محمد شریعتمداری

مصطفی معین، وزیر علوم دولت اصلاحات ادعا کرد: طرفداران دولت در دانشگاه‌ها با محدودیت فعالیت مواجه‌اند!

سرویس سیاست مشرق  _ «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه، 7:30 دقیقه صبح با بسته خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

«حذف عملکرد امام و رهبری از تاریخ»؛ مأموریت جدید حجاریان و تاجزاده

مصطفی تاجزاده، از چهره های شاخص اصلاح طلب و از فعالان این جریان، در بخشی از گفتگوی خود در میزگرد سیاسی شماره اخیر نشریه مهرنامه با اشاره به مقطع زمانی پس از رحلت امام(ره) گفته است:

«من در مقام تحلیل حوادث آن مقطع، باید چند انتقاد از خودمان(چپ های سابق و اصلاح طلبان فعلی) مطرح کنم و کوتاهی خودمان را بپذیرم.

اول اینکه ما در مجموع تا سال ها بعد درک نکردیم که امام را دیگر نداریم. پایان جنگ با پایان حیات امامی مصادف شد که در حقیقت، قوی ترین مدافع جریان چپ به شمار می رفت. نمونه هم، تشکیل مجمع روحانیون مبارز در آخرین سال حیات ایشان بود و فقط با حمایت قوی شخص ایشان، وقوع چنین اتفاقی ممکن بود. هیچ نیروی دیگری توان این را نداشت که در برابر جامعه روحانیت مبارز که اعضایی چون آقایان خامنه ای، هاشمی، مهدوی کنی و... را داشت؛ شرایطی فراهم آورد که چند روحانی جوان‌تر تشکیلاتی درست کنند و بلافاصله هم انتخابات مجلس سوم را ببرند. ما واقعیت تلخی به نام فقدان امام را تا سال ها به رسمیت نشناختیم. موضوعی که الان در سطح کوچکتر پس از درگذشت آقای هاشمی با آن درگیر هستیم...»

*در صحبت های عامدانه آقای تاج زاده، اینطور القا می شود که فضای سیاسی کشور از دوران زعامت مقام معظم رهبری، حضرت آیت ا... خامنه ای(دامت برکاته) تاکنون، نسبت به زمان امام راحل بسته تر شده است!

این در حالی است که اولا عملکرد ولایت فقیه مبتنی بر شاخص هاست نه اشخاص. یعنی اساسا از عملکرد مهندسی ولایت فقیه هیچگاه دگماتیزم، جلوگیری از تکثّر آرا و تصلب ساطع نمی شود.

ثانیاً بر اساس آنچه بزرگان نظام گفته اند، آنچه که آقای تاجزاده و رفقایشان در فتنه سال 88 و ایضاً در حوادث سال 78 علیه نظام اسلامی روا داشتند؛ اگر در دوران امام راحل صورت گرفته بود، حکماً در حال حاضر سرنوشت اصلاح طلبان، مشاهیر محصور و منزوی آنها و حتی شخص آقای تاجزاده چیز دیگری بود.

در اشاره به مثال آقای تاجزاده پیرامون مجمع روحانیون مبارز نیز گفتنیست که بر اساس روایتی معتبر، تنی چند از اعضای این مجمع پس از امام راحل خدمت مقام معظم رهبری می رسند و اینطور بیان می کنند که ظاهراً شما تمایلی به فعالیت ما ندارید و ما حاضر به قطع حرکت خود هستیم اما رهبر انقلاب آنها را از این کار نهی و به ادامه فعالیت تشویق می کنند و حتی گماردگان آنها بر مناصب با حکم امام راحل را نیز همچنان در مصادر امور نگه داشتند.[1]

در همین حال و با اینکه مجمع روحانیون مبارز در فتنه سال 88 نیز عملکرد مثبتی نداشت اما آیت ا... موسوی بجنوردی از اعضای این مجمع، سال 93 در یک مصاحبه پیرامون نحوه ارتباط مقام معظم رهبری با مجمع روحانیون مبارز گفت: مقام معظم رهبری در حال حاضر به مجمع روحانیون ماهیانه هم پرداخت می‌کنند. یعنی روابط مجمع روحانیون با رهبری خیلی خوب است حالا اگر یک افرادی پیدا می‌شوند و حرف‌هایی می‌زنند، نباید آن را پای مجمع گذاشت.[2]
مظلوم نمایی تاجزاده، اظهارات او درباره مجمع روحانیون و عدم اشاره اش به سماحت و رأفت مقام معظم رهبری در تعامل با این مجمع اصلاح طلب همچنین در حالی است که حسین مرعشی،

سخنگوی حزب کارگزاران چندی قبل گفته بود که برخی دوستان ما (منظور مجمع روحانیون است که در مجلس سوم به پیروزی گسترده ای دست یافت) در مجلس سوم از رهبری آیت الله خامنه ای راضی نبوده اند.[3]

قبل از تاجزاده، سعید حجاریان نیز در یک یادداشت در ویژه نامه نوروزی شرق تلاش کرده بود تا اندیشه اسلام انقلابی را برساخته تفکرات کسانی مثل مرحومان شریعتی و بازرگان قلمداد کند و در این زمینه هیچ اشاره ای به امام راحل بعنوان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نکرده بود.[4]

***

نتیجه عدم عذرخواهی جریان خاص بابت ادعای بورسیه های غیر قانونی و تقلب...
معین: طرفداران دولت در دانشگاه‌ها با محدودیت فعالیت مواجه‌اند!

مصطفی معین، وزیر علوم دولت اصلاحات و از فعالان جریان سیاسی خاص در بخشی از مصاحبه خود با سالنامه نوروزی روزنامه شرق، با اشاره به داغ شدن فعالیت های سیاسی کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گفته است:

متأسفانه دانشجویان اصلاح طلب و طرفدار دولت با محدودیت های بیشتری برای فعالیت در دانشگاه ها مواجه هستند که طبیعتا باید این محدودیت ها کمتر شود!

*جریان سیاسی خاص همواره و در آستانه هر انتخاباتی، بصورت ژنتیکی و بدون هیچ فکت یا سندی درباره 2 موضوع ایجاد مناقشه می کند....

نخست درباره شورای نگهبان و مسئله ردّ صلاحیت ها و سپس در فعالیت های سیاسی دانشجویان و ادعای اینکه دانشجویان در محاق هستند و غیره.

جالب آنکه گویا در دوران دولت آقای روحانی، طیف طرفدار دولت که اتفاقاً به هیچ وجه حضور پر رنگی هم در دانشگاه های کشور نداشته اند نیز به سبد بهانه های جریان خاص اضافه شده و اینطور وانمود می شود که آنها هم در زیر اذیت و آزار و شکنجه و  اعمال محدودیت هستند!

این ادعاها در حالی است که به گواه اسناد تاریخی، جریانی که معتقد به مرگ جنبش دانشجویی است، دانشجویان را صرفا در حدّ پیاده نظام سیاسی خود در دانشگاه ها قبول دارد و رئیس جمهورش نیز صراحتاً به دانشجویان پرخاش می کرد؛ کسی جز جریان سیاسی خاص یا همان اصلاح طلبان نیستند.

همین جریان همچنین برخورد امنیتی با چند دانشجو که مرتکب جرائم ضد امنیتی از قبیل ارتباط با بیگانه، ایجاد اغتشاش و فتنه‌گری هستند را بر نمی تابد و مدعیست که برخورد با این دانشجویان، یعنی به محاق رفتن آزادی و امنیت در کشور!

درباره ادعای آقای معین مبنی بر اینکه طیف طرفدار دولت در دانشگاه ها با محدودیت مواجه هستند بایستی اشاره کرد که به دلیل روی کار بودن دولت آقای روحانی و نبود خبر خاص و مستندی در زمینه محدودیت های گسترده؛ به نظر می رسد ادعای آقای معین، همچون مدعای سال 88 اصلاح طلبان در بحث «تقلّب» و مانند مدعای دیگر این جریان درباره «اعطای هزاران بورسیه غیر قانونی» (که جعلی بودن آن اثبات شد) نمی تواند ادعای درستی باشد.

***

معاون روحانی: ایرباس فقط برای پولدارها نیست؛البته اتوبوس‌ها را هم بازسازی می‌کنیم

محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور روحانی، در بخشی از مصاحبه خود با ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد در اشاره به ورود چند فروند هواپیمای ایرباس به ایران اظهار کرده است:

صرف نظر از اینکه چه اتفاقی افتاده و امنیتی که ایجاد کرده، مسئله بسیار مهمتر از این است که بگوییم اقشار پولدار ما سوار هواپیما می شوند. آیا کسانی که سوار هواپیما می شوند، سوپر میلیاردر هستند که از تهران به ایلام یا بوشهر می روند؟ هواپیما یک وسیله رفت و آمد برای همه مردم است. کسانی هم هستند که از اتوبوس استفاده می کنند. آنها هم شایسته هستند که اتوبوس های آنها را بازسازی مجدد کنیم که در این رابطه قراردادهای متعددی داریم که از تکنولوژی های روز دنیا بهره بگیریم. آنجا هم باید قدم هایمان را بلندتر برداریم.

*آقای شریعتمداری که یکی از فرزندان ایشان هم در آمریکا زندگی می کند، زمانی مسئله اقتصادی مقاومتی را نیز به سرنوشت برجام گره زده بود.[5]

قضاوت درباره صحبت های معاون اجرایی رئیس جمهور را به عهده مخاطبان محترم می گذاریم...

***

1_http://www.mashreghnews.ir/news/316309
2_ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930923001403
3_http://www.mashreghnews.ir/news/692751
4_http://www.mashreghnews.ir/news/704343
5_http://www.farsnews.com/13940724000818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • منصور IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    44 11
    صد رحمت به منافقین، شما اصلاح طلبان مثل موریانه به جان انقلاب افتادید
  • عبدالله IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    33 10
    من 54سال دارم یک بار فقط سوار هواپیما شده ام تو چند بار معاون
  • حامد IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    16 2
    هواپیما نو خوبه و در این شکی نیست چون اگه نباشه با شرکت خارجی میرن و ارز خارج میشه اما باید بدونی برای اکثر مردم هواپیما به صرفه نیست. اونا که میرن یا نسبتا پولدارن یا با پول اداره ها میرن و یا امتیازاتی مثل خانواده شهدا. من خودم دانشجو هستم و بالای 40 بار با اتوبوس مسیر 10، 12 ساعتی رو رفتم ولی یه بار هم نتونستم با هواپیما برم
  • ناشناس IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    18 4
    با وجود 8 میلیون جوان بیکار خرید هواپیما در الویت نبود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس