پرستو صالحی گفت: برای کمک به بی خانمان های شهر همانند شهرداری آستین ها را بالا بزنیم.

یک بازیگر زن: همه شهرداری تهران را کمک کنیمبه گزارش مشرق، پرستو صالحی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت و گویی در خصوص مددسراهای شهرداری تهران، ضمن تقدیر از هر حرکت انسان دوستانه در این ایام سرد پاییزی گفت: به نظرم این گونه اقدامات نباید صرفا به فصل پاییز یا زمستان محصور شود، بلکه در طول سال نیز باید مکانی برای اسکان کارتن خواب ها درنظر گرفته شود.

وی افزود: همه ما به خوبی می دانیم که اکثر کارتن خواب ها معتاد هستند و حضورشان در خیابان ها موجب آسیب های اجتماعی فراوانی می شود. البته کمپ های  ترک اعتیادی در سطح شهر وجود دارد، اما برخی از آن ها با دریافت مبلغی ماهیانه، علنا موجب فرار افرادی می شود که برای ترک اعتیاد حضور پیدا کرده اند، چرا که پولی برای پرداخت ندارند.

این بازیگر تئاتر و سینما ضمن ارائه پیشنهاد به مسئولین مددسراها از آن ها خواست که پس از اسکان کارتن خواب ها، به این افراد کار بسپارند تا خود محل اسکان خویش را مدیریت کنند.
 
وی با بیان اینکه قطعا مددسراهای ایجاد شده برای همه کارتن خواب های سطح شهر کافی نیست و دیگر نهادها همچون بهزیستی نیز باید وارد کار شوند، افزود: دولت موظف است تا با تامین بودجه مناسب برای بهزیستی کشور، زمینه های اسکان افراد بی سرپناه را در کل سرزمین مان فراهم نموده تا حداقل کودکان از آسیب های احتمالی روبرو شدن با افراد معتاد و کارتن خواب در خیابان ها در امان بمانند.

صالحی ابراز امیدواری کرد که همه مردم و مسئولین دست به دست هم دهند تا وضعیت کنونی شهر و کشورمان بهبود پیدا کند.

وی افزود:‌ پیشنهاد می کنم تا خیرین کشور نیز با سازمان های مردم نهاد و همین مددسراهای شهرداری پایتخت همسو شوند و برای کمک به بی خانمان ها، آستین های خود را بالا بزنند. در حدود 80 میلیون جمعیت در کشور وجود دارد که اگر فقط 5 میلیون نفر از آن ها به مدد سازمان های مردم نهاد بشتابند، حرکتی عظیم را مشاهده خواهیم کرد.

بازیگر سینما و تلویزیون در پایان یادآور شد:‌ چه خوب است در کنار نذرهای خوراکی، نذر فرهنگی هم داشته باشیم. اینکه مردم نذر کنند تا در همین مددسراها به افراد کارتن خواب حرفه ای آموزش دهند و یا برای بهبود وضعیت شان اقدامی عاجل صورت دهند، حرکتی بسیار اثرگذار خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    آفرین
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    این‌خانم‌بازیگراسبق‌تلوزیون‌وسینماست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس