وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات میان‌دوره‌ای در 4 شهرستان و همچنین حوزه انتخابیه اصفهان نیز برگزار خواهد شد گفت: وزارت کشور در نامه‌ای آمادگی خود را برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در سال آینده اعلام کرده است.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز ظهر در حاشیه اختتامیه همایش معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا گزارش عملکرد مربوط به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را خدمت مقام معظم رهبری ارائه کردید یا خیر؟ اظهار داشت: گزارش دو ماهه عملکرد اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در سه استان نمونه کشور را خدمت رهبر معظم انقلاب، ریاست جمهوری و معاون اول رئیس‌جمهور ارائه کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت کشور درباره پیامک‌های ارسال شده به خبرنگاران به منظور پیگیری موضوع اقداماتی انجام داده است یا خیر؟ تصریح کرد: بنده به معاون امنیتی خود دستور دادم تا این موضوع را پیگیری کند و اگر هم شکایتی در این رابطه از سوی خبرنگاران وجود دارد آن را به ما منتقل کنند، همچنین به پلیس فتا اعلام کردیم که این موضوع را بررسی و نتیجه پیگیری را به ما اعلام کند.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا تغییر فرمانداران و استانداران در دستور کار است یا خیر؟ تاکید کرد: اگر این تغییرات لازم و ضروری باشد حتما انجام می‌گیرد.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به این سوال که با توجه به برگزاری انتخابات دوره‌ای مجلس در 4 شهرستان، آیا انتخابات میان‌دوره‌ای در استان اصفهان هم برگزار می‌شود یا خیر؟ اظهار داشت: بله انتخابات میان‌دوره‌ای نیز برای انتخاب نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درا ین استان برگزار می‌شود.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: در مسئله منتخب نماینده اصفهان در مجلس تفاسیر مختلفی بین وزارت کشور و شورای نگهبان مطرح بود که این موضوع برای بررسی نهایی به شورای حل اختلاف قوا رفت و آنچه که هیات حل اختلاف مطرح کرد این بود که آنها این مورد اختلافی را پذیرفتند و براساس تصمیمی که در این هیات گرفته شد ما هم تابع آن هستیم پس انتخابات میان‌دوره‌ای در اصفهان برگزار می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات ریاست جمهوری آینده به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود یا خیر؟ تصریح کرد: ما این موضوع را به شورای نگهبان پیشنهاد داده‌ایم و مکتوب اعلام کردیم که آمادگی برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را داریم و الان هم فرصت زیادی باقی مانده و می‌توان اختلافات فنی که در این رابطه وجود دارد را بررسی و حل کرد اما تا الان شورای نگهبان جواب این نامه ما را نداده است اما ما مشتاق هستیم این موضوع را در صورتی که شورای نگهبان هم اعلام آمادگی کند اجرا کنیم.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که که چرا دستگیری برخی افراد که تلاش به اقدام خرابکاری دارند بعضا در مراکز شهرها صورت می‌گیرد و دلیل این موضوع چیست؟ گفت: ما رصد مستمر و کافی از فعالیت گروه‌های تروریستی و معاند داریم و اینکه با این گروه‌ها و افراد چگونه و در کجا برخورد شود براساس سناریوهای خاصی است که توسط دستگاه‌های مربوطه اتخاذ می‌شود، به طوری که در برخی موارد دیدیم که وقتی یک فردی از همین عضو گروه‌ها وارد کشور شد تحت کنترل کامل قرار گرفت که باعث شد روابط این فرد با دیگر همدستانش کشف شود بنابراین ما کاملا به اوضاع مسلط هستیم و ان‌شاءالله مشکلی پیش نخواهد آمد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس