عضو مجلس خبرگان رهبری دو حادثه جان باختن هم‌وطنان در تصادف قطار و بمب‌گذاری حله را مایه شرمساری دولت برشمرد و گفت: دولت به جای توجه و پرداختن به مسائل انتخاباتی باید به دنبال خدمت صادقانه به مردم باشد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تسلیت جان باختن هموطنان‌مان در دو حادثه اخیر اظهار داشت: در حادثه شهادت زائران اربعین حسینی در حله عراق متأسفانه برخی از شهروندان نظام جمهوری اسلامی و به‌ویژه خوزستانی‌ها جان باختند. در حالی که برای تأمین امنیت جان زائران باید تدبیری اندیشیده شود و اینکه تأمین امنیت را صرفاً به کشور میزبان واگذار کنیم، کافی نیست.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه جریان تکفیری از مجد و عظمت زیارت اربعین خشمگین است، تصریح کرد: آنها نمی‌توانند نتیجه‌ای از این اقدامات بگیرند؛ چراکه اربعین هر سال باشکوه‌تر برگزار می‌شود.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه خوزستانی‌ها امروز و فردا را عزای عمومی اعلام کرده و منتظر تعیین تکلیف شهدای خود هستند،‌به حادثه قطار سمنان پرداخت و گفت: زائران امام رضا(ع) در ایام شهادت این حضرت به عنوان مهاجران الی‌الله رفته بودند، اما متأسفانه در اثر سوء تدبیر و قصور مسئولان حمل‌ونقل شهید‌گونه به لقاءالله پیوستند.

وی ادامه داد: صرف اینکه مسئول حمل‌ونقل استعفا دهد و حتی اینکه وزیر استیضاح شود، درد مردم را التیام نمی‌بخشد، بلکه از لحاظ فنی باید جان مردم در امنیت باشد. از این رو اتفاقات اخیر مایه شرمساری است و اگر دولت در جایی باید شرمسار باشد، برای همین دو حادثه هولناک است.

آیت‌الله کعبی تصادف دو قطار و شهادت زائران اربعین حسینی را مایه شرمساری دانست و گفت: دولت باید به این دلیل شرمسار باشد و اگرنه حاشیه‌سازی برای کشور فرصت‌سوزی است و باعث ناکارآمدی دولت می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تأکید کرد: دولت به جای اینکه آهنگ انتخاباتی بگیرد، باید به دنبال جلب رضایت مردم با خدمت صادقانه به آنها باشد.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس