رئیس جمهور منتخب آمریکا رسما اعلام کرد ژنرال «جیمز ماتیس» گزینه او برای تصدی وزارت دفاع است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا بامداد جمعه رسما اعلام کرد که «جیمز ماتیس» ژنرال بازنشسته ارتش ایالات متحده را بعنوان گزینه اصلی تصدی وزارت دفاع معرفی خواهد کرد.

ترامپ که در جمع هوادارانش در شهر «سینسیناتی» در ایالت «اوهایو» صحبت می‌کرد، گفت: «ما ماتیس را بعنوان وزیر دفاع خود اعلام خواهیم کرد.»

وی پیشتر پس از دیدار اخیرش با ماتیس درباره این جلسه گفته بود: ««دیروز خیلی خیلی تأثیرگذار بود. (او) یک ژنرال واقعی در میان ژنرال‌هاست.»

ژنرال ماتیس که به نوشته روزنامه وال‌استریت‌ژورنال از جمله فرماندهان قدیمی جنگ بوده و در گذشته بارها درباره «تهدیدهای امنیتی ایران» ابراز نگرانی کرده است.

ماتیس از سال 2010 تا 2013  به عنوان یازدهمین فرمانده قرارگاه مرکزی ارتش آمریکا به کشورش خدمت کرد ولی در سال 2013 به ناگاه پس از 44 سال، رخت نظام را از تن بیرون کرد و بازنشست شد.

سناتور «جان مک‌کین» رئیس کمیته امور مسلح سنا درباره انتخاب ماتیس توسط ترامپ گفته بود: «من خوشحالم که رئیس‌جمهور منتخب ژنرال جیم ماتیس را فرد تاثیرگذار و موثری می‌داند همانطور که منهم او را موثر می‌دانم. ژنرال ماتیس یکی از بهترین ماموران نظامی نسل خودش است و رهبر خارق العاده ای است که به طرز نادر و خاصی، تحسین سربازانش را به همراه داشته است».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس