بالاترین مقام قضایی این رژیم، دستور شروع تحقیقات را درباره رسوایی مالی یکی از نزدیک ترین افراد به نخست وزیر اسراییل صادر کرد. این رسوایی مربوط به خرید زیردریایی از آلمان می‌شود.

سرویس جهان مشرق - پلیس رژیم صهیونیستی تحقیقات رسمی خود را درباره دعاوی رسوایی مالی مربوط به بنیامین نتانیاهو آغاز کرد.

به گزارش روزنامه بریتانیایی گاردین، بالاترین مقام قضایی این رژیم، دستور شروع تحقیقات را درباره رسوایی مالی یکی از نزدیک ترین افراد به نخست وزیر اسراییل صادر کرد. این رسوایی مربوط به خرید زیردریایی از آلمان می شود.

این ماجرا که چند روزی است سرخط رسانه های رژیم صهیونیستی را به خود اختصاص داده، شامل ادعاها درباره تضاد جدی منافع شخصی و دولتی در معامله زیردریایی است.

در کانون این ادعاها این موضوع قرار دارد که وکیل شخصی نتانیاهو، «داوید شیمرون» Shimron درست زمانی که نخست وزیر بر خرید زیردریایی از آلمان اصرار داشت، وکیل شرکت صنایع نظامی آلمانی بود که زیردریایی های مورد نظر را تولید می کند.

.وجه بسیار قابل تامل ماجرا آن جاست که نتانیاهو علی رغم مخالفت صریح وزیر دفاع خود، بر انجام این معامله تاکید داشت.

گرچه نتانیاهو و شیمرون- که خویشاوند هم هستند- اصرار دارند که هرگز درباره روابط تجاری شیمرون با شرکت مزبور در جریان انجام معامله صحبت نکرده بودند. اما گزارش های منتشر شده در مطبوعات و تحقیقات مرتبط، خلاف این ادعا را نشان می دهند.

ThyssenKrup شرکت آلمانی طرف قرارداد زیردریایی، هفته پیش اعلام کرد که از نظر آن، هیچ کار اشتباهی در جریان این معامله صورت نگرفته است.

با این حال، روز چهارشنبه کانال 10 تلویزیون اسراییل، ایمیلی را فاش کرد که نشان می داد شیمرون از روابط نزدیکش با نخست وزیر استفاده کرد تا دست کم یک مقام وزارت جنگ این رژیم را برای لابی گری در قضیه به کار بگیرد- شیمرون البته این ادعا را به شدت رد کرده است.

به گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، دستور تحقیق به واسطه اطلاعات جدیدی صادر شده که بعد از دستگیری دومین مقام ارشد وزارت جنگ اسراییل در هفته گذشته(به اتهام فساد مالی) به دست آمد.

معاون پیشین شورای امنیت اسراییل، «آوریل بَر-یوسف»، نیز اوایل ماه جاری میلادی به اتهام دریافت رشوه بازداشت شده بود.

دادستان کل رژیم، «آویخای ماندلبیت»، تا همین هفته قبل تحقیقات در این مورد را لازم نمی دانست، اما به ناگهان نظرش تغییر کرد. طبق اطلاعیه قوه قضاییه رژیم  در روز چهارشنبه، اطلاعات جدیدی درباره موضوع به دست امد که متعاقب آن دادستان کل سریعا با مقامات ارشد قضایی تشکیل جلسه داد: " بعد از اتمام جلسه، دادستان کل تصمیم گرفت به پلیس دستور بررسی ابعاد مختلف موضوع را صادر کند." در این اطلاعیه جزییات بیشتری درباره سوژه های اصلی این تحقیقات ذکر نشده است.

نتانیاهو همچنان اصرار دارد که از روابط وکیل خود با شرکت فروشنده زیردریایی ها هیچ اطلاعی نداشته است. او در جلسه کابینه در روز یکشنبه یاز هم از این معامله دفاع کرد: " مبانی هدایتگر من در این مضوع روشن است: اسراییل باید قادر باشد، در هر حوزه ای، از خود در برابر دشمن دفاع کند."

او در همین جلسه اضافه کرد: " امنیت اسراییل مستلزم خرید زیردریایی و نوسازی ناوگان زیردریایی است. این ها سیستم های راهبردی تسلیحاتی هستند که آینده را تضمین می کنند، منظورم حیات دولت اسراییل برای دهه های آینده است."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    ببینید با وجود اینکه نفرت داریم از این رژیم پلید و جنایتکار و منتظر نابودی اون هستیم ولی‌ باید به این نکته توجه کنید که در داخل خودشون چقدر برای قوانینشون ارزش قائل هستند و چقدر باجدیت با مجرمین مالی حتی اگه نخست وزیر باشه برخورد می‌کنن. اینها دنیا را به لجن کشیدن و هیچ قانونی‌ نیست که در دنیا نشکسته باشن ولی‌ وقتی‌ نوبت به مسائل داخلی‌ می‌شه میدونند اگر با سو استفاده و قانون شکنی برخورد نکنن دیگه سنگ روی سنگ بند نمی‌شه و نابود میشن. هیچ حکومتی از این قاعده مستثنی نیست ، ما هر چقدر هم که خوب باشیم ولی‌ اگر با سو‌ استفاده مالی و قانون شکنی در سطح مسٔولین به شدت برخورد نکنیم دچار مشکلات جدی خواهیم شد . از دشمن خیلی‌ چیزها را می‌شه یاد گرفت ، ببینید اینا نیومدند نتانیاهو را ذخیره نظام و رژیم صهیونیستی معرفی‌ کنن و هر مسئولی تا الان سو استفاده کرده پدرش را در آوردن و زندانیش کردند و تمام اموال را ضبط کردند ،خوب اینها درس نیست ؟
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    مرگ بر امریکا اسرائیل عربستان ترکیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس