با وجود این که قانون تجارت تاکید می‌کند که تعداد اعضای هیات مدیره شرکت‌های سهامی عام نباید از 5 نفر کمتر باشد، اما ترکیب هیات مدیره بانک تجارت برای هفتمین ماه متوالی چهار نفره است.

به گزارش مشرق، ترکیب هیات مدیره بانک تجارت نشان می‌دهد، این بانک بورسی برای هفتمین ماه متوالی نتوانسته از رسمیت برخوردار باشد.

هم اکنون در ترکیب هیات مدیره بانک تجارت محمد ابراهیم مقدم نودهی به عنوان نماینده شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت کهگیلویه و بویر احمد به عنوان مدیر عامل و عضو هیات مدیره، علیرضا اکبری ماسوله به نمایندگی از وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان عضو هیات مدیره، رضا دولت آبادی به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان یزد به عنوان عضو هیات مدیره و محمد رضا رستمی به نمایندگی از سرمایه گذاری صبا تامین به عنوان عضو هیات مدیره در این ترکیب حضور دارند.

این در حالی است که با وجود کناره گیری سید مجتبی فهیم هاشمی از ترکیب هیات مدیره بانک تجارت هنوز هیچ فردی به جای وی انتخاب نشده و همچنان یک کرسی هیات مدیره این بانک فاقد نماینده است. از این رو هیات مدیره بانک تجارت هم اکنون فاقد رییس هیات مدیره بوده و به لحاظ قانونی رسمی نیست.

بانک تجارت ۷ ماه با هیات مدیره غیر رسمی و ناقص اداره می‌شود/چه کسی از حقوق سهام‌داران دفاع می‌کند؟

مطابق با قانون تجارت ، عده هیات مدیره در شرکتهای سهامی عام نباید از 5 نفر کمتر باشد، ولی بیشتر از 5 نفر طبق اساسنامه مانعی ندارد. در عین حال ترکیب هیات مدیره شرکت های بورسی نشان می‌دهد که همواره بر مبنای اعداد فرد و بیشتر از 5 نفر چینش می‌شود.

با این اوصاف معلوم نیست مدیران شرکت‌ها و مجموعه‌های مدیریتی متعلق به بانک تجارت هم اکنون بر اساس کدام رویه و سیاست در طول 7 ماه اخیر به تصمیم‌گیری برای مجموعه تحت مدیریت خود اقدام کرده اند و چگونه از تضییع منافع سهامداران بانک تجارت جلوگیری می‌شود؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس