نقوی حسینی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: دولت در برابر کوتاهی‌های کشورهای 1+5 با تسامح و تساهل برخورد کرده و ما شاهد برخورد چندانی با این عهدشکنی‌ها از سوی دولت نبوده‌ایم.

به گزارش مشرق، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره بدعهدی انگلیس در جلوگیری از خرید 900 تن کیک زرد توسط ایران گفت: این گونه بدعهدی‌ها در اجرای توافق برجام همچنان ادامه دارد از یکسو بدعهدی آمریکا در تصویب احکام مجلس سنا علیه ایران تا بدعهدی اخیر انگلیس همگی نشان از ادامه‌دار بودن دشمنی این سیاست مداران با کشورمان است.

وی با بیان اینکه این کشورها برخلاف توافق برجام اجازه دسترسی صلح آمیز ایران به انرژی هسته‌ای را نمی‌دهند، افزود: طبق این توافق ایران می‌تواند از بازار بین‌المللی کیک زرد تهیه کند و اگرچه خریداری کردن 900 تن کیک زرد توسط انگلیس متوقف شده است اما این اقدام نمی‌تواند حق قانونی کشورمان را در خریداری کردن این محصول زیر سوال ببرد.

نماینده مردم ورامین خاطر نشان کرد: ایران طبق گزارش اخیر آژانس تاکنون به تمامی تعهدات خود عمل کرده است اما کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس با اقدامات خود جلوی اجرای درست برجام را می‌گیرند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: دولت و به ویژه دستگاه دیپلماسی کشور باید بر اجرای دقیق برجام از سوی طرفین تأکید داشته باشد، همانگونه که ما به تعهدات خود عمل می‌کنیم، کشورهای 1+5 نیز باید به انجام تعهدات خود پایبند باشند و پیگیری این امر وظیفه وزارت امورخارجه است.

وی در ادامه تأکید کرد: مجلس با توجه به وظیفه نظارتی خود با ارائه گزارش خود درباره برجام به روند اجرای درست این تعهد پیگیری می‌کند، این اقدامات مجلس می‌تواند دولت را وادار کند که به وظایف خود عمل کند اگرچه دولت تاکنون در برابر کوتاهی‌های طرف مقابل با تسامح و تساهل رفتار کرده و ما شاهد برخورد چندانی با این عهدشکنی‌ها از سوی دولت نبوده‌ایم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ، IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    1 3
    قبل از برجام اصلا ایران جرأت خرید حتی یک تن کیک زرد را هم نداشت اما الان دو نوبت تحویل گرفتیم و درخواست خرید ۹۰۰ تن هم دادیم
    • رضا IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
      1 0
      پسر خوب وقتی خودمان تولید میکنیم کیک زرد چرا منت دشمنان رو بکشیم ننگ بر برجام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس