ارتش آمریکا اعتراف کرد که ائتلاف بین المللی جنگ علیه داعش به رهبری این کشور در بازه زمانی ۳۱ مارس تا ۲۲ اکتبر گذشته، دست کم ۵۴ غیر نظامی را در سوریه و عراق به قتل رسانده است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، در بیانیه فرماندهی عملیات ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا در سوریه و عراق آمده است که یکی از این حملات اواسط ماه ژوئیه گذشته در نزدیکی شهر منبج سوریه به وقوع پیوست و منجر به کشته شدن ۲۴ غیر نظامی شد و البته فعالان سوری آمار کشته ها را دست کم ۵۶ نفر اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است که نزدیک به ۱۰۰ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در تاریخ ۱۸ ژوئیه گذشته سعی داشتند به نیروهای موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در نزدیکی شهر منبج پاتک بزنند و در همین حال، گروهی از غیر نظامیان قصد عبور از منطقه ای را داشتند که عناصر مسلح در آنجا مستقر شده بودند و در اثر بمباران این منطقه توسط نیروهای ائتلاف بین المللی، شمار زیادی از آنها کشته و یا زخمی شدند.

ارتش آمریکا همچنین اعلام کرد که با وجود اینکه ائتلاف نهایت تلاش خود را برای کاهش خطرات متوجه غیرنظامیان در جریان اجرای عملیات های نظامی به کار می گیرد، کشته شدن غیر نظامیان در برخی موارد گریز ناپذیر است.

گفتنی است که با کشته شدن این افراد، آمار کلی غیرنظامیان جان باخته در جریان حملات نیروهای ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا، از آغاز این عملیات ها در سال ۲۰۱۴ تاکنون به ۱۷۳ نفر رسیده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس