کد خبر 699816
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۷
طالبان

در حالی وزیر پیشین انرژی و آب افغانستان مدعی ارتباط ترکمنستان و طالبان شده،سرکنسول این کشور در هرات این اظهارات «محمد اسماعیل خان» را رد کرد.

«محمداسماعیل خان» وزیر پیشین انرژی و آب و یکی از چهره‌های جهادی حوزه غرب مدعی شد: ترکمنستان با طالبان ارتباط دارد و از مرزهایش به این گروه مهمات و تجهیزات نظامی کمک می‌کند.

وزیر پیشین انرژی و آب امروز طی اظهاراتی در یک نشست گفت: دولت چندی پیش شمار پاسگاه‌های مرزی با ترکمنستان را کاهش داد و اکنون مرز ترکمنستان و افغانستان به روی طالبان باز است.

به گفته وی هم‌اکنون در سرتاسر مرز افغانستان با ترکمنستان دو یا سه پاسگاه امنیتی مستقر بوده که برای جلوگیری از رفت‌وآمد غیرقانونی کافی نیست. اسماعیل خان می‌گوید که این موضوع را حتی با وزیر خارجۀ ترکمنستان در میان گذاشته‌اند.

این چهره جهادی انتقاداتی هم بر حکومت هم دارد. وی می‌گوید چندین گروه طالبان در «شیندند» هرات فعالیت دارند که ماشین‌های «ملا ننگیالی» و «ملا نیازی» مقام‌های این گروه‌ها از سوی نیروهای امنیتی افغانستان محافظت می‌شوند.

اما «جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات ادعای محافظت طالبان از سوی نیروهای امنیتی را رد می‌کند.

«عبدالقادر کهن» سرکنسول ترکمنستان در هرات نیز ادعای توزیع سلاح از مرزهای ترکمنستان به طالبان در خاک افغانستان را رد می‌کند.

پیش از این سروصدهایی مبنی بر ارتباط مسکو با طالبان نیز وجود داشت که سفیر روسیه برای افغانستان نیز این موضوع را تأیید کرد و گفته بود که صرفاً این ارتباط برای حفظ جان شهروندان و دیپلمات‌های این کشور در افغانستان برقرار شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
    7 1
    ترکمنستان با طالبان ارتباط برقرار کرده است که طالبان به خطوط لوله گاز ترکمنستان به افغانستان آسیب نرساند.افغانستان اگر دوست ماست باید از ایران گاز بخرد و حق آبه 850 میلیون متر مکعبی آب ایران را رها سازی کند.اگر دولت افغانستان قرار است از ترکمنستان گاز بخرد بهتر است مهاجرین هم به ترکمنستان بروند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس