کد خبر 705919
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
پرچم اسرائیل

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد اسرائیل مجوز ورود به نوار غزه را صادر نمی‌کند.

 به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتد پرس، دیده‌بان حقوق بشر روز دوشنبه رژیم اسرائیل را متهم کرد مجوز ورود گزارشگران خارجی را به غزه برای بررسی و ثبت موارد نقض حقوق بشر صادر نمی‌کند.


دیده‌بان حقوق بشر در گزارش ۴۷ صفحه‌ای خود اسرائیل را به ممانعت «هدفمند» از ورود اعضای تیم تحقیق و تفحص خود به غزه از سال ۲۰۰۸ متهم کرد. تنها یک تیم تفحص این سازمان توانست سال گذشته مجوز ورود به نوار غزه را دریافت کند. دیده‌بان حقوق بشر همچنین اعلام کرد مصر از سال ۲۰۱۲ مجوز ورود اعضای این گروه و عفو بین‌الملل را به غزه صادر نکرده است.


به نوشته آسوشیتد پرس، مصر و رژیم اسرائیل از سال ۲۰۰۷ و پس از تسلط حماس بر نوار غزه، این منطقه را که حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد محاصره و مسدود کرده‌اند. اسرائیل و حماس از آن زمان درگیر ۳ جنگ شده‌اند.


این در حالی است که رژیم صهیونیستی بارها دیده‌بان حقوق بشر را به رعایت نکردن بی‌طرفی در منازعه غزه متهم کرده است. اسرائیل ماه گذشته از صدور یک مجوز کاری برای یکی از مقامات ارشد این گروه – که مقر آن در نیویورک است -- امتناع کرد؛ اما وی توانست در قالب یک گردشگر به سرزمین‌های اشغالی وارد شود.


بنا بر مندرجات گزارش دیده‌بان حقوق بشر، محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی اسرائیل، ادعا‌های مطرح‌شده از سوی این رژیم را درباره انجام تحقیق و تفحص بی‌طرفانه در خصوص موارد نقض حقوق بشر در غزه، بدون نیاز به مداخله «دیوان بین‌المللی کیفری» زیر سؤال می‌برد.


در این گزارش آمده است: «اگر اسرائیل می‌خواهد دادستان دیوان بین‌المللی کیفری این استدلال را که پیگیری‌های کیفری این رژیم کافی هستند جدی بگیرد، نخستین گام مناسب صدور مجوز برای اعضای تیم تحقیق و تفحص حقوق بشر است تا بتوانند اطلاعات مرتبط را به دست آورند. »

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس