کد خبر 662570
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰

کدام بازیکنان خیلی زود باشگاه جدیدشان را نامید کردند.

به گزارش مشرق، در همین ۱۲هفته بسیاری از خریدهای های سرشناس و چند صد میلیونی تیم ها عملکرد ضعیفی داشتند. باشگاه به این امید این بازیکنان را خریدند که ستاره لیگ شانزدهم باشند اما عملکرد برخی از این خریدهای پر سروصدا آنقدر ضعیف بوده که خیلی زود به نیمکت ذخیره ها و سکوها منتقل شدند.

این خریدهای تا اینجا ناموفق، ۱۸ هفته دیگر وقت دارند تا خودی نشان دهند و از فهرست بدترین خریدها خارج شوند.

آرش برهانی(پیکان)

برهانی یکی از بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر، پس از حدود ۱۰ سال از استقلال جدا شد و در ابتدای فصل به پیکان پیوست، با این حال در این ۱۲ هفته هیچ اثری از آرش آقای گل دیده نشده است. او آنقدر مجید جلالی را نامید کرد که در برخی بازی ها در فهرست ۱۸ نفره هم قرار نگرفت. این خرید ۶۰۰ میلیونی پیکان تا اینجای فصل حتی یک گل هم برای تیمش نزده است. پیکان البته خریدهای نامیدکننده دیگری هم داشته است. علی حمودی دیگر بازیکنی است که اصلا انتظارات را برآورده نکرده است. اگر به نمرات سایت نود رجوع کنیم مشخص می شود بهادر عبدی، ابوالفضل ابراهیمی، مهدی شیری و ماهان رحمانی هم فصل درخشانی نداشتند و مجید جلالی از بین خریدهای لیگ برتری اش تنها باید از رحمان احمدی و امیرحسین صادقی راضی باشد. طبق آمار لیگ، حمودی و شیری با ۶۸۰ میلیون تومان گران‌ترین بازیکنان پیکان‌اند و بعد نوبت به برهانی می رسد بازیکنان گرانی که اصلا جواب نداده‌اند.

 آندرانیک تیموریان و محمد نصرتی(ماشین‌سازی)

ماشین‌سازی با هزینه بالا لیگ را شروع کرد. ستاره‌های زیادی را به تبریز آورد تا فصلی درخشان را تجربه کند اما هم اکنون با تنها ۶ امتیاز در قعر جدول حضور دارد. یکی از دلایل ناکامی ماشین‌سازی کم فروغی ستاره‌هایش است. بر اساس اعلام سازمان لیگ آندرانیک تیموریان با قراردادی ۱،۵ میلیارد تومانی گران ترین بازیکن لیگ است اما کاپیتان تیم ملی آنقدر در ماشین‌سازی کم فروغ بود که هم تیم ملی را از دست داد و هم در بازی با پرسپولیس در فهرست ۱۸ نفره قرار نگرفت. بازی های ضعیف و در پی آن نمرات پایین آندو نشان می دهد او در حال تجربه کردن بدترین فصل خودش است.

دیگر خرید ناموفق ماشین‌سازی محمد نصرتی است. این مدافع سرشناس در میانه راه به ماشین‌سازی اضافه شد به امید ترمیم خط دفاعی این تیم. حاصل این انتقال دو گل به خودی و ادامه باختهای ماشین‌سازی بود. رسول خطیبی خریدهای ناموفق دیگری هم داشت در ابتدای فصل جلال رافخایی را گرفت و پس از چند هفته او را رد کرد. بهمن کامل هم نمرات ضعیفی گرفته است.

 بدترین خریدهای فصل و امیدی که زود خشکید

مسعود حسن‌زاده(سایپا)

جایگاه سایپا نشان می دهد که بازیکنان این تیم اصلا عملکرد قابل قبولی نداشتند. باید به گران‌ترین خرید سایپا اشاره کرد. قرارداد مسعود حسن‌زاده با سایپا ۸۰۰ میلیون تومان است ضمن اینکه سایپا مبلغی هم برای اخذ رضایتنامه این مهاجم پرداخت. این مهاجم گران اما اصلا انتظارات را برآورده نکرده است. زدن تنها یک گل و گرفتن نمرات ضعیف حاصل کار این مهاجم میلیاردی بوده است. دیگر خریدهای سایپا هم چنگی به دل نزدند. رینالدو بد بوده، مهدی بدرلو و امید خالدی هم چندان خوب نبودند. لوپز جونیور متوسط بوده است.

 مهرداد محمدی(سپاهان)

در فصل نقل و انتقالات بر سر خرید پدیده راه آهن دعوا بود. همه مهرداد محمدی جوان را می‌خواستند. او در نهایت با قراردادی ۵۰۰ میلیون تومانی و مبلغ رضایتنامه راهی سپاهان شد اما مهرداد برخلاف برادر دوقلویش فصلی ناموفق را پشت سر می گذارد. او قرار بود ستاره باشد اما حالا تبدیل به یک بازیکن معمولی شده است. عبداله ویسی خریدهای بد کم نداشته است بازیکنانی که از لیگ یک آورده جواب نداده‌اند. خارجی‌هایش مانند لی اولیویرا و هنریکه هم بد بودند. نمرات جلال‌الدین علی‌محمدی و فرید کریمی هم جالب نیست.

 محمدحسین کنعانی‌زادگان و آرش افشین( استقلال)

در ابتدای فصل استقلال از خرید محمدحسین کنعانی زادگان و آرش افشین خیلی خوشحال بود. کنعانی زادگان که با عبور از پرسپولیس استقلالی شد خیلی زود همه را نامید کرد. او پس از چند نمایش ضعیف شدیدا مصدوم شد و به کارش پایان داد.

آرش افشین هم اصلا انتظارات را برآورده نکرد و کمتر به بازی گرفته شد. اگر به نمرات گروه آنالیز توجه شود مشخص می شود سایر خریدهای منصوریان هم هنوز جا نیفتاده‌اند. نمرات بختیار رحمانی، وریا غفوری و فرشید باقری اصلا جالب نیست.

 بدترین خریدهای فصل و امیدی که زود خشکید

آنتونی گولچ( پرسپولیس)

گولچ با سلام و صلوات پرسپولیسی شد. پرسپولیس برای جذب این بازیکن مبلغی هم برای گرفتن رضایتنامه داد. این مدافع استرالیایی هرگز نظر برانکو را جلب نکرد حتی در بازی های تدارکاتی. در نهایت به صورت عجیبی ایران را ترک کرد و احتمالا یک پرونده دیگر در فیفا برای پرسپولیس باز می شود. پرسپولیس نشان داده توانایی خاصی در خرید بازیکنان خارجی ناکارآمد دارد. ولادمير پريموف و الکسي پوليانسکي دو اوکراینی گران قیمت و پرحرف و حدیث پرسپولیس هم اصلا آش دهان سوزی نیستند. این سه خرید خارجی، خریدهای کاملا ناموفقی بودند. پرسپولیس البته خریدهای بسیار موفقی داخلی داشته و تنها محمد آرام طبع هنوز خودی نشان نداده است. ضمن اینکه به از دست دادن ساسان انصاری هم باید اشاره کرد.

محمدرضا خلعتبری( گسترش فولاد)

خلعتبری خیلی بد نبوده اما با آن چه از او انتظار می رفت فاصله زیادی دارد. آیا مهاجمی با قیمت یک میلیارد و صد میلیون تومان نباید یک گل هم برای تیمش بزند؟ تا به حال خلعتبری خرید موفقی نبوده است. نمرات بابک حاتمی و رضا خالقی فر هم خوب نیست.
 
 بدترین خریدهای فصل و امیدی که زود خشکید

سعید دقیقی( سیاه‌جامگان)

دقیقی به سیاه‌جامگان آمد تا مشکل گلزنی این تیم را حل کند اما اصلا چنین اتفاقی نیفتاد. سیاه‌جامگان خرید کم فروغ کم نداشته باید به حسین بادامکی، روح الله سیف اللهی و موسی ترائوره هم اشاره کرد. رضا نورمحمدی هم پس از پیوستن به این تیم مشهدی حیلی زود غیبش زد.

 محمدرضا خرسندنیا(پدیده)

هافبک سابق استقلال جزو بازیکنان گران قیمت پدیده است اما نمایش مطلوبی نداشته است. در کل خریدهای سرخابی پدیده جواب ندادند. میلاد کمندانی و مهرداد کفشگری هم نمرات خوبی نگرفتند.

سایر بازیکنان

در تیم های دیگر هم می توان خریدهای پیدا کرد که چندان جوب ندادند. شهرام گودرزی(تراکتورسازی)، قاسم دهنوی و منصور تنهایی( صبا)، مهدی مومنی و بازیکنان برزیلی استقلال خوزستان نمرات خوبی نگرفتند. محمد نوری تراکتورسازی هم به اندازه رقم یک میلیارد و دویست میلیون تومان ظاهر نشده است.
منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    0 0
    بحث کارایی نیست بحث دلال بازی و واسطه گری است . بحث عدم سلامت مربیان و مدیران تیم هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس