همزمان با تلاش ارتش ترکیه برای کنترل شهر «الباب» در شمال سوریه یکی از رهبران کرد سوری تاکید کرد، آنها اجازه پیشروی به نیروهای ترکیه را به سمت الباب نخواهند داد و به مقابله با آنها خواهند پرداخت.

 به گزارش مشرق، «الهام احمد» رئیس مشترک مجلس سوریه دمکراتیک روز پنجشنبه با اعلام این مطلب به رسانه های محلی در شمال سوریه گفت: شهر الباب برای ما راهبردی است و اجازه نمی دهیم ترکیه به پیشروی های خود در سوریه ادامه دهد.

وی افزود: اکنون همه می دانند جنگ با داعش بهانه ای بیش نبود و تنها به منظور این بود که ترکیه وارد خاک سوریه شود و هدف آنها تنها اشغال خاک سوریه و از بین بردن کردهای این کشور است.

این رهبر کرد سوری تصریح کرد، پشت تمام خشونتها در سوریه، ترکیه و عربستان سعودی قرار دارند.

الهام احمد در ادامه با انتقاد از سیاست های دوگانه آمریکا اعلام کرد:حضور ارتش ترکیه در خاک سوریه با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت.

در حالی این مقام کرد سوری ارتش ترکیه را تهدید به مقابله کرد که یک روزنامه نگار کرد سوری خبر از ادامه درگیری کردها با ارتش ترکیه در شهر منبج در شمال سوریه داد.

وی گفت: روز چهارشنبه ارتش ترکیه با استفاده از گروههای تروریستی وابسته به خود در تلاش برای پیشروی به سوی منبج بود اما نیروهای وابسته به مجلس نظامی منبج با آنها درگیر شده و نزدیک به 37 تن از تروریستها را به هلاکت رساندند.

به گفته این روزنامه نگار کرد سوری، تروریستها از پشتیبانی یگان زرهی ارتش ترکیه برخوردار هستند.

یگانهای زرهی ارتش ترکیه در تلاش برای پیشروی به سوی شهر منبج روستای «اولاشا» را گلوله باران کرده و شماری از منازل روستاییان در این گلوله بارانها ویران شد.

درگیری ها در شمال سوریه در حالی میان نیروهای کرد سوریه و ارتش ترکیه شدت یافته است که رئیس جمهوری ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد، آنها برای سرنگون کردن دولت بشار اسد وارد خاک سوریه شده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 1
    مرگ بر ترکیه تروریست پرور - بایستی دولت با همکاری کردها این متجاوز که دستاش به خون هزاران سوری اغشته است را از کشور بیرون برانند
  • ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 1
    کردها دهن ترکیه رو تو سوریه سرویس کردن- اولا با پیروزی های پی در پی داعش رو عقب روندن - بعد با ارتش تروریستی به اصطلاح آزاد وارد جنگ شدن- کردها به کوری چشم ترکیه با اسد بر علیه تروریست ها می جنگند به طور مثال در مناطق الشهبا و شیخ کیف(شمال حلب-غرب الباب) مشترکا نیروهای کردی و اسد با هم علیه ترکیه و نوچه هایش می جنگند و باهم الباب را آزاد می کنن و ترکیه رو از این اهداف شومی را که در سر دارد ناکام می گذارند- به امید پیروزی و نابودی تروریست های دست پرورده ترکیه و عربستان
  • حمید رضا آقاجان ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 1
    دقیقا داره خود شیرینی میکنه وبعد بیاد پیش امریکا ومثل خود سک دم بچرخونه بعد امریکا تشویقش کنه یه چیزی خوش مزه بزاره دهنش ،ولی این یکی را کور خوندی اردوغان تقدیر الهی چیز دیگریست که به زودی خواهی فهمید آفرین اردوغان یه کم برو پیشتر اونجا آخر خطه برای تو وهمه طاقوتیان زمان ،تو که هیچ تو این سرزمین قراره که به همین زودی تکلیف شیطان بزرگ هم معلوم بشه برای همه جهانیان ،اردوغان با زباله دان تاریخ فاصله چندانی نداری، همین جاست دقیقا .
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
    0 1
    مرگ بر اردوغان مرگ بر ترکیه مرگ بر ترکیه پرستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس