معارضان بحرینی در خارج از ملت بحرین خواستند که با هر وسیله ممکن اعتراضات صلح‌آمیز خود را تشدید کنند.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، معارضان بحرینی در خارج طی بیانیه‌ای از "ترزا می" نخست‌وزیر انگلیس خواستند که مراقب باشد که سفرش به بحرین به منظور فراهم کردن پوشش سیاسی برای مشروع کردن جنگ علیه ملت یمن نباشد.

این معارضان همچنین از دولت انگلیس خواستند که برای متوقف کردن محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین و آزادی 4000 زندانی سیاسی از زندان تلاش کند.

معارضان بحرینی در خارج از دولت انگلیس خواستند که از بازیچه‌ گرفته شدن امنیت و ثبات کشور و هدف قرار دادن نمادهای دینی از سوی رژیم آل خلیفه جلوگیری کند.

معارضان بحرینی در خارج همچنین از شهروندان بحرینی خواستند که با هر وسیله ممکن اعتراضات صلح‌آمیز خود را تشدید کنند.

بر اساس بیانیه صادر شده از سفارت انگلیس در بحرین " ترزا می" هفته آینده و در روزهای 6 و 7 دسامبر (16 و 17 آذر) برای مشارکت در نشست شورای همکاری خلیج فارس در بحرین حضور خواهد داشت.

سفر نخست وزیر انگلیس به بحرین در حالی صورت می‌گیرد که سرکوب شیعیان بحرین شدت گرفته و آل خلیفه با اتهامات واهی و با پشتیبانی عربستان و چراغ سبز انگلیس و آمریکا تابعیت "شیخ عیسی قاسم" بزرگترین نماد شیعیان را از او سلب کرده است تا این مسئله در سایه سکوت سازمان‌های حقوق بشری جهانی مقدمه‌ای برای اخراج شیخ عیسی قاسم از کشور باشد.

این سفر همچنین در حالی صورت می‌گیرد که سازمان عفو بین‌الملل اخیرا از انگلیس به‌علت دست داشتن در نقض حقوق مردم بحرین و توجیه جُرمش انتقاد کرده است.

سازمان عفو بین الملل از انگلیس خواسته است که آموزش به بازجویان و بازپرسان دستگاه قضائی بحرین که اصول و مبانی آزادی‌های عمومی و حقوق بشر را نقض می‌کند، متوقف شود.

عفو بین‌الملل در گزارشی 95 صفحه‌ای دولت انگلیس را به کمرنگ جلوه دادن نقض گستردۀ حقوق مردم بحرین متهم و اعلام کرد که لندن با حمایت از اصلاحات بی‌ارزش دولت منامه، خود را در این نقض حقوق همدست کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس