شنیدن دوباره این سخنان از عملی نشدن وعده های رئیس‌جمهور ناراحت شده و افسوس خوردند و عده ای نیز با مقایسه آنچه هستیم با آنچه وعده داده شده بود به بی عملی دولت می‌خندیدند.

همچنین کلیپی نیز براساس شعر "آمدم ای شاه پناهم بده" با صدای استاد کریم‌خانی پخش شد که فضای معنوی خاصی را در سالن به وجود آورد و باعث تاثر حاضران شد.

چینش سالن از موضوعاتی بود که مورد توجه قرار گرفت بطوریکه بر روی "سن" سه قسمت قرار داشت که هرکدام وظیفه خاصی را برعهده داشتند. قسمت اول محل قرار گیری اعضای شورای مرکزی جبهه بود که در ردیف بالا قرار داشت و چهره‌های شناخته شده‌ای نیز به چشم می‌خوردند که از جمله آن‌ها می‌توان به دکتر وحید دستجردی و دکتر حدادعادل و حجت الاسلام رحیمیان اشاره کرد. قسمت دوم که به دو بخش ۵ نفره تقسیم می‌شد محل قرارگیری ۱۰ نامزد منتخب مرحله اول که به دور دوم راه یافته بودند اختصاص داشت که امروز با توجه به غیبت ۴ نامزد در اجلاسیه تنها ۶ صندلی آن پر بود و سه نفر از کاندیداها در قسمت سمت راست و سه نفر در سمت چپ نشستند. همچنین یک تریبون هم در وسط قرار داشت که کاندیداها و سخنرانان برای بیان نظرات خود در پشت آن قرار می‌گرفتند.

حدود ساعت ۸.۳۰ صبح اجلاس به طور رسمی با سخنان حجت الاسلام رحیمیان آغاز به کار کرد. پس از سخنان رحیمیان، مهدی محمدی دیگر عضو شورای مرکزی جبهه به بیان اتفاقات رخ داده از زمان مجمع قبلی تا امروز پرداخت و میزان آرای کسب شده هرکدام از کاندیداهای مطرح در مجمع قبل را برای اولین بار اعلام نمود که براساس آن، حجت الاسلام رئیسی با کسب ۱۸۱۳ رای به عنوان منتخب اول معرفی شد.

پس از این سخنان کم‌کم پرس و جو در سالن زیاد شد و همه می‌خواستند، بدانند کدامیک از کاندیداها در سالن حضور دارند که مجددا رحیمیان به بیان نکاتی در این باره پرداخت. وی ضمن بیان این موضوع که حضور در این مجمع برای کاندیداها الزام آور نبود از دلایل حضور نیافتن برخی کاندیداها در اجلاس سخن گفت و ابتدا نیز به غیبت حجت الاسلام رئیسی پرداخت. وی با اشاره به تصمیم رئیسی برای حضور در مجمع تا روز گذشته و قبل از وقوع حادثه زلزله در برخی شهرهای استان خراسان، علت غیبت او را نیاز به حضور در مشهد برای هماهنگی بیشتر عنوان کرد و پیام وی را به این مجمع خواند.

قسمت بعدی مراسم دعوت از کاندیداهای حاضر در سالن برای حضور در جایگاه ویژه بود که براین اساس بذرپاش، حاجی بابایی، قاسمی، زاکانی، ضرغامی و نیکزاد در جایگاه مخصوص قرار گرفتند.

پس از حضور کاندیداها در محل تعیین شده، هرکدام از نامزدها فرصت ۲۰ دقیقه ای یافتند تا به بیان نظرات و برنامه های خود برای اداره امور کشور بپردازند که براساس حروف الفبا قرعه به نام بذرپاش افتاد و وی اولین نفری بود که از این فرصت ۲۰ دقیقه ای استفاده کرد. در زمان سخنان بذرپاش، متناسب با موضوعات سخنان وی تصاویری از صفحه یک روزنامه وطن امروز بر روی تلویزیون های سالن پخش می‌شد که جالب و دیدنی بود.

پس از بذرپاش، حاجی بابایی به بیان برنامه های خود پرداخت و پس از او نیز در غیاب "محسن رضایی" دکتر محسن روح‌الامینی پیام رضایی را برای حاضران قرائت کرد. همچنین با توجه به عدم حضور حجت الاسلام رئیسی در اجلاسیه، سید صولت مرتضوی به نمایندگی از ایشان، پیام شفاهی وی را برای حاضران قرائت کرد. در ادامه نیز زاکانی، ضرغامی و قاسمی و نیکزاد به بیان نظرات خود پرداختند.

از نکات جالب توجه در سخنرانی ضرغامی، نقل قول وی از حداد عادل درباره حکایتی بود که برای رفع خستگی حضار مطرح شد که به سختی های عبور از پل صراط اختصاص داشت که از همین رهگذر وی، ‌ به بار سنگین  مسئولیت ناشی از رای دادن و انتخابات اشاره و حاضران را به دقت در همه نظرات و برنامه های اشخاص و سپس رای به آن‌ها توصیه کرد.

ساعت کم کم داشت به ظهر نزدیک می‌شد و همه چیز آماده بود برای انتخابات. انتخاب سخت بین قوی ترین کادرهای انقلابی کشور برای سخت ترین مسئولیت. از حدود ساعت ۱۲.۳۰ کم کم رای گیری آغاز شد و حاضران در سالن برای انداختن رای خود در صندوق های رای عازم سالن مخصوص شدند.

از دیگر حواشی نشست امروز می‌توان به بازار عکس سلفی با کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شخصیت های حاضر در سالن اشاره کرد که طرفداران پر و پا قرصی داشت. نامزدهای انتخابات نیز برای گرفتن عکس یادگاری با حاضران مضایقه نمی‌کردند.

پس از رای گیری نیز، زمان ناهار و نماز فرا رسید و حضار پس از اقامه نماز به سمت محل سرو ناهار رفتند.

در ادامه برنامه نیز اساسنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب با رای قاطع منتخبان مردمی این تشکل، به تصویب رسید و مبنای کار و فعالیت قرار گرفت.

اما مهم ترین قسمت این برنامه یعنی نتیجه رای گیری برای انتخاب نامزدهای حاضر در انتخابات اعلام شد و فارغ از نتیجه آن که کدام یک از افراد حاضر توانستند مورد اعتماد منتخبان انقلابی قرار بگیرند، آنچه مشخص است وظیفه سنگینی است که از این پس بر عهده انقلابیون سراسر کشور و مخصوصا جوانان قرار دارد تا با همدلی و وحدت بتوانند مسیر پیش روی کشور را به ریل اصلی خود که باعث پیشرفت و عزت کشور است برگردانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • حق گو IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
    21 71
    اووووو.احمدی نژادیا جمعشون جمعه
    • م ف IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
      2 1
      احمدی نژاد هیچ وقت یه انقلابی نبود! اسم و حرف طرف نیست ک گروهشو تعیین میکنه! بلکه منش و رسمشه!
  • مهدی IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
    29 27
    وای چقدر جذاب بود. خیلی ذوق کردم از این همه جذابیت!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
    14 34
    اینکه رییسی نیامده و نامه داده معلومه که حسن روحانی دوباره رییس دولت جواد شد
  • ی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
    17 48
    با توجه به حملیه آمریکا به سوریه مطمئن باش روحانی رییس جمهوره
    • محمد IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
      1 0
      تو خواب
    • م IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
      1 0
      عجب استدلابی!!!
    • ناشناس IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
      0 0
      الان این چه ربطی داشت ؟ خدایا چرا انقدر بعضی ها نابودن ؟
  • علی IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
    0 1
    کور شود چشمی که نتواند این وحدت زیبا را ببیند! احسنتم
  • محمد IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
    2 0
    اگر مردم ما ازترس شیطان بزرگ به کسی رای بدن پس باید فاتحه خودشون روبخونند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس