درختکاری راهیان نور

زائران راهیان نور در ایام حضور خود در مناطق عملیاتی دفاع مقدس جنوب کشور در قالب طرح «نذر نفس ثامن‌الحجج» ۸ هزار نهال را در مناطق مختلف استان خوزستان می‌کارند.

به گزارش مشرق، مشکل ریزگزدها در استان خوزستان چندین سال است که گریبان گیر مردم مقاوم و غیور خوزستان شده همانهایی که در دوران هشت سال دفاع مقدس با مقاومت و حماسه‌آفرینی اجازه تعرض به خاک کشور و تعدی به انقلاب اسلامی را ندادند.

حالا سپاه پاسداران, نیروهای نظامی و موسسه های مردم نهاد برای حل این مشکل در استان خوزستان دست به کار شدند و در حال انجام اقداماتی برای حل این معضل هستند.

در ایام اوج حضور زائران راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس نیز مؤسسات و سازمان های مختلف با مشارکت زائران راهیان نور با اقدام به کاشت نهال در نقاط مختلف استان خوزستان می‌کنند.

طرح «نذر نفس ثامن الحجج» از جمله طرح‌هایی است که توسط انجمن علمی پدافند غیر عامل استان خوزستان با مشارکت بنیاد کرامت رضوی در طول ایام راهیان نور با مشارکت زائران راهیان نور در استان خوزستان در حال انجام است.

حسین سمیعی دبیر انجمن علمی پدافند غیر عامل استان خوزستان و مجری طرح نذر نفس ثامن‌الحجج در گفت‌و‌گو با تسنیم در خصوص این طرح گفت: طرح نذر نفس ثامن الحجج قریب به شش ماه گذشته توسط انجمن علمی پدافند غیرعامل و با مشارکت بنیاد کرامت رضوی به اجرا رسید که ما در این طرح بنا داریم فرهنگ هر زائر یک درخت را نهادینه کنیم که هر زائر راهیان نور بتواند باعث رونق استان و افزایش سطح پوشش گیاهی استان شود.

وی ادامه داد: تعداد نهال هایی که نذر شده 8 هزار نهال است که تا روز 15  فروردین که پایان این طرح است این تعداد نهال در محل یادمان شهدای هویزه, کمربند سبز استان, روستاهای هویزه, اطراف شهر هویزه, شهر سوسنگرد و در قسمت 400 هزار هکتاری که سپاه مشغول به نهال کاری است کاشته می‌شود و در آینده این طرح در شلمچه, آبادان و خرمشهر انجام خواهد شد.همچنین با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی که از درختان مثمر استفاده کنید به همین خاطر در این طرح از درخت کُنار استفاده شده که از نظر نگهداری و مثمر ثمر بودن یکی از درختان خوبی است.

دبیر انجمن علمی پدافند غیر عامل استان خوزستان اظهار کرد: علت اصرار استفاده از ظرفیت راهیان نور این است که زائرانی که در این مناطق حضور پیدا می‌کنند احساس وظیفه کنند و برای حل مشکل ریزگرد به استان خوزستان کمک کنند و در جهت آبادانی استان کمک کنند. دیگر دلیل ما این بود که این معضل استانی را تبدیل به دغدغه عمومی کنیم و از این ظرفیت راهیان نور برای پوشش گیاهی استان استفاده کنیم.

سمیعی گفت: زائران راهیان نور هر ساله به یادمان های دفاع مقدسی می‌آیند که رزمندگانی که از نفس افتادند تا این آب و خاک خفظ شود اما متاسفانه در سالهای اخیر آن کاری که دشمن مد نظر داشته با تغییرات اکوسیستمی در صدد آن است که مردم را از این استان فراری دهد به همین خاطر برای ما فرض است که با روحیه بسیجی و جهادی در زمینه حل این مشکل وارد عمل شویم و این بود که این طرح بوجود آمد که ان‌شاء‌الله باب فرهنگ سازی آن ایحاد و سالهای آینده پر رونق تر شود و به دنبال آن هستیم که زائران راهیان نور خودشان از شهر های خود نهال بیاورند و در این استان بکارند تا موجب آبادانی منطقه شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • 20 IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
    0 0
    اول بکارید بعد حتماً مواظبت و آبیاری انشاالله به نتیجه می رسه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس