سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: علت عدم ارائه گزارش حقوق‌های نجومی این است که خود دولت زیر سوال می‌رود و به نفع او است که از این موضوع عبور کند.

 به گزارش مشرق، لطف‌الله فروزنده سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حقوق‌های نجومی اعتماد عمومی را زیر سوال برد و مردم به شدت نسبت به مسئولان دولتی و کسانی که این حقوق‌ها را دریافت می‌کردند گلایه‌مندند اظهار داشت: متاسفانه شاهدیم که دولت از این مساله عبور کرده حتی به نظر بنده مجلس و قوه قضاییه هم برای رسیدگی به ان موضوع کوتاهی کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: هنگامی که دیوان محاسبات مبنای حقوق‌های نجومی را 20 میلیون به بالا قرار داد اعلام کرد که با کسانی که بالاتر از این مبلغ را گرفته‌اند برخورد می‌کند باید مشخص شود که این برخورد چه شد و آن را اطلاع‌رسانی کرده و برای مردم روشن  و شفاف‌سازی کنند.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: کسانی که این حقوق‌ها را گرفتند حتما سو‌ء استفاه کرده ولو اینکه از قانون باشد لذا باید با این افراد برخورد می‌شد که متاسفانه شاهدیم تا الان با هیچکس و حتی کسانی که حقوق‌های 200 میلیونی گرفته‌اند برخورد نشده است.

فروزنده با بیان اینکه سازمان بازرسی و قوه قضاییه هم قدرت برخورد با این پدیده را دارند گفت: خود دولت هم وظیفه دارد اولا سیستم را اصلاح کند تا از تکرار این اتفاق جلوگیری شود و سپس خاطیان را اعلام کند زیرا این مطالبه به حق مردم است که در این زمینه شفاف‌سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم این افراد نه تنها عزل شوند بلکه برخورد شدیدی با آنها صورت گیرد متاسفانه دولت همچنین  اقدامی انجام نداده البته دلیلش هم روش است که فضای حاکم بر این دولت فضای اشرافی‌گری است.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ادامه داد: مجلس نیز ابزارهای قانونی در اختیار دارد که می‌تواند در جهت مطالبه مردم در قالب طرح یا تحقیق و تفحص نسبت به این موضوع شفاف‌سازی کند که چه کسانی حقوق نجومی گرفته‌اند و با اینها چه برخوردی شده است.

فروزنده با اشاره به صحبت‌های روز گذشته رهبر انقلاب مبنی بر مشخص نشدن نتیجه حقوق‌های نجومی بیان کرد: امیدواریم فرمایش رهبری از سوی دولت، قوه قضاییه و مجلس مورد توجه قرار گیرد البته بنده خیلی امیدوار نیستم که دولت به این مساله توجه کند زیرا نگاه دولت انتخاباتی است و به مسائلی که به اصل نظام ضربه می‌زند به راحتی عبور می‌کند البته انتظار است که قوه قضاییه و مجلس از دولت مطالبه کنند.

وی تاکید کرد: چرا دولت گزارش اساسی درباره حقوق‌های نجومی و اینکه چه اقداماتی با خاطیان شده به مردم نمی‌دهد البته باید در این میان گفت علت عدم ارائه این گزارش این است که چون خود دولت زیر سوال است و به نفع او است که از این موضوع عبور کند.

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در گذشته هم چندین بار پیشنهاد شده که دولت پایگاه و سایتی را ایجاد کند که طبق ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری هم هست تا بدین وسیله دریافتی مدیران ارشد و ... در این سامانه منتشر شود تا مردم به صورت شفاف ببیند که مسئولان چقدر دریافتی دارند. بنابراین اگر دولتی‌ها ترس و وحشتی ندارند و به مردم اعتماد دارند این کار را انجام دهند اما وقتی که این کار صورت نمی‌گیرد اینگونه به فکر متبادر می‌شود که ظاهرا یک تامل یا تعمدی در کار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس