کد خبر 661174
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹

رسانه های نیجریه خبر دادند که دادگاه حکم آزادی فوری شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان این کشور را صادر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری پرس تی وی، رسانه های نیجریه خبر دادند که  دادگاه حکم آزادی فوری شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان این کشور را صادر کرد.
 
نیروهای حکومت نیجریه در اربعین حسینی به منزل شیخ زکزاکی حمله و بیش از 300 تن از شیعیان نیجریه را قتل عام کردند.
 
در این حمله شیخ زکزاکی که زخمی شده بود، بازداشت و تاکنون در زندان بوده است.
 
شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی متولد 1953رهبر جنبش اسلامی نیجریه است. وی دانش آموخته رشتهٔ اقتصاد است، او چندین بار در دههٔ 80 و 90 میلادی به زندان افتاد. سه پسر وی در راهپیمایی روز قدس 2014 در شهر زاریا به دست پلیس نیجریه کشته شدند. فعالیت‌های وی، منجر به گرویدن شماری از بومیان نیجریه به مذهب اهل بیت شده است.
 
زکزاکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، شیفتۀ امام خمینی(ره) شد و سال‌ها بعد به ایران آمد. و وقتی با لباس روحانیت به نیجریه بازگشت در منطقه‌ زاریا و کانو به تبلیغ تشیّع پرداخت.
 
از زکزاکی به عنوان "سید حسن نصرالله" آفریقا یاد می شود، فردی بسیار متدین و با طمانینه و در عین حال حکیم که تشکیلاتی منسجم و محبوب و موثر به نام«حرکت اسلامی» را سازماندهی کرده و توانسته است برای همه افراد عضو حرکت، شغلی را ایجاد کند و به واسطه این اشتغال زایی وضعیت اقتصادی و اجتماعی آنان را بهبود بخشد.
 
همچنین شیخ با تشکیل موسسات و برنامه هایی تربیت فکری، معنوی و تحصیلی آنان را پشتیبانی می‌کند. یکی از کارهای خوبی که ایشان انجام داده، این است که مزرعه پدری خود را تبدیل به شهرک سینمایی کرده است. چون دریافته بود حدود دو قرن قبل در نیجریه یک انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است و بعد انگلیسی ها آمده اند و آن را سرکوب کرده اند. لذا دستور داده با وجود تمام مخالفت های دولت نیجریه، داستان آن انقلاب را تبدیل به فیلم سینمایی کرده، به جامعه نیجریه معرفی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • دبیراموزش وپرورش ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
    0 0
    ممکن است خدای نکرده حضرت شیخ زکزکی را ترور بیولوزیک کرده باشند وگرنه از این حکومت جبار ازادی شیخ بعید است زیرا در این صورت هم خشم مردم را ارام میکنند وهم به صورت خزنده وظاهرا طبیعی به زعم شیطانی خودشان از شر ایشان راحت خواهند شد مومنین به هوش باشند خداوند مکر دشمنان اسلام را به خودشان باز گرداند وحضرت شیخ که محبوب خدا وشیعیان وازادگان جهان است راحفظ کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس