دومین قسمت مستند "دوران جولیانی" درباره زندگی سیاسی و اجتماعی رودولف جولیانی، شهردار سابق نیویورک و تلاش رسانه‌ای برای قهرمان ساختن وی در بین مردم، امروز از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش مشرق، «جولیانی» همان شهردار سابق نیویورک در زمان حادثه حادثه 11 سپتامبر 2001 بود که جمله مشهور خود یعنی خدا را شکر که بوش رئیس جمهور ماست را بیان کرد؛ او مردی است که رسانه ها از او یک قهرمان ساختند اما واقعیت تفاوت زیادی با حقیقت داشت.

مستند «دوران جولیانی» درباره روند تحریف و تبدیل یکی از پرحاشیه ترین شخصیت های سیاسی و اجتماعی آمریکا به قهرمانی ملی توسط رسانه های وابسته به نظام سرمایه داری است.

یکی از واقعیت های امروز جامعه آمریکا این است که رسانه ها دارای کارکردهای مختلفی هستند که از آن جمله می توان به تاریخ سازی اشاره کرد؛ مسئله ای که قهرمانان از دل آن بیرون می آیند و ملتی را نجات می دهند بی آنکه در واقعیت چنین چیزی رخ داده باشد.

در مستند «دوران جولیانی» به کارگردانی کوین کیتینگ به بخشی از زندگی سیاسی و اجتماعی رودولف جولیانی، شهردار سابق نیویورک پرداخته می شود؛ مردی که برخی عقیده دارند به موفقیت هایی رسیده که در حالت عادی غیر ممکن بوده است.

دومین قسمت «دوران جولیانی» ساعت 18 و 22:30 امروز، یکشنبه 7 آذر ماه از شبکه افق پخش می شود؛ تکرار آن نیز 12:30 روز بعد به روی آنتن خواهد رفت.


منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس