کد خبر 659675
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲

رسانه نزدیک به کنگره آمریکا می‌گوید احتمال دارد «تولسی گابارد» عضو دموکرات مجلس نمایندگان و حامی برنی سندرز که مخالف تسلیح «شورشیان» در سوریه است، وزیر خارجه آمریکا شود.

 به گزارش مشرق، خبرها از احتمال انتخاب تعیین یک قانونگذار حامی رقیب دموکرات هیلاری کلینتون در مبارزات درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری 2016 به سمت وزارت خارجه آمریکا حکایت دارد.

در ادامه گمانه‌زنی‌ها درباره گزینه جانشینی جان کری در دولت آینده آمریکا، یک رسانه نزدیک به کنگره آمریکا که بیشتر اخبار مربوط به کنگره و قانونگذاران آمریکایی را پوشش می‌دهد، از احتمال انتخاب خانم «تولسی گابارد» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به سمت وزارت خارجه خبر داده است.

پیشتر در خبرها آمده بود که تیم دونالد ترامپ درباره انتخاب «میت رامنی» یا «رودی جولیانی» به عنوان وزیر خارجه دچار اختلاف هستند.

امروز «هیل» گزارشی با این عنوان منتشر کرده است: « تولسی گابارد، گزینه انتخابی برای وزارت خارجه است، نه میت رامنی».

تولسی هندی‌تبار کیست؟

تولسی گابارد، عضو دموکرات ایالت هاوایی در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا است که برای نخستین‌بار در سال 2012  به‌ عضویت این مجلس درآمده است.

وی اولین آمریکایی ساموآیی  و اولین هندی تبار عضو کنگره آمریکا محسوب می‌شود. گابارد همچنین جزء اولین کهنه سربازان رزمی زن انتخاب شده در کنگره است.

گابارد تا 28 فوریه 2016 نائب رئیس کمیته ملی حزب دموکرات بود اما در این زمان در جهت حمایت از برنی سندرز در مبارزات ریاست جمهوری از این سمت استعفا داد.

او در یکی مصاحبه‌هایش از اینکه نامزد دموکرات انتخابات 2016 همچنان حامی «تغییر رژیم در سوریه است»، بشدت انتقاد کرده بود.

گابارد امروز در صفحه توئیتر خود مطلب 11 نوامبر نیویورک تایمز را که در آن از احتمال پایان دادن حمایت آمریکا از «شورشیان سوریه» در دولت ترامپ خبر داده بود، بازنشر داد و «شورشیان سوری» را همان القاعده و متحدانش خواند.

این عضو کنگره آمریکا خودش نوشت: «من برای مدتهای طولانی است که پایان دادن به تسلیح و کمک به "شورشیان" سوریه که همان القاعده و متحدانش هستند را خواستار شده‌ام».

حالا پایگاه آمریکایی «هیل» در گزارش خود ضمن تاکید بر احتمال انتخاب او به عنوان وزیر خارجه دولت بعد نوشت: «هر کسی که رئیس‌جمهور منتخب به عنوان وزیر خارجه انتخاب کند، نقشی حساس در شکل دهی به رویکرد و نظر رئیس‌جمهور منتخب بریا آینده سیاست خارجی ایفا خواهد کرد».

این پایگاه افزود: «یک نفر که گزارش شده "تحت بررسی جدی" برای پر کردن این پست قرار دارد، تولسی گابارد نماینده مجلس نمایندگان است».

دونالد ترامپ روز دوشنبه هفته گذشته، گابارد را برای دیدار به برجش دعوت و با او دیدار کرد.

هیل گزارش داد: «ترامپ با او درباره سیاست‌های آمریکا در سوریه و رویکردهای این کشور برای جنگ با تروریسم صحبت کرد».

گابارد دموکرات پس از دیدارش با ترامپ در دفاع از دیدارش بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد که «بگذارید به صراحت بگویم که من هرگز اجازه نخواهم داد که حزبی‌گری سبب تضعیف امنیت ملی ما شود».

در ادامه این گزارش با اشاره به مطرح شدن میت رامنی به عنوان نامزد وزارت خارجه آمریکا تاکید شده که به نظر نمی‌رسد نامزد جمهوریخواه سال 2012 ریاست جمهوری آمریکا گزینه انتخابی ترامپ برای این پست باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس