عده‌ای از مربیان حق‌التدریس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای که باید طبق قانون وضعیت استخدامی شان تغییر می‌کرد با گذشت ماه‌ها با دریافتی 500 هزار تومانی چشم‌انتظار تدبیر دولتی‌ها نشسته‌اند.

به گزارش مشرق، مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور باید تاکنون یعنی پایان برنامه پنجم توسعه بر اساس مجوز مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان تبدیل وضعیت می‌شدند اما دستگاه‌های اجرایی دولت با تعلل چندین ماهه موجب سرگردانی این قشر زحتمکش جامعه شده‌اند.

بر اساس این گزارش، عده‌ای از مربیان در ماه‌های گذشته بر اساس تعیین پست و دریافت حکم به استخدام دولت درآمدند اما عده‌ای دیگر که تعدادشان حدود 1300 نفر اعلام شده همچنان منتظر دریافت حکم تبدیل وضعیت  هستند.

به گزارش فارس، قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در راستای تحقق اهداف عدالت محوری، ایجاد امنیت شغلی، جلوگیری از افت کیفیت آموزشی، جلوگیری از دلسردی مربیان حق التدریس و استخدام آنان در سازمان های دیگر و از بین رفتن تجربیات آموزشی و خالی شدن سازمان از نیروهای با تجربه و با سوابق بالا به همت ریاست وقت سازمان و مربیان حق التدریس و نمایندگان مجلس هشتم و نهم در مورخ8 مرداد 91 به تصویب و تأیید شورای محترم نگهبان رسید.

بر اساس قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس، سازمان آموزش فنی و حرفه ای موظف به تغییر وضعیت استخدامی تعداد 4867 نفر از مربیان حق التدریس خود تا پایان قانون برنامه پنجم توسعه شد.

آیین نامه اجرایی قانون در تاریخ 10 دیماه 93 به تصویب هیئت وزیران رسید و یک هفته پس از آن برای اجرا به وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (سابق) ابلاغ شد.

مطابق قوانین جاری استخدامی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای حداکثر ظرف مدت سه ماه یعنی تا 18 اسفندماه 94 موظف به انجام مقدمات قانونی و اخذ شماره مستخدم از سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود و می بایست برای افراد پذیرفته شده نهایی حکم کار گزینی صادر می کرد، اما این امر تاکنون برای همه پذیرفته شدگان نهایی مشمول قانون، محقق نشده است و از مجموع بیش از 3569 نفر هنوز پس از سپری شدن 11 ماه از اعلام نتیجه نهایی با استناد به اذعان مدیران ارشد سازمان 1300 نفر تبدیل وضع استخدامی نشده‌اند.

در این باره جمعی از مربیان حق‌التدریس سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگوهای متعددی با خبرنگار اقتصادی فارس از عدم انجام مراحل اداری استخدامی‌شان خبر داده و می‌گویند: همزمان با اعلام نتیجه نهایی با حکم مقام عالی وزارت، ریاست سازمان به آقای سازگارنژاد محوّل شد و روند اجرای قانون تعیین تکلیف استخدامی از آذر ماه 94 تا اردیبهشت 95 با هدف عدم اجرای قانون تبدیل وضع استخدامی و واگذاری آموزش به بخش خصوصی متوقف بود.

این مربیان حق‌التدریس درباره مشکلات خود اینطور روایت می‌کنند که با پیگیری‌های مستمر و مصرانه مربیان حق التدریس از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی (سابق) و دستگاه‌های نظارتی که منتج به مکاتبات و تذکرات کتبی متعدد به رئیس جمهور، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان اداری استخدامی شد، سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اکراه و اجبار ملزم به اجرای قانون شد و همچنین در 23 تیر ماه سال جاری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستوری مبنی بر تبدیل وضعیت استخدامی 3569 مربی حق التدریس تا پایان شهریور سال جاری را صادر کرد که تا امروز نتیجه ای حاصل نشده است.

به گفته مربیان حق‌التدریس این سازمان، در شأن کشور نیست که این قشر فرهیخته با سوابق پنج تا بیست سال و طی کلیه مراحل قانونی استخدام همچنان بلاتکلیف بوده و به علت تعلل و قصور و اعمال نظر سلایق شخصی برخی مسئولان در اجرای قوانین، از حقوق و مزایای ابتدایی قانونی  خویش بهره‌­مند نباشند و با وجود شرایط تأهل و مسکن استیجاری و مشکلات عدیده دیگر با 48 ساعت کار در هفته با ماهیانه دریافتی متوسط 500 هزار تومان  امرار معاش کنند.

 در حال حاضر مشکل اصلی استخدامی این مربیان نبود «پست سازمانی» در سطح مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای است و تا زمانی که پست سازمانی خالی نشود، وضعیت این افراد همچنان بلاتکلیف خواهد ماند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    خوب ما هم بی تقصیر نیستیم خاک بر سر اون کس باشه با مدرک بالا بیاد به اون حقوق بسیار ناچیز بیست سال عمرشو تباه کنه به 500 هزارتومان ....ازقدیم گفته اند ....که ازماست که بر ماست
  • معلم ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    خیلی متاثر ومتاسفم . با این پول چه طور روزگار می گذرانید .چقدر زن وبچه باید بدبخت باشه. که دارند با شما زندمانی می کنند؟
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    من خودم به شخصه تو هنرستان یک سال تدریس کردم با ساعتی 3500 تومان بدون بیمه روزهای تعطیل از مزدت کم میشه مثلا تو فروردین عایدیت میشه چیزی حدود چهل هزار تومان خلاصه بعد از یک سال تدریس جمع دریافتی بنده به یک میلیون هم نمی رسید-هیچی دیگه ول کردم بار اول و آخری بود که برا تدریس برم اونجا.
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    پزشکها ماهی چند صد میلیون تومان !!!!!!!!!!!!! عدالت اجتماعی!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس