رییس دستگاه جاسوسی آمریکا در گفت‌‌وگو با شبکه خبری «بی بی سی» نسبت به عواقب لغو توافق اتمی ایران از سوی رییس جمهور جدید آمریکا هشدار داد.

به گزارش مشرق، «جان برنان» رییس سازمان سیا (دستگاه جاسوسی آمریکا) در گفت‌‌وگو با شبکه خبری «بی. بی. سی» نسبت به عواقب لغو توافق اتمی ایران از سوی رییس جمهور جدید آمریکا هشدار داد.

جان برنان که ماه ژانویه از سمت خود کناره گیری می‌کند در زمینه موضوع‌هایی چون سوریه، نقش روسیه در سوریه و توافق ایران به اظهار نظر پرداخت.

برنان در زمینه توافق اتمی ایران با قدرت‌های جهانی و مواضع انتخاباتی «ترامپ» رییس جمهور منتخب اظهار داشت: «من فکر می‌کنم پاره کردن برجام فاجعه بار خواهد بود. اول از همه این که  دولتی بیاید و توافق دولت قبلی را پاره کند، موردی بی‌سابقه خواهد بود.»

وی در ادامه گفت که چنین اقدامی خطر تحکیم مواضع تندروهای ایران را به همراه داشته و موجب احساس خطر دیگر کشورهایی است که در پی برنامه‌های اتمی هستند.»

برنان افزود: «فکر می‌کنم پاره کردن توافق از سوی دولت بعدی بسیار احمقانه است.»

برنان در باره امور سوریه و نقش روسیه در این کشور نیز هر دو را متهم به کشتن غیرنظامیان کرد و گفت که دولت اوباما سیاست حمایت از میانه‌روهای سوریه را در جنگ علیه «بشار اسد» رییس جمهور سوریه پیش گرفت .

وی روسیه را متهم به «دورویی» در مذاکرات نمود و نسبت به حصول توافق با این کشور در  امور سوریه اظهار تردید کرد.

رییس دستگاه جاسوسی آمریکا اظهار داشت: «اطمینان ندارم که روس‌ها تا زمانی که موفقیت‌های تاکتیکی در عرصه نبرد داشته باشند بخواهند تصمیم دیگری اتخاذ کنند.»
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس