کد خبر 661989
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳

بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) از تشکیل تیپ جنوب موصل به منظور پاکسازی این منطقه خبر داد.

 به گزارش مشرق، به نوشته پایگاه اینترنتی الحشد الشعبی، 'احمد الجبوری' از نمایندگان استان نینوی در پارلمان عراق، اعلام کرد که «هیأت الحشد الشعبی» با تشکیل تیپ موسوم به «جنوب موصل» موافقت کرده است.

وی افزود: تیپ جنوب موصل مابین منطقه القیاره تا شهر موصل مستقر خواهد شد و وظیفه پاکسازی این منطقه را بر عهده خواهد داشت.

این نماینده پارلمان عراق گفت: تیپ جنوب موصل بیش از چهار هزار نیرو خواهد داشت و به طور مستقیم تحت نظر الحشد الشعبی فعالیت خواهد کرد.

براساس این گزارش، این تیپ همچنین با هماهنگی پلیس فدرال و ارتش عراق در جنوب موصل تشکیل خواهد شد.

الحشد الشعبی هفته گذشته پس از سپری شدن دو سال و نیم از تاسیس خود با تصویب و تایید 170 نماینده از مجموع 208 نماینده حاضر در پارلمان عراق به یک نهاد نظامی رسمی تبدیل شده است.

عملیات آزادسازی شهر موصل از اشغال گروه تروریستی در تاریخ 17 سپتامبر (26 مهرماه) با فرمان 'حیدر العبادی' نخست وزیر عراق آغاز شد. نیروهای عراقی از چند جهت در این نبرد به سوی موصل در حال پیشروی هستند.

'رشید یار الله' فرماندهی عملیات نینوا آزاد سازی 130 روستا توسط الحشد الشعبی تا 29 اکتبر (8 آبان) و مهمترین آنها به دست گرفتن کنترل فرودگاه تلعفر و پاکسازی 1800 کیلومتر و انهدام 75 خودروی بمب گذاری شده و پاکسازی جاده راهبردی تلول الباج به سمت عدایه را از دستاوردهای این عملیات ذکر کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    0 0
    1- حشد الشعبی عراق با 150 هزار نیرو توانایی درگیری همزمان با ارتش آمریکا و ترکیه را دارد و نباید از تهدیدات ترکیه و آمریکا بترسد و باید کار داعش را تمام نمایند و 10 هزار نیروی مازادشان را باید به حومه حلب و غوطه دمشق بفرستند - اگر عراقی ها الان از غرب غرب غرب فقط غرب موصل حمله نکنند یعنی داعش هیچ گاه در منطقه شکست نخواهد خورد و مقاومت در نهایت شکست خواهد خورد
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    0 0
    نباید ایران و عراق از امریکا و ترکیه بترسند و حشدالشعبی نیز باید وارد غرب موصل بشود باید ایران خودش بمباران موصل را برعهده بگیرد و هر چهار کشور باید به ترکیه اعلان جنگ کند مردم ایران که آماده اند- خواهشا چاپ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس