کد خبر 661067
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

دادگاهی در عربستان، ۳ تن از جوانان منطقه‌ شیعه‌نشین القطیف را در پی مشارکت در حرکتهای اعتراض‌آمیز، به اعدام محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، رژیم سعودی در ادامه سریال ایجاد رعب و وحشت نزد اهالی منطقه شیعه‌نشین القطیف، سه تن از اهالی این شهر را به اعدام و یک نفر دیگر را به 12 سال حبس محکوم کرد.

دادگاه عربستان این چهار شهروند را به شورش مسلحانه علیه دولت و تیراندازی به گشتی‌های امنیتی متهم کرده است، اتهامی که فعالان این منطقه در پی مشارکت در حرکتهای اعتراضی دائما با آن مواجه هستند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، عبدالله عادل عوجان، محمد الخاتم، و جابر زهیر المرهون به اعدام محکوم شده‌اند.

سازمان اروپایی سعودی حقوق بشر اعلام کرد که 57 زندانی در عربستان با خطر اعدام مواجه هستند که 25 تن از آنها از اهالی الشرقیه هستند.

در آستانه نزدیک شدن به اولین سالگرد شهادت آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستانی، رژیم سعودی، رویکردهای امنیتی خود را در منطقه شیعه‌نشین القطیف در شرق این کشور، برای ساکت کردن هرگونه صدایی که خواهان حق و عدالت است، تشدید کرده است.

بر اساس اطلاعات به دست‌آمده، رژیم سعودی ارائه همه خدمات بانکی و دولتی خود را به خانواده‌هایی که فرزندان آنها به دلیل شرکت در حرکتهای اعتراضی صلح‌آمیز تحت پیگرد قرار دارند، متوقف کرده است.

همچنین رژیم آل سعود در راستای تشدید خفقان در منطقه الشرقیه، تعدادی از روحانیون شهرک العوامیه را احضار کرده است.

آل سعود روز شنبه دوازدهم دی ماه سال 1394 برابر با دوم ژانویه 2016 در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیت‌های شیعی‌ عربستان و در رأس آنها شیخ نمر باقر النمر به‌اتهام واهی اقدامات تروریستی خبر داد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس