سخنگوی جمیعت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دوباره در این دولت اشرافی‌گری را در سیستم اداری راه‌ انداخته‌اند، گفت: نزدیک به ۹۰ هزار میلیارد تومان در دولت فعلی نقدینگی در بانک‌ها وجود دارد.

به گزارش مشرق، لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی دولت دهم در مناظره‌ با جواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی که عصر امروز با عنوان پساترامپ که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، تصریح کرد: امروز اجماع عمومی در همه طیف‌های سیاسی وجود دارد که آمریکا بدعهد است.

وی ادامه داد:‌ تیم اوباما عهدنامه‌ای با ایران نوشت ولی هر روز یک بهانه‌ای نسبت به آن می‌آورد. آمریکا، آمریکا است و ماهیتش فرقی نمی‌کند و این یک اشتباه تحلیلی است که آمریکا قابل اعتماد است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: 3 سال تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد برجام گذاشتیم، چه شد؟ ماهیت طیف‌های مختلف در آمریکا یکی است. ماهیت آنها درمورد ایران و اسرائیل هیچ فرقی نمی‌کند بلکه تنها روش‌شان متفاوت است.

فروزنده با تأکید بر اینکه در بحث سیاست خارجی زمینه‌سازی برای دعوا نمی‌کنیم اما ذلیل هم برخورد نمی‌کنیم، اظهار داشت: باید دولت آمریکا را در مجامع بین‌المللی مفتضح کنیم. متشکریم که بالاخره آقای روحانی نسبت به بدعهدی‌ آمریکایی‌ها موضع گرفت.

وی با اشاره به اینکه در بحث برجام کسانی که تفکر لیبرالی داشتند مفتضح شدند،‌ بیان داشت: نمایشی از ایده‌ها و لیبرالیسم غربی که به آمریکا تمایل داشتند به افتضاح کشیده شد. همه جریان‌های سیاسی بدعهدی آمریکا را قبول دارند. باید با توانمندی داخلی، زبان ایرانی، ظرفیت‌های انقلاب و گفتمان امام(ره) توجه کنیم تا کشور پیشرفت کند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: حفظ اسرائیل برای آمریکا، مبارزه با مقاومت، استمرار برای حضور در خاورمیانه و عدم توسعه جمهوری اسلامی مواضع آمریکا است. چیزی را هم که سنا تصویب کرده نقض برجام است، این را خود آقای روحانی و ظریف گفتند. در مسئله مقاومت و استکبار همه دولت‌ها مصمم بودند اما روش‌ آنها مختلف بوده است.

فروزنده با تأکید براینکه ما با تشکل اشرافی‌گری در اقتصاد و کار تنها با کشورهای پیشرفته در اقتصاد مخالفیم، گفت: باید در کشور وحدت کنیم و دعوای داخلی نکنیم، از روز اول رهبر معظم انقلاب گفتند به مذاکرات خوش‌بین نیستند، الان بروید آمریکا را محاکمه کنید. اجازه ندهید ترامپ بدتر از اینها را انجام دهد، موضع ما این است که در سطح جهانی باید مقتدر باشیم.

سخنگوی جمیعت ایثارگران انقلاب اظهار داشت: قدرت داخلی این است که به وضع داخلی توجه کنیم و به وضع تولید، 20 هزار کارخانه تعطیل و رکود برسیم و امید به کشور دیگری نداشته باشیم.

فروزنده با اشاره به اینکه بعد از 3 سال آقای روحانی با منتقدان هم‌نظر شده است، تصریح کرد: اگر بخواهیم در مقابل ترامپ یا اوباما بایستیم، باید در داخل قدرتمند باشیم. امروز فرصت تاریخی برای ید واحد ایجاد شده است، اروپا تحت تأثیر آمریکاست، آقای سیف گفته‌اند بانک‌های آمریکایی با ما همکاری نمی‌کنند، آمریکا غیررسمی به بانک‌ها می‌گوید با ایران کار نکنند.

وی ادامه داد: 3 سال است از سرمایه‌گذاری خارجی صحبت می‌کنند، چه تعداد فاینانس ایجاد شده است، 3 سال فرصت‌سوزی شده و تولید را رها کرده‌اند، دوباره اشرافی‌گری را در سیستم اداری راه انداخته‌اند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: الان وزیر امور خارجه ما کجا رفته و چه اقدامی انجام می‌دهد، فایده بزرگ برجام این بود که چهره آمریکا نمایان شد. ما باید آمریکایی‌ها را در صحنه بین‌المللی محاکمه کنیم.

فروزنده با اشاره به سخنان اخیر آقایان صالحی و شمخانی که از بسته فنی خبر داده بودند، گفت: دولت بگوید بسته فنی‌ چه چیزی است. در مورد حقوق‌های نجومی 4 بار رهبری واکنش نشان داد، اگر ادعای مبارزه با فساد دارید تمام حقوق‌های دولت خود را بگویید، ما هم حقوق‌های دولت خود را می‌گوییم. حقوق رئیس‌جمهور تنها 7 برابر از پایین‌ترین حقوق کشور می‌تواند باشد. مبنای قانونی حقوق 250 میلیونی چیست؟

وی خاطرنشان کرد: مسئول امور استخدامی و بودجه‌ای کشور رئیس‌جمهور است و بخش اعظم اجرائیات در کشور در اختیار دولت است. همه چیز بودجه هم مشخص است. بیایند در یک سایتی آن را نشان دهند. اگر دولت از خودش شروع کند می‌تواند سراغ همه برود.

سخنگوی جمیعت ایثارگران انقلاب در واکنش به سخنان حق‌شناس مبنی بر نبود آگاهی برای نماینده مجلس و خبرنگار در ایفای وظایف خود، اظهار داشت: بر سر این موضوع اول باید سراغ آقای حکیمی‌پور برویم تا مشخص شود چرا اسناد را به یاشار سلطانی داده است. نماینده مجلس حق تهمت زدن ندارد، آقای لاریجانی جواب صادقی را داد. مبارزه با فساد محل دعوای سیاسی نیست و کلام رهبری در مورد مبارزه با فساد نباید زمین بماند.

فروزنده با تأکید بر اینکه ما آمریکا را استکبار می‌دانیم، تصریح کرد: معتقدیم در برجام فرصت‌سوزی شده است، آقای روحانی فرصت 100 روزه با 150 وعده داد، کو آن وعده‌های آقای روحانی؟ من به آقای حق‌شناس می‌گویم شما چکار به دولت قبلی دارید، خودتان بگویید برای مردم چه کرده‌اید.

وی با تأکید بر اینکه دولت قبلی کارهای بزرگی انجام داده است، بیان داشت: مردم لحظه‌شماری می‌کنند بچه‌های ما بیایند سر کار. مصلحتی وجود داشت که رهبری به آقای احمدی‌نژاد گفتند در انتخابات حضور پیدا نکند. شما کشور را به بن‌بست رسانده‌اید. 8 هزار میلیارد از قشر محروم فرهنگی خوردید، صدایی از کسی درنیامد.

این استاد دانشگاه در خاتمه گفت: نزدیک 90 هزار میلیارد تومان در دولت فعلی نقدینگی در بانک‌ها وجود دارد، عرصه مسکنی که 30 درصد اقتصاد ما را به‌دوش داشت امروز به جایی رسیده که کسی جرأت نزدیک شدن به آن را ندارد. دلمان می‌خواهد آقای روحانی کار کند و موفق باشد و ثمره آن را نظام ببیند. اگر می‌خواهید انتخابات را ببرید چک سفید به شما می‌دهیم اما برای مردم کار کنید.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس