کد خبر 659413
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه دعوت از وزیر راه برای گزارش و سئوال درباره حادثه قطار حتمی است، گفت: استیضاح وزیر راه به تصمیم کمیسیون عمران و هیئت رئیسه مجلس بستگی دارد.

به گزارش مشرق، اکبر رنجبرزاده بعدازظهر امروز در حاشیه شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حادثه برخورد قطار مشهد ـ تبریز به هر صورت حادثه تلخی بود که باید به بازماندگان تسلیت عرض کرد.

وی با اشاره به اینکه قصورات نیروی انسانی و کارشناسان و غفلت آنها اتفاقاتی را رقم می‌زند که جبران‌ناپذیر است، افزود: با عوامل مقصر حادثه باید برخورد جدی شود.

رنجبرزاده با اعلام اینکه از وزیر راه و شهرسازی مجلس این موضوع را پیگیری خواهد کرد و پاسخ قانع‌کننده‌ای باید به مجلس ارائه کند، تصریح کرد: تکرار این مسائل را نمی‌توان بپذیرفت.

وی بیان کرد: جایی که نیروی انسانی عامل ایجاد حادثه باشد ناشی از عدم کنترل و سلسله مراتب وزارت مربوطه است و وزیر در کمیسیون مربوطه به مجلس دعوت می‌شود تا پاسخ دهد، اگر قرار باشد این حوادث تلخ ناامنی در سفرها ایجاد کند نمی‌توان ادعا کرد شرایط مناسب و امنی برای مردم در مسافرت‌های ریلی، هوایی و زمینی فراهم کرده‌ایم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس اظهار داشت: افراد کنترل‌کننده در مسافرت‌ها باید بسیار مراقبت کرده و این افراد باید تست شخصیتی، روانی و موقعیتی شوند و افرادی که شرایط لازم را ندارند در محل‌های حساس گمارده نشوند.

رنجبرزاده با بیان اینکه کسی که کنترل قطار را عهده‌دار بوده باید مراقبت اوضاع را داشته باشد ولی اگر رها کرده و جابه‌جا شود نمی‌توان به راحتی از کنار آن عبور کرد، گفت: امیدواریم شرایط به نحوی رقم بخورد که بتوان شرایط امنی را برای جامعه ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: آنچه مجلس دنبال خواهد کرد دعوت و دریافت پاسخ از وزیر مربوطه است، امیدواریم بتوانیم با برخورد مناسب و شایسته از ناحیه دولت و مجلس دیگر شاهد این حوادث تلخ نباشیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با اشاره به اینکه سه نفر در رابطه با حادثه قطار مشهد ـ تبریز بازداشت هستند و حتما مقصر حادثه بودند که این بازداشت اتفاق افتاده است، بیان کرد: این امر ناشی از عدم توجه کافی در این مراکز حساس است که جان افراد را در اختیار دارند.

وی در پاسخ به این سئوال که احتمال استیضاح وزیر راه و شهرسازی وجود دارد نیز گفت: موضوع استیضاح باید توسط همه نمایندگان اظهارنظر تعیین شود، از سوی دیگر جمع‌بندی کمیسیون عمران و هیئت رئیسه مجلس نیز در این زمینه ضروری ولی دعوت از وزیر برای گزارش و سوال حتمی است.

دولت بودجه عملیاتی تقدیم مجلس کند

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس انتظار دارد دولت برای سال آینده بودجه عملیاتی ارائه دهد که امکان اقدام و عمل برای لایحه بودجه موجود بوده و کسری بودجه 40 یا 50 درصدی نداشته باشیم.

وی با اعلام اینکه کسری بودجه تا 20 درصد قابل پذیرش است، اظهار داشت: باید بودجه واقعی و عملیاتی تقدیم شود بهتر است که امیدواریم این مهم از سوی دولت انجام شود.

وضعیت اشتغالزایی و معیشت مردم رضایت بخش نیست

رنجبرزاده با اعلام اینکه بیکاری هست و شاید اشتغال مناسبی در کشور نداشته باشیم، گفت: مدیران استان همدان در مقایسه با دیگر استان‌ها بهتر هستند ولی عملکردی که بازده و برون‌ده کار باشد در زمینه اشتغال و معیشت در سطح کشور رضایت‌بخش نیست.

وی با اشاره به اینکه مدیران استان همدان نسبت به مدیران استان‌های همجوار بهتر بوده و ارتباطات خوبی دارند، عنوان کرد: وضعیت مطلوبی در اشتغال و رفع بیکاری نداشتیم و انتظار می‌رود اقدامات جدی برای رفع مشکلات انجام شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس