کد خبر 690670
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

«باراک اوباما» از مدت‌ها قبل گفته بود، زمانی که از ریاست جمهوری فارغ شود، شروع به نوشتن کتاب خاطراتش می‌کند؛ کتابی که گفته می‌شود یکی از با ارزش‌ترین کتاب‌های موجود در بازار با حق امتیاز 20 میلیون دلاری است.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- کتابی از مردم شناس مشهور آمریکایی که عقیده دارد «زنان رهبران آینده‌اند» با وجود تمام تعریف‌های مختلفی که از فمینیسم وجود دارد و موج‌های گوناگون این مبحث، تقریبا همه‌ی فمینیست‌ها معتقدند که زنان در تاریخ مورد ظلم واقع شد‌ه‌اند. همان قضیه‌ای که «سیمون دوبووار» مفصل آن را در کتار «جنس دوم» بررسی کرده است؛ کتابی که در سال 1349 منتشر شد و در همان ابتدا تبدیل به مانیفست جنبش‌های فمینیستی شد.

 قضیه، جنس اول، جنس دوم/خاطرات 20 میلیون دلاری آقای رئیس جمهور/خاطرات رئیس جمهور 20 میلیون دلار ارزش دارد!!!

طرحی که دوبووار پایه‌گذاری کرده بود حالا از لاک دفاعی بیرون آمده و تبدیل به نظریه‌ی جنجالی«هلن فیشر» شده است. این نویسنده و مردم شناس آمریکایی در کتاب «جنس اول» با عنوان فرعی «توانایی‌های زنان برای دگرگرونی جهان»، ادعا می‌کند در قرن بیست و یکم در خیلی از مجامع جهانی این زنان هستند که زندگی در زیر سایه‌ی جنسیت‌شان را کنار می‌گذارند و با تقویت توانایی‌های به اصطلاح «مردانه» و استفاده از شم ذاتی زنانه‌شان، تبدیل به رهبرانی تأثیر گذار می‌شوند.فیشر با مثال‌های زیادی به شما ثابت می‌کند که اگر از قالبیت‌های زنان مثل بازی کلامی، ادراک قوی، مردم داری و ... به درستی استفاده شود، در دنیای امروز می‌تواند تا چه حد عامل موفقیت آن‌ها باشد؛ چه در حوزه‌های پزشکی و حقوق و چه در زمینه‌ی بشر دوستی و حتی کشور داری.این نویسنده در 11 فصل مختلف این کتاب مباحثی مثل، زنان و سرمایه‌گذاری اقتصادی، توانایی زنان در توجه به هر موضوع با در نظر گرفتن شرایط محیطی، مهارت‌های کلامی زنان، استعداد زنان در خواندن فکر و درک موقعیت و عشق در قرن بیست و یکم را مورد بررسی قرار می‌دهد و از جمع بندی همه‌ی این بحث‌ها به این نتیجه می‌رسد که «آینده متعلق به زنان است»

 قضیه، جنس اول، جنس دوم/خاطرات 20 میلیون دلاری آقای رئیس جمهور/خاطرات رئیس جمهور 20 میلیون دلار ارزش دارد!!!

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

در دیگر کشورهای جهان نیز زنان با روندی روز افزون در حال پیوستن به صنعت ارتباطات هستند. در تحقیقی که در سال 1995، سازمان ملل روی 40 کشور به عمل آورد، بیش از 50 درصد از دانشجویان علوم ارتباطات را زنان تشکیل می‌دادند. براساس این تحقیق در اروپای شرقی و آمریکای لاتین تقریبا 45 درصد از گویندگان تلویزیون زن بودند. در کشورهای آلمان، زلاندنو، استرالیا، سوئد، مالزی،‌ آفریقا و آمریکای لاتین 35 تا 40 درصد از تهیه‌کنندگان تلویزیونی را زنان تشکیل می‌دادند و این رقم در هندوستان تقریبا به 30 درصد می‌رسید. حتی در ژاپن که تنها 10 درصد پست‌های مدیریتی و تخصصی به زنان تعلق دارد، تقریباً 19 درصد از گویندگان تلویزیون زن هستند.

 قضیه، جنس اول، جنس دوم/خاطرات 20 میلیون دلاری آقای رئیس جمهور/خاطرات رئیس جمهور 20 میلیون دلار ارزش دارد!!!

زیبایی شناسی به سبک لینچ

سینمای دیوید لینچ/ تاد مک گوان/ ترجمه‌ی محمدعلی جعفری/نشر ققنوس/367 صفحه/25هزار تومان

از قدیم هم گفته‌اند روشنفکری بدون سینمای «لینچ» و سینمای لینچ بدون روشنفکری بی‌معنی است. فیلم‌های «دیوید لینچ» با این که هیچ وقت جزء پرفروش‌های سینما نبودند، اما همیشه در بین منتقدان و روشنفکران جایگاه ویژه‌ای داشتند و یک جورهایی کالت روشنفکر‌ها به حساب می‌آیند از کله پاک کن و مرد فیل نما گرفته تا جاده‌ی مالهالند و بزرگراه گمشده. «تاد مک گوان» در سال 2007 تحلیلی روی فیلم‌های این کارگردان انجام داده‌ وآن‌ها را براساس اندیشه‌های فروید،‌لاکان و هگل بررسی کرده است. این کتاب به تازگی برای اولین بار توسط نشر ققنوس به فارسی برگردانده شده است. بیشتر فیلم‌های دیوید لینچ در فضاهای سورئالیستی می‌گذرند، این فیلم‌ها بر خلاف جریان حاکم بر سینما، قصد ندارند تماشاگر را درگیر تصویری خیالی از بازسازی واقعیتی کنند که هرگز اتفاق نیفتاده بلکه سعی می‌کنند تفکری را به مخاطب«نمایش» دهند که ساختار ذهن او را خود آگاه تحت تأثیر قرار دهد. به همین دلیل هم فیلم‌های لینچ خوراک این جور تحلیل‌های فلسفی و روانکاوانه است.

 قضیه، جنس اول، جنس دوم/خاطرات 20 میلیون دلاری آقای رئیس جمهور/خاطرات رئیس جمهور 20 میلیون دلار ارزش دارد!!!

مأموریت غیرممکن

مأمور معتمد/گراهام گرین/ترجمه‌ی تورج یاراحمدی/نشر کتاب سرای نیک/284 صفحه/38هزار 500 تومان

داستان کتاب ماجرای سفر مرد میانسالی است که به انگلستان می‌رود تا زغال سنگ را که به دلیل نیاز شدید از الماس هم قمیتی‌تر شده است، خریداری کند و به کشورش بیاورد؛ کشوری که درگیر جنگ داخلی است و واردات زغال سنگ می‌تواند پایانی برای این جنگ باشد. همان زمان شورشیان فردی را مأمور می‌‌کنند تا مأمور میانسال یا همان مأمور معتمد را شکست بدهند و خودش با صاحبان معدن زغال سنگ قرارداد ببندد. مأمور معتمد که نمی‌داند برای پیشبرد مأموریتش به چه کسی اعتماد کند با دختر زیبا و جوانی به نام روز کالن آشنا می‌شود که می‌تواند برگ برنده‌ی او باشد.«مأمور معتمد» مانند دیگر کتاب‌های گراهام گرین، روایتگر ترس‌های درونی انسان در موقعیت‌های خاص اجتماعی است و تصمیم‌هایی که در نهایت تبدیل به ماجراهایی باور نکردنی می‌شوند. نویسنده‌ی کتاب، در این داستان به مفاهیمی مثل اعتماد، صداقت، عشق و انسانیت می‌پردازد و عقیده دارد در جهانی که پر از دروغ و دورویی است می‌توان با پایبندی به صداقت و رفتار انسانی وجه تمایزی بین خود و دیگران قائل شد.

 قضیه، جنس اول، جنس دوم/خاطرات 20 میلیون دلاری آقای رئیس جمهور/خاطرات رئیس جمهور 20 میلیون دلار ارزش دارد!!!

کاغذ میلیون دلاری!

«باراک اوباما» از مدت‌ها قبل گفته بود، زمانی که از ریاست جمهوری فارغ شود، شروع به نوشتن کتاب خاطراتش می‌کند؛ کتابی که گفته می‌شود یکی از با ارزش‌ترین کتاب‌های موجود در بازار با حق امتیاز 20 میلیون دلاری است.خیلی از ناشران آمریکایی اعلام کرده‌اند که حاضرند به رئیس جمهور سابق ایالات متحده برای نوشتن کتاب خاطرات دوران ریاست جمهوری مبلغ 20 میلیون دلار پرداخت کنند، اگر اوباما با یکی از این انتشاراتی‌ها شروع به همکاری کند، این مبلغ تبدیل به بالاترین مبلغی می‌شود که تاکنون برای چاپ خاطرات یک رئیس جمهوری پرداخت شده است.در حال حاضر چند ناشر برای چاپ کتاب خاطرات رئیس جمهور با هم رقابت می‌کنند که در این میان «رندوم هاوس» که خاطرات او را در سال 1995 هم منتشر کرده بود، شانس بیشتری در این زمینه دارد. «میشل اوباما» همسر رئیس جمهور سابق هم فرصت این را دارد که با قراردادی کتاب خاطراتش را بنویسد تا برای اولین بار بتوان همزمان در کنار خاطرات رئیس جمهور، خاطرات بانوی اول کاخ سفید را هم خواند. ناشران به همسر اوباما مبلغی حدود 10 میلیون دلار پیشنهاد داده‌اند تا او هم خاطرات این دوران را به نگارش در آورد.

 قضیه، جنس اول، جنس دوم/خاطرات 20 میلیون دلاری آقای رئیس جمهور/خاطرات رئیس جمهور 20 میلیون دلار ارزش دارد!!!

رئیس جمهور سابق آمریکا قبل از این خاطرات خود را از زمان جوانی در کتابی به نام «رؤیاهای پدرم» منتشر کرده بود و در زمان سناتوری هم زندگینامه‌ی خود نوشتی با عنوان «جسارت امید» را روانه بازار کرد که هر دو جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های رمان خود بودند و بیشتر از چهار میلیون نسخه از آن‌ها به فروش رفته است.«اوباما» علاوه بر این، کتابی کودکانه هم برای دو دخترش نوشته و کتاب جدید که قرار است از خاطرات هشت سال ریاست جمهوری او در آمریکا نوشته شود، چهارمین اثرش خواهد بود.

منبع: همشهری جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس