سخنگوی وزارت کشور از انتخاب اعضای هیئت مرکزی اجرای انتخابات ریاست‌جمهوری از اوایل اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش مشرق، سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به موافقت شورای نگهبان با الکترونیکی شدن احراز هویت رای دهندگان در انتخابات 96 گفت: پس از برگزاری نشست‌های متعدد بین کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان گام مهمی در راستای برگزاری تمام الکترونیکی انتخابات 96 برداشته شد.

وی افزود: انتخابات، 25 فرآیند دارد که اکنون با موافقت شورای نگهبان 24 مرحله به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد و تنها یک گام که همان الکترونیکی شدن نحوه اخذ رای و شمارش آراست، الکترونیکی برگزار نمی‌شود که ان‌شاالله با کسب نظر مساعد شورای نگهبان  آن را هم محقق خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت کشور با بیان این مطلب که برای تایید سیستم‌های امنیتی احراز هویت رای دهندگان، نظر 2 مرجع امنیتی کسب شده و تنها یک مرجع مورد نظر شورای نگهبان باقی مانده است، گفت: قطعا با الکترونیکی شدن سیستم احراز هویت رای دهندگان، در عمل دیگر شاهد بسیاری از تخلفات انتخاباتی که در قانون ذکر شده است، از جمله اینکه فردی با شناسنامه دیگری رای بدهد و  یا رای دادن تکراری توسط یک فرد، نخواهیم بود و عملا این تخلفات غیرممکن می‌شود.

سامانی تصریح کرد: این اقدام گام مهمی برای صیانت از حق‌الناس بوده و بنا داریم با برگزاری جلساتی در آینده نظر شورای نگهبان را بری برگزاری تمام الکترونیک انتخابات 96 کسب کنیم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو گفت: وزارت کشور اقدامات اجرایی خود را برای برگزاری هرچه شایسته‌تر انتخابات‌های پیش رو آغاز کرده است و طبق زمان‌بندی پیش می‌رود.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و استانها افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری هر سه انتخابات اتخاذ شده است و آموزش‌های منسجم و کاربردی برای فرمانداران و بخشداران سراسر کشور در حال اجرا است.

سامانی با تاکید بر انجام فعالیت‌های ستاد انتخابات کشور مطابق با مواعد زمانی مقرر در قوانین انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس از معرفی معتمدین جهت انتخاب اعضای هیات مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در اوایل اسفند ماه خبر داد.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
    0 0
    انتخابات الکترونیکی چه زحماتی راازدوش رای دهندگان بر می دارد ؟ در این زمینه توضیح داده شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس