کد خبر 660106
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸

یکی از فرماندهان نیروهای ویژه عراق از کشته شدن 1000 داعشی در شرق موصل تا کنون خبر داد.

به گزارش مشرق، «عبدالغنی الاسدی» از فرماندهان نیروهای ویژه عراق اعلام کرد این نیروهای ویژه، تا کنون حدود 1000 داعشی را کشته اما روند درگیری‌ها اکنون کند شده است زیرا با دشمنی متحرک روبه‌رو شده که در میان هزاران غیرنظامی پنهان می‌شود.

بر اساس گزارش «اسکای‌ نیوز»، پس از حدود شش هفته از آغاز عملیات بازپس‌گیری موصل، نیروهای عراقی بر نیمی از بخش شرقی موصل مسلط شده‌اند، از منطقه‌ای به منطقه دیگر می‌روند در حالی که با تک‌تیراندازهای داعش، انتحاری‌ها و خودروهای بمب‌گذاری شده این گروه مواجه هستند.

بنا بر این گزارش، «فرقه ذهبیه» (که شامل نیروهای نخبه و ویژه ارتش عراق هست) تنها گروهی است که موفق شده از سمت شرق وارد موصل شود و ارتش عراق، نیروهای پلیس فدرال و پیشمرگه‌ها از جهت شمال و جنوب این شهر را محاصره کرده اند و نیروهای الحشد الشعبی تلاش می‌کنند از سمت غرب این شهر را محاصره کنند.

اسکای‌نیوز افزود واحد مبارزه با تروریسم که توسط نیروهای آمریکایی آموزش دیده‌اند در پایان ماه اکتبر موفق شدند خطوط دفاعی داعش را بشکنند اما تاکتیک‌های تروریست‌ها در انتقال، این نیروهای را کند کرد و بیم آن نیز دارند که شهروندان غیرنظامی قربانی شوند.

الاسدی در ادامه نوشت پیشرفت در ابتدا سریع بود زیرا نیروها در مناطق خالی از سکنه می‌جنگیدند.

عملیات آزادسازی موصل در 17 اکتبر آغاز شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس