کد خبر 65844
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۳
رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گفت: برخی در مجلس هستند که نمی خواهند بر آن ها نظارت شود و من اسناد فساد اداری و مالی شان را دارم که حتما آن ها را تحویل شورای نگهبان می دهم تا صلاحیت شرکت این‌ها در انتخابات را شورای نگهبان بررسی کند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در دوازدهمین دوره نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مسقتل با تاکید بر ویژگی های شخصیتی رهبر معظم انقلاب به عنوان عالم مسلط اسلام شناس و سیاستمدار با تجربه گفت: باید خودمان را همواره در معرض اشارات ایشان قرار دهیم تا با مبانی فکری و نظری ایشان هم افق شویم.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رهبری همواره مدافع انتقاد بوده است، گفت: نباید تنها به عیب ها و ضعف ها پرداخت چرا که این باعث یاس و ناامیدی می شود .
وی افزود: نباید صرفا روی نکات مثبت مانور داد که این نیز باعث خودشیفتگی می شود و ضمنا هر عملکرد فوق نتیجتا توقف و سکون را به همراه خواهد داشت.
 
دولت در مهار تورم انتظاری موفق بوده است

وی در همین راستا به نقد سیاست‌های اقتصادی دولت پرداخت و خاطر نشان کرد : البته دولت در مهار تورم انتظاری شش ماه ابتدایی سال موفق بوده است.
 
توکلی در بخشی از سخنان خود با اشاره به ضعف‌های فرهنگی بیان داشت: اولین بار در دولت آقای هاشمی بود که مقام معظم رهبری مساله تهاجم فرهنگی را مطرح کردند و وقتی دیدند توجهی نمی‌شود فرمودند که این یک شبیخون فرهنگی است.

توکلی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رفتار رسانه متعلق به شما یعنی سایت الف و شخص شما به نقد واقع بینانه شباهت ندارد، گفت: انتفادهایی که می‌کنم شکر نعمت نظام اسلامی نیست، باید بگویم که تازه انتقادهای من خیلی کم است، اگر در ظرفیت جامعه می بود و باعث مشکل برای نظام نمی شد، انتقادهای من خیلی بیشتر از وضع فعلی بود.
 
وی ادامه داد: البته من طبق وظیفه دینی خودم چیزهایی را که می دانم می‌گویم. نکات مثبت را هم گفتم که دولت در مهار تورم موفق بوده و اگر کینه ورزی یا رابطه عاطفی‌ با دولت داشتم اینگونه عمل نمی کردم.
 
رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در موضوع خصوصی کردن بانک مرکزی این من بودم که از نظر احمدی نژاد دفاع کردم و دیدم در این مساله حق با اوست. مشی من مشی یک مسلمان انقلابی است و البته بدون اینکه بگویم از اشتباه منزه هستم.
 
محمدرضا رحیمی نامزد آقایان باهنر و عبداللهی در مجلس هفتم بود

توکلی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محمدرضا رحیمی در مجلس هفتم که شما و همفکران شما آن را در اختیار داشتند به ریاست دیوان محاسبات کشور رسید، چگونه ایشان از مجلس رای اعتماد گرفت و اصلا چه کسی ایشان را معرفی کرد؟ اظهار داشت: آقای رحیمی نامزد آقای باهنر و عبداللهی بودند و نامزد بنده و یقیه دوستان، جناب آقای دکتر رهبر بود. بین ما مصاف سختی در گرفت و نهایتا 13به 9 باختیم و آقای رحیمی را رئیس دیوان محاسبات کردند.

 وی افزود:رحیمی به این مقامات رسید بوسیله کسانی که بعدا بیشتر با آقای احمدی‌نژاد رابطه پیدا کردند. همین گروه سنتی مجلس در انتخابات ریاست مجلس هفتم با طرفداران دولت هماهنگ شدند و آقای حداد عادل را با آن وضع زشت از ریاست انداختند.
 
حداد عادل در ریاست مجلس هفتم در مجموع بهتر از لاریجانی در مجلس هشتم بود
 
توکلی تصریح کرد: لاریجانی فامیل من است و قائم مقام من در زمان تصدی وزارت کار بود و در تمام دوران با او ارتباط داشته ام و دارم، الان هم کمکش می کنم و به او انتقاد می کنم ولی از نظر معدل گیری و در مجموع، حداد بهتر از لاریجانی بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص وقف دانشگاه آزاد نیز گفت: من جزو کسانی بودم که با وقف دانشگاه آزاد مخالفت کردم. نظر من این است که اصولگرایان بیایند با حفظ موضع کنار هم بنشینند و وحدت داشته باشند. لازم نیست همه چیز همدیگر را قبول داشته باشیم، من برخی از اقدامات لاریجانی را قبول ندارم ولی با وی همکاری می‌کنم.
 
وی تاکید کرد: اینکه عده‌ای به عنوان جبهه پایداری  بگویند که موضع ما با بقیه اصولگرایان یکی نیست، درست نیست؛ در این صورت نه خودشان رای می آورند و نه بخاطر فضای تردیدی که ایجاد می کنند بقیه اصولگرایان نیز رای خواهند آورد.
 
اگر اصولگرایان متحد شوند شاید در تهران رای بیاورند

وی ادامه داد: من دفاع می کنم از وحدت اصولگرایان و دوست دارم که آقای حسینیان و آقا تهرانی دور یک میز کنار باهنر و سایر اصولگراین بنشینند.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در خصوص سرنوشت طرح نظارت بر نمایندگان گفت: موضوع نظارت بر نمایندگان در مجلس هفتم مطرح شد و می‌گفتند که علنی نکنید چراکه رای نمی آورد و بی آبرو می شویم! اما در مجلس هشتم من از حدود 150 نفر امضا گرفتم برای این طرح و من به آقای رئیس مجلس گفتم که امروز رای‌بگیر و او گفت که رای نمی آورد و من هم گفتم اگر الان رای نیاورد بعدا هم رای نخواهد آورد، هرچه فاصله از بیانات آقا بیشتر شود بدتر است و اینها فراموش می‌کنند، زودتر رای گیری کنید.
 
مجلس بیمار است
 
وی خاطرنشان کرد: مجلس بیمار است. تمایلات حوزه‌ای، تمایلات غیرملی و نگاه خرد در مجلس وجود دراد و این مسئله علت‌های ساختاری مثل نبودن حزب دارد و علت‌های اخلاقی و نفسانی هم دارد و همچنین قبیله گرایی‌های سیاسی نیز در آن دخیل است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی در مجلس هستند که نمی خواهند بر آن ها نظارت شود و من اسناد فساد اداری و مالی شان را دارم که حتما آن ها را تحویل شورای نگهبان می دهم تا صلاحیت شرکت این‌ها در انتخابات را شورای نگهبان بررسی کند. همین زد و بند هاست که موجب می‌شود آدم های بی لیاقت محض رئیس کمیسیون شوند و دانایان  کنار گذاشته می شوند. امثال این نمایندگان مشکلات ساختاری و اخلاقی دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    0 0
    آقای توکلی شما هم بله مثل اینکه با نزدیکی انتخابات فکر میکنید از این قبیل انجمن ها آبی گرم میشود اشتباه میفرمایید ! در چار کلمه فرمایش همه را بهم ریختید جز خودتان را.
  • ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 0
    آقای توکلی ، ساعتتان کوک نیست؟! بسم الله الرّحمن الرّحیم و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین و عجّل فرجهم ” تعداد معدودی از نمایندگان نیز شاید دلشان بخواهد تا زمانی که نماینده هستند، آزادانه بتوانند در تمام عرصه ها حرکت کنند، به عنوان مثال فردی نماینده است و دلش می خواهد رئیس یک دانشکده و یا دانشگاه باشد و یا بخواهد عضو هیئت مدیره فلان شرکت هم باشد و یا در فلان فدراسیون هم حضور داشته باشد که این افراد کلاً با ذات طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان مخالفند چرا که خودشان از لحاظ شخصی محدود می شوند . ” ” … تعداد اندک هم دلشان می خواهد هم نماینده باشند و هم دلشان می خواهد عضو فلان شرکت باشند و یا عضو هیئت مدیره شرکت های تجاری باشند و یا در هیئت های ورزشی دارای مسئولیت باشند و اشتغالات تجاری آنها ممنوع نباشد؛ تعدادی از این نمایندگان از این جهت با طرح مذکور مخالفت می کنند و دلشان نمی خواهد که هیچ شفافیتی بر آنان اعمال شود و نظارت بر آنان وجود داشته باشد و یا وضعیت مالی آنان شفاف شود . ” نکات فوق الذکر که آقای محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس در خصوص ” طرح نظارت بر مجلس ” و علل مخالفت برخی نمایندگان و تأخیر طرح و تصویب آن در مجلس بدان اشاره نمود ؛ موضوع بسیار مهمی بود که نگارنده در دو یادداشت قبلی خود بنا بر ملاحظاتی سعی در ” عدم بیان صریح ” آنها داشت لکن اکنون اظهار این امر از سوی یک نماینده و عضو هیئت رئیسه مجلس ، بسیار قابل تأمل و البته در فهم و دریافت سبب این تأخیر و عدم توجه لازم به آن علیرغم تأکیدات سه باره ولی امر مسلمین بدان موضوع و گذشت بیش از سه سال از اولین فرمایشات معظم له در این خصوص ، بسیار لازم و ضروری است . جای تأسف است که به لحاظ عملکرد مجلس که آن را جز ” تقصیری واضح و عامدانه ” نمی توان نامید و صراحت لهجه آقای دهقان در بیان برخی علل ، عامدانه بودن آن را فریاد می کند !! و علیرغم تاکیدات ولی امر مسلمین در سالهای ۸۷ و ۸۹ به مجلس در این خصوص ، مجلس اقدام به این امر را به سال آخر عمر خود بکشاند ، مجلسی که با ادعای اصولگرایی برآمده از ولایتمداری تشکیل شد و با همین ادعای خود نیز در مقابل برخی کجرفتاری های غیرولایی برخی دولتمردان ، ” ادا و اطوار تبلیغاتی ولایتمدارانه ” به خود میگرفت اما خود نه تنها در خصوص این امر مقام عظمای ولایت کوتاهی نموده و داغ مردودی بر پیشانی و ننگ روسیاهی تاکنونش را بر چهره خود نشانده است ؛ بلکه با برخی اقدامات دیگرش ، کار را بدانجا کشاند که عملکردش با عنوان ” مجلس رذالت نشان داد ” از سوی ولی امر مسلمین مورد خطاب و عتاب قرار گرفت ، عنوانی که نشان از نارضایتی شدید معظم له از برخی اقدامات مجلس هشتم و بعضی از نمایندگان آن داشته است. البته این نوع عتاب در خصوص همین طرح نظارت اما با واژگانی دیگر از معظم له در دیدار هشتم خرداد سال جاری با نمایندگان مجلس بیان گشته بود ، جایی که ایشان فرموده بودند : ” من پارسال در این خصوص سفارش کردم. البته اخیراً در مجلس نسبت به این قضیه ” کارکى ” انجام گرفت، اما اهمیت این قضیه درست به دست نیامد .” این نوع فرمایش حضرتشان و بیان تعبیر ” کارکی ” بواقع اوج نارضایتی معظم له و دونیت عملکرد ناشایست مجلس در این موضوع پس از سه سال از آن می باشد . نگارنده در این فرصت در صدد نتایج بیان صریح آقای دهقان در علل مخالفت با طرح نیست اما نمی توان از حداقل نتایج و به قول علمای اصولی ” مفهوم موافق ” این اظهارات یعنی مواردی همچون ” استفاده از رانت نمایندگی برای به دست آوردن مسئولیت های دیگر ” ، ” استفاده از همان مسئولیت های بعدی همزمان با نمایندگی برای ایجاد فرصت های رأی آوری در انتخابات بعدی ” ، ” ایجاد فرصت های شغلی در صورت عدم کسب آرا در انتخابات بعدی مجلس ” ، ” مزایای مالی و نزدیکی به باندهای ثروت و بهره بری از آنها در هزینه های تبلیغاتی ” ، ” بده بستان و معاملات سیاسی و .. ” و غیره و غیره چشم پوشید که یقیناً بر قبح این مخالفت می افزاید و جالب آنکه این نمایندگان همان کسانی هستند که در عین اینکه برای خود ، داشتن مسئولیت های همزمان را صحیح می دانند در خصوص آقای دکتر الهام و مسئولیت همزمانش در شورای نگهبان و دولت علیرغم وجود مصادیق قبلی و عدم ایراد بدان در گذشته مانند آقای دکتر حسن حبیبی – نگارنده در صحت و یا عدم صحت آن اظهار نظر نمی نماید – ؛ اقدام به مخالفت با این امر و تصویب قانون ممنوعیت آن را نمودند . در عین حال مطلب جالب دوم به اظهار مخالفت های کسانی بر میگردد که در مخالفت با دولت و برخی انحرافات و برداشتن علم اصولگرایی انحصاری و نصب العین داشتن افاضات خود ، سینه ها چاک کرده و یقه ها دریده اند از جمله آقازاده ای که اگر خود نیز به مانند دیگر آقازادگان از زیر سایه آقای بزرگوار و شهیدش به در آید دیگر هیچ چیز از خود ندارد و بی هنر مانده و معطل و حیران خواهد بود و به یقین دیگر نخواهد توانست دیگران را به کوچک و کوچک زاده بودن تحقیر کند . آری جناب دکتر علی مطهری نماینده مردم تهران که از قرار معلوم در صدر مخالفین طرح مزبور قرار گرفته ضمن آنکه اجرای طرح نظارت را ” سند بردگی ” دانسته ؛ افاضه فرموده که دلیل دوم مخالفت بنده با این طرح‌ این است که طرح مذکور در مغایرت و مخالفت با حریت و آزادگی مجلس است و شبیه آئین‌نامه انضباطی یک مدرسه راهنمایی یا دبیرستان است . از سوی دیگر آنچنان که نویسنده در یادداشت خردادماه خود ” آخرین فرصت در آزمون ولایتمداری مجلس ” بدان اشاره داشته بود : ” با این وصف ، با تصویب کلیات طرح مزبور در اردیبهشت ماه سال جاری پس از تغییرات بسیار در طرح اولیه و سپس ارجاع کلیات مذکور به یک کمیسیون تخصصی و همچنین انتخابات آخرین هیئت رئیسه مجلس هشتم شورای اسلامی ، شایسته آنست که تا قبل از تعطیلات تابستانی امسال مجلس ، این طرح تصویب و پس از تأیید شورای نگهبان ، در ماههای آخر عمر این مجلس به مرحله اجرا درآید .” ؛ امیدوار بود که مجلس حداقل به احترام اشاره سه باره اولی امرشان و در پاک نمودن خجالت ناشی از واژه ” کارکی ” حداقل تا قبل از تعطیلات اول تابستانی اش به این مهم می پرداخت اما نه تنها این امر میسر نگردید بلکه تعطیلات دوم تابستانی حضرات نیز آغاز شد و طرح به قانون مبدل نشد . هر چند علیرغم اخبار جدید مبنی بر ارسال طرح به هیئت رئیسه و در دستور کار قرار گرفتن آن بعد از لایحه امور گمرکی – که در هفته گذشته و قبل از آغاز تعطیلات دوم رسیدگی گردید – به گوش می رسد اما اخباراظهار نظر اخیر برخی نمایندگان در این خصوص همچون : - چندی پیش «سیدجواد ابطحی» نماینده مردم نائین با اشاره به نزدیک بودن پایان دوره مجلس هشتم گفته بود: «اجرای طرح نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس دیگر سودی به حال نمایندگان این دوره نداشته و از دوره بعد اجرا خواهدشد!» خبرگزاری فارس، ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ و - نمایندگان مجلس عزم خود را برای تصویب نهایی طرح نظارت مجلس بر نمایندگان جزم کرده‌اند که امیدواریم این طرح تا پایان مجلس هشتم نهایی شود. این جمله‌ای بود که روز چهارشنبه هفته گذشته، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نماینده قزوین و نایب رئیس سابق مجلس در گفت‌وگو با فارس بیان کرد… از یک سو موجب دل نگرانی های صاحبنظران در نوع برخورد مجلس با طرح گردیده و هم از سوی دیگر بر بعضی پیش بینی ها از جمله پیش بینی نویسنده در یادداشت دوم خود در اول مرداد ماه : (آنچه باعث تأسف بیشتر گردیده گذشت حدوداً دو ماه از هشتم خرداد ماه و عدم اقدام جدی مجلس در این خصوص می باشد به گونه ای که به ذهن چنین خطور می کند که اگر که مجلس به هر علت هم اقدام به تصویب این قانون بنماید ، به گونه ای عمل خواهد نمود که قانونی شدن این مسئله را به زمانی بکشاند که اولاً قابلیت اجرا در خصوص مجلس هشتم را نداشته باشد و ثانیاً یک پز تبلیغاتی جدید ولایتمدارانه در آستانه انتخابات برای خود شکل بدهد ،) صحه گذارده است.امری که در صورت وقوع آن مجلس هشتم و نمایندگانش می بایست تبعات ناخوشایند آن را در انتخابات آتی مجلس در اسفند ماه برای خود حتمی بدانند . بگذریم … اما سخن آخر : یقیناً بسیاری از خوانندگان گرامی اتفاقات یک هفته ای روزهای نخستین دولت دهم و انتصاب آقای مشایی به عنوان معاون اول رئیس جمهور ، امر مقام عظمای ولایت به آقای دکتر احمدی نژاد در ملغی نمودن آن حکم و .. را به یاد دارند و به یقین ذهن این عزیزان یاری می نماید که برخی از پایگاههای خبری از جمله ” پایگاه خبری الف ” متعلق به آقای دکتر توکلی ساعت و زمان سنجی را در پایگاه خود طراحی و مدت زمان عدم اجرای امر ولایی صادره را ثانیه شماری نمود که البته این مسئله امری درخور ستایش و تقدیر بوده و هست . اما ؛ اکنون که سه سال از نخستین فرمایش ولی امر مسلمین در خصوص طرح نظارت به مجلس در سال ۸۷ و سه ماه از آخرین فرمایش معظم له در ۸ خرداد گذشته ، تاکنون نه تنها حداقل نگارنده فرمایش و اقدامی از جناب توکلی در حمایت از طرح ندیده بلکه پایگاه خبری الف ایشان نیز نه تنها این امر و تقصیر عامدانه سه ساله را به چالش نکشانده – بر خلاف تقصیرات دولت – بلکه تقریبا موضع له یا علیه در مورد آن نداشته است که این موضوع علامت سوال بزرگی برای ” الف ” و ” دکتر توکلی ” به همراه دارد . !! شاید ساعت ” الف ” دیگر ” کوک ” نیست !!؟؟ حال هدف از نگارش این مطلب و درخواست نگارنده از ایشان و دیگر پایگاه های خبری متعلق به نمایندگان همچون جهان و سایر پایگاههای خبری مدعی اطاعت از امر ولایت ؛ این است که این بار و در اعتراض به برزمین ماندن این مسئله با طراحی همان ساعت معروف اما این بار در سه دستگاه ، مدت زمان عدم اجرای امر مقام عظمای ولایت را در این خصوص از سوی مجلس در سالهای ۲۱ خرداد ۸۷ ، ۱۸ خرداد ۸۹ و ۸ خرداد ۹۰ به شمارش ثانیه ای بگذارند تا دوستان نماینده مدعی ولایتمداری یقین نمایند که : “” تأخیر در انجام این تکلیف مجلس ،کاملا” مردود ، بلاوجه و در ردیف عملکرد غیر ولایی دولت قرار خواهد گرفت . بی شک امت ولایتمدار ایران اسلامی که رفتار اشتباه و غیر ولایی رئیس جمهور را تاب نیاورد ، چنین رفتار غیر ولایی و تأخیری را نیز از مجلس هشتم و نمایندگانش نپذیرفته و نخواهد پذیرفت و یقیتا” در انتخابات آتی مجلس لحاظ خواهد کرد . آقایان بدانند ؛ گفتار ولایی در مقابل رفتار غیر ولایی دیگران ، بسیار ساده و آسان است ، سرباز ولایت را جایی باید شناخت که خود مورد خطاب ولایت باشد و رفتارش ولایی .”" بد نیست پایگاههای خبری استان مازندران نیز ، خود را مخاطب این درخواست بدانند . والسلام علی من اتبع الهدی ابراهیم بوداغی – مدرس دانشگاه واکنش توکلی به یادداشت استاد بوداغی : مشرق نیوز : رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گفت: برخی در مجلس هستند که نمی خواهند بر آن ها نظارت شود و من اسناد فساد اداری و مالی شان را دارم که حتما آن ها را تحویل شورای نگهبان می دهم تا صلاحیت شرکت این‌ها در انتخابات را شورای نگهبان بررسی کند. رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در خصوص سرنوشت طرح نظارت بر نمایندگان گفت: موضوع نظارت بر نمایندگان در مجلس هفتم مطرح شد و می‌گفتند که علنی نکنید چراکه رای نمی آورد و بی آبرو می شویم! اما در مجلس هشتم من از حدود ۱۵۰ نفر امضا گرفتم برای این طرح و من به آقای رئیس مجلس گفتم که امروز رای‌بگیر و او گفت که رای نمی آورد و من هم گفتم اگر الان رای نیاورد بعدا هم رای نخواهد آورد، هرچه فاصله از بیانات آقا بیشتر شود بدتر است و اینها فراموش می‌کنند، زودتر رای گیری کنید.
  • صابر ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 0
    جناب آقاي توكلي لطفا بگوييد چرا تا حالا اين اسناد فساد اداري و مالي را نزد خود نگه داشته ايد و به قوه قضاييه نداديد تا پيگيري كند ؟ معلوم ميشود شما هم اين مدارك را براي حذف رقيب جمع كرديد.
  • جوادي ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 0
    برادر من همه دنبال راي جمع كردن و حذف رقيب هستند به هر طريق ممكن
  • خ ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 0
    کاری به توکلی ندارم ولی اسامی نمایندگانی که طرح نظارت بر نمایندگان را رد کرده اند و به آن رای نمی دهند را اعلام کنید مردم خودشان بهتر تصمیم می گیرند
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 0
    با سلام خدمت برادران مشرق نیوز . با تشکر از کامنت مربوط به یادداشت آقای بوداغی . واقع امر بنده ایشان را نمیشناسم و اولین بار اسمشان را شنیده ام اما انصافاً مطلبشان خوب و مستدل ، و تحلیلی واقعگرایانه بود . شایسته و خوب است که این یادداشت ایشان را به صورت مستقل منتشر بفرمایید . با تشکر محمد کریم زاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس