امام جمعه موقت تهران در سخنانی گفت: خداوند در قرآن ضمن اشاره به گفتمان شهدا, ادب برخورد با شهید را نیز به ما آموخته است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران صبح امروز(یکشنبه) در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام که در کوی دانشگاه تهران برگزار شد, در سخنانی گفت: خداوند در قرآن ضمن اشاره به گفتمان شهدا, ادب برخورد با شهید را نیز به ما آموخته است و می‌فرماید:«کسانی که در جبهه نبرد با دشمن باطل با خدا معامله کرده و جانشان را تقدیم درگاه الهی می‌کنند زنده‌اند و اگر کسی گمان کند شهید مرده است از حیات خبر ندارد.»

آیت‌الله صدیقی با اشاره به اینکه شهدا پس از شهادت از قفس مادیات رها شدند, اظهار کرد: شهدا فرا زمانی، فراجناحی بوده و متعلق به همه نسل‌ها و همه افراد هستند زیرا شهدا نزد خدا روزی دارند و خداوند مقامی بالاتر از بهشتی بودن را به شهدا عطا می‌کند.

وی در ادامه گفت: شهدا شربت قطع علایق مادی,قدرت‌طلبی, تنگ‌نظری‌ را نوشیدند و این حیات شهید موجب آن شده که این جمعیت به استقبال وی آمده و پیکرش را با شکوه تشییع و به خاک بسپارند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شهدا می‌گویند تنها کسانی ضرر خواهند کرد که خود را به بیگانه فروختند و کسی که با غیرخدا معامله کند باید بداند تمام قدرت‌ها از بین رفتنی بوده و تنها قدرت خدا ابدی است. همچنین پیام شهیدان به دانشجویان این است که ما خط عزت را با خون خود نوشتیم و شما باید ادامه دهنده این خط خون را باشید تا به قدرت الهی برسید تا قدرت‌های دیگر در برابر شما تسلیم شوند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس