پنهان‌سازی ناکامی در برجام، نیاز به ایجاد حاشیه و دوقطبی‌های کاذب برای کسب رأی، پوشاندن ضعف‌های جدی در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی، رهایی از شرمساری نسبت به فساد هشت هزار میلیاردی و تلاش برای انحراف افکار عمومی در ماه‌های پایانی، تعابیری است که چهره‌های سیاسی برای هدف واقعی دولت از وزن‌دهی متفاوت به موضوعات کشور به‌کار برده‌اند.

به گزارش مشرق، ناکامی در برجام، نیاز به ایجاد حاشیه و دوقطبی‌های کاذب برای کسب رأی، ضعف‌های جدی در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی، شرمساری نسبت به فساد هشت هزار میلیاردی و تلاش برای انحراف افکار عمومی در ماه‌های پایانی، تعابیری است که چهره‌های سیاسی برای هدف واقعی دولت از وزن‌دهی متفاوت به موضوعات کشور به‌کار برده‌اند.

آخرین نمونه از آن تمرکز دولت و تلاش برای جلب توجه افکار عمومی به سمت لغو یک سخنرانی سیاسی در نشستی سیاسی در روز اربعین شهر زیارتی مشهد است که حسن روحانی رئیس‌جمهور در واکنشی فوری، آن را مایه شرمساری خواند و به رحمانی فضلی وزیر کشور و مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دستور رسیدگی سریع به این موضوع را داد.

در این باره سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور در حالی از لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد ابراز شرمساری می‌کند و 2 یا 3 وزیر را مامور رسیدگی به این موضوع می‌کند که در همان مشهد، صدها هزار نفر مدت‌هاست که گرفتار پرونده شرکت پدیده، شرکت پردیس‌بان و موسسه میزان هستند و دچار استیصال شده‌اند و دریغ از حتی یک مصاحبه درخصوص مشکلات این افراد چه رسد به نامه‌نگاری و پیگیری موضوع.

وی افزود: اگر بناست دولت شرمسار باشد باید در جایی شرمسار باشد که حقوق مردم ضایع شده و در مقابل هیچ واکنشی نسبت به حقوق تضییع شده مردم نشان داده نشده و درخصوص شرکت پدیده و موسسه میزان با پیگیری‌های نمایندگان مجلس اقدامات مختصری انجام شده است.

عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت برای اینکه ناکارآمدی خود را پنهان کند به دنبال فرد یا گروهی است که مسئولیت را به گردن آن گروه بیندازد. در مجلس نهم این کار را با مجلس می‌کرد و حال که با تبلیغات رای آوردند، فراکسیونی در مجلس دارند و صلاح نمی‌بینند و برایشان بد است که مشکلاتشان را به گردن مجلس بیندازند به دنبال گروه دیگری هستند که با ایجاد فضای دو قطبی مسئولیت کارهای انجام نشده توسط دولت را به گردن آن گروه بیندازند.

وی اظهار داشت: دولت می‌خواهد اینگونه به افکار عمومی القا کند که ما می‌خواهیم مسائل را حل کنیم اما فلان گروه خاص نمی‌گذارد و نخواهد گذاشت که ما به جایی برسیم.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: دولت سعی دارد تا یک فضای دوقطبی بین مشهد و سایر کشور و به ویژه تهران ایجاد کند و بگوید که جمعی در شهر مشهد هستند که اجازه نمی‌دهند کار انجام شود و اگر کار به دست آنها بیفتد اتفاقات بدی خواهد افتاد و با ترساندن مردم از دیگران بار دیگر رای خود را جمع کنند.

وی اظهار داشت: دولت به جای اینکه بیاید کارهایی که برای مردم مشهد انجام داده را مطرح کند و بگوید که به عنوان نمونه برای اینکه مشکل حاشیه‌نشینی در مشهد، همچنین بحث زائران چه کرده است، می‌خواهد با ایجاد یک فضای توهمی و دروغ به مردم القا کند که حامی آنان است.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: دولت از سوی دیگر می‌خواهد ناکارآمدی خود را با حمله به قوه قضاییه به حاشیه ببرد. اگرچه ممکن است ما نیز در بسیاری از موارد به قوه قضاییه انتقاد داشته باشیم اما درگیری که دولت با مقامات قضایی شروع کرده است با این نیت است که دولتمردان نگویند که چه کرده‌اند و از این طریق از پاسخگویی فرار کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب به یکی از برادران تکلیف کردند که در انتخابات ریاست جمهوری سال 96نامزد نشود و در آن مورد پروژه مسئولان دولتی به شکست خورد و امروز به دنبال این هستند که به جای اینکه گزارشی از عملکرد خود ارائه دهند، با توهین به افراد از زیر بار پاسخگویی در مورد کارهای نکرده شانه خالی کنند و این یک پروژه عملیات روانی است که خودشان آن را طراحی و اجرا می‌کنند و نماینده و امام جمعه و مسئولان محلی بی‌خبر و بدون اطلاع از موضوع پایشان به وسط ماجرا کشیده می‌شود و بعد هم با رسانه‌های زنجیره‌ای که با پول بیت‌المال برای ضدانقلاب کار می کنند موضوع را بزرگ می‌کنند و با داشتن چند نفر آدم در مجلس و جاهای دیگر سر و صدا به راه بیندازند و یک موضوع بی‌ارزش را به یک موضوع ملی تبدیل کنند.

محمد دهقان، دیگر نماینده استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: به نظر می‌رسد جریان سیاسی خاصی در کشور به دنبال ایجاد بحران‌سازی‌های کاذب است تا افکار عمومی را از مسائل اصلی کشور منحرف کنند.

وی با ابراز تاسف از تشکیل اتاق فکر برای انحراف افکار عمومی از مسائل اصلی کشور در سال پاسخگویی دولت به وعده‌هایش گفت: دولت وعده داده بود که مسائل اقتصادی را حل می‌کند و شائبه‌ای نیز مبنی بر حل آن در صد روز اول ایجاد شد و نیز وعده مبارزه با بیکاری و فساد داده بود اما تعطیلی پی در پی کارخانجات صنعتی و گسترش بحران بیکاری و از طرفی رکود بی‌سابقه اقتصادی در سال‌های دولت یازدهم به علاوه قاچاق کالای خارجی و واردات بی‌رویه کالاها که بعضاً خبرهایی از حمایت بعضی عناصر دولتی از آن نیز به گوش می‌رسد بر بحران‌های کشور اضافه کرده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ورود میلیاردها دلار کالای قاچاق به داخل کشور را نگران‌کننده و زمینه‌ساز بروز بحران در کشور عنوان کرد و بیان داشت: ما الان در حال یک نبرد سخت اقتصادی هستیم و دولت باید همه وقت خود را صرف این کار کند، اما متاسفانه چون کار قابل توجهی در این زمینه نکرده و در آستانه انتخابات پاسخی برای مردم ندارد.

وی افزود: تنها برگ برنده‌ دولت، برجام بود که آن هم با با تمدید 10 ساله تحریم‌های مربوط به قانون داماتو و برخورد تند دونالد ترامپ در راستای تجدید نظر در برجام، دیگر خاصیتی برای کشور نداشته و برگ برنده‌ای برای دولت نخواهد بود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: درباره فساد اقتصادی نیز دولت علیرغم شعارهای انتخاباتی تاکنون حتی یک لایحه برای مبارزه با فساد به مجلس نداده است و در برابر فعالیت‌های ضد فساد عناصر انقلابی مجلس هم مقاومت می‌کند؛ بروز فساد هشت هزار میلیارد تومانی که از جیب معلمان مظلوم برداشته شده است و فسادهای بانکی که جمعی از مدیران آن‌ها بازداشت شده‌اند و‌ متاسفانه پای یکی از نزدیکان یکی از مدیران ارشد در میان است و نیز موضوع برداشت‌های ظالمانه و نامشروع از بیت‌المال و مقرر کردن حقوق‌های نجومی چند صد میلیونی و چند ده میلیونی برای تعدادی از مدیران دولتی، دیگر اعتماد مردم را به دولت به شدت کاهش داده است و در این چند ماه باقی مانده عمر دولت نیز کار چندانی برای ترمیم افکار عمومی نمی‌توانند انجام دهند.

وی اضافه کرد: لذا از یک سو به دنبال فرافکنی هستند و برخی از رسانه‌های خود را آماده کرده‌اند تا با توسل به دروغ‌های بزرگ مثل دروغ زشت مربوط به رئیس قوه قضاییه، مفاسد خود را بپوشانند و از سوی دیگر به‌دنبال ایجاد بحران‌های جدید در کشور هستند تا افکار عمومی را از مسائل اصلی و ناکارآمدی‌های موجود منصرف کنند.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد جریان سیاسی که حتی دلسوز دولت نیست کشور را به سمت بحران‌های کاذب سوق می‌دهند و یک روز مسئله کنسرت را به عنوان مسئله اصلی کشور مطرح می‌کنند، روز دیگر مسئله لغو یک سخنرانی که برپایی یا لغو آن اصلاً اهمیتی ندارد.

وی با ذکر این نکته که برخی پازل این جریان خاص را در بحران‌سازی تکمیل می‌کنند، افزود: این عده از روی آگاهی و یا ناآگاهی کاری می‌کنند که دولت به جای مسائل اصلی مسائل حاشیه‌ای را محور قرار دهد.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی گفت: بحران‌سازان و اعضای اتاق فکر بحران‌سازی در کشور که در شش ماه آینده برای طفره رفتن از پاسخ‌گویی به این گونه فعالیت ادامه خواهند داد، می‌دانند چه اقداماتی را در کجا قرار دهند که از نقاط ضعف حداکثر استفاده را ببرند و سناریوهای خود را برای دوقطبی‌های کاذب تکمیل کنند تا افکار عمومی را از مسائل اصلی کشور منحرف کنند.

همچنین حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع‌گیری رئیس جمهور در مورد لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد، گفت:‌ مشکلات معیشتی مردم و مشکلات اقتصادی کشور مایه شرمساری است، نه اینکه فردی بنا بوده در جایی صحبت کند و به وی اجازه داده نشده و یا اینکه خود وی نخواسته سخنرانی کند.

وی افزود: مسائلی در خصوص لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد به وجود آمده که مشکوک است، اینکه چه کسانی این مسائل را به وجود آوردند که بعداً دستاویزی باشد برای به‌زعم خودشان قهرمان شدن و همه این سروصداها یک بازی است که جواب مطالبات به‌حق مردم داده نشود، یعنی فرار از پاسخگویی.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ دولت باید شرمسار از بیکاری جوانان و شرمسار از اتفاقاتی باشد که برای مردم افتاده و هیچ‌یک از مسئولان برای آن ابراز نگرانی نکردند، مثل مشکلات سهامداران شرکت پدیده شاندیز، شرکت پردیس‌بان و سپرده‌گذاران مالی موسسه ثامن‌الحجج و امثال آن.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: دولت باید شرمسار کسانی باشد که مدت‌هاست برای وام ازدواج ثبت‌نام کرده‌اند و وام به آنها داده نشده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید شرمسار کسانی باشد که به نان شب محتاجند و تنها 50 هزار تومان به یک خانواده تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود و درواقع اینها مشکلات کشور است.

سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در مورد این موضوع خاطرنشان کرد:‌ ما در برخی موارد شاهد هستیم در خصوص موضوعاتی که قانونی بودن آنها به طور دقیق مشخص نیست و در آن جای شبهه وجود دارد، عکس‌العمل‌های جدی و صریحی صورت می گیرد، اما در مقابل می‌بینیم که قانون اساسی ما روی زمین می‌ماند و هیچ عکس‌العملی نسبت به آن نشان داده نمی‌شود.

وی افزود: اینکه افکار عمومی به یک سری موضوعات خاص معطوف شود و از مسائل مهم غافل بماند و از این مسائل منحرف شود، موضوعی است که کمابیش شاهد آن هستیم.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ امروز اقتصاد و اشتغال ما و مسکن ما موضوعی است که همه آحاد مردم منتظرند تا اقدام خاصی در مورد آن صورت گیرد و قدمی برای حل مشکلات در این حوزه برداشته شود که البته این مشکلات لاینحل باقی مانده و با دادن شعار وقت‌گذرانی می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: هر موضوعی در چارچوب قانون و در جایگاه خود باید موردتوجه قرار گیرد اما اینکه مطالبات مردم موردتوجه قرار نمی‌گیرد و موضوعات کم‌اهمیت یا بی‌اهمیتی بزرگ شده و مورد پیگیری قرار می‌گیرد، شبهه‌برانگیز است و جای تأسف دارد.

وی افزود: من امیدوارم رئیس‌جمهور و مجموعه دولت مطالبات اصلی مردم را پیگیری و نسبت به آن پاسخگو باشند و در مدت کوتاه باقی‌مانده شاهد باشیم که اقدامی در جهت حل مشکلات مردم صورت پذیرد.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما امروز در حوزه سیاست خارجی و در حوزه مسائل اقتصادی دچار ضعف‌ها و مشکلات جدی هستیم، اما متأسفانه کمتر موردتوجه قرار گرفته و حداقل اینکه رسانه‌های حامی دولت نسبت به این موضوع جانبدارانه نسبت به موضوع برخورد می‌کنند.

توضیحات حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر از دیگر نمایندگان شهر مشهد به خبرگزاری فارس، درباره موضوعی که روحانی رئیس‌جمهور، آن را مایه شرمساری خواند و به دو وزیر دستور رسیدگی داد نیز قابل تأمل بود.

وی پس از شرح نسبتاً مفصلی از ماجرایی که به گفته وی با برنامه‌ریزی قبلی قصد داشت شهر زیارتی مشهد را در در روز اربعین حسینی دچار حاشیه کند و طی آن به امام جمعه مشهد نیز بهتان زده شد، با ابراز شگفتی از وزارت کشور که در قبال یک دروغ و تهمت در عرض کمتر از سه ساعت بیانیه صادر کرده و دستور پیگیری از طریق تشکیل کمیته می‌دهد، گفت: این در حالی است که موضوعات بسیار مهم‌تری همچون «پدیده شاندیز» ماه‌ها و سال‌هاست معطل مانده و اهتمامی به حل آن وجود ندارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی صرفاً سیاسی‌کاری کرده و به مسائل امنیتی و اجتماعی استان توجهی ندارد و در حالی که در آستانه سال 2017 میلادی که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام خواهد بود، هیچ اقدامی در حوزه مسئولیت خود در این زمینه نکرده است؛ به‌عنوان نمونه نمایشگاه کتابی که هر ساله در این شهر برگزار می‌شود با بی‌کفایتی صورت گرفته این نمایشگاه به تعطیلی کشیده شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از وزارت کشور می‌خواهیم که به معاونت سیاسی استانداری خراسان رضوی یادآوری کند که معاون سیاسی احزاب اصلاح‌‌طلب نیست، و می‌بایست وقتی را برای پیگیری مباحث فرهنگی، اجتماعی و امنیتی استان نیز بگذارند.

اما در میان چهره‌های حزبی، حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به فرافکنی و جنجال‌های رسانه‌ای دولت در موضوعات حاشیه‌ای گفت: جریان اصلاح‌طلب در کشور و به تبع آن دولت بعد از انتخابات ‌آمریکا،تقریباً از اینکه برجام به فرجام برسد، ناامید شده‌اند و پروژه‌هایی که برای بهره‌برداری برجام و پیروزی دموکرات‌ها تدارک دیده بودند خنثی شد.

وی افزود: دولت و اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده چون دیگر نمی‌تواند از ابزار برجام برای انتخابات استفاده کنند در کشور به فرافکنی می‌پردازد.

ترقی تصریح کرد: برای جبران این خلأ راهی جز حاشیه‌سازی در کشور و سوق دادن افکار عمومی و دوقطبی کردن فضای فرهنگی کشور ندارند اما فضای سیاسی کشور را نمی‌توانند دوقطبی کنند چون توسط مقام معظم رهبری جلوی ‌آن گرفته شد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه خاطرنشان کرد: آنها سعی دارند که قشر خاکستری را تحریک کنند و برای انتخابات ریاست جمهوری 96 نظر آنها را سمت خودشان جلب کنند.

عکس العمل بدون فوت وقت رئیس دولت یازدهم به لغو یک سخنرانی، واکنش دانشگاهیان را نیز در پی داشت.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در این باره گفت: روزهای اخیر علیرغم ماهیت واقعی رسانه که وظیفه‌اش بازتاب مشکلات جدی جامعه و رساندن صدای بینوایان به مسئولان است، متأسفانه خط خبری برخی رسانه‌ها حول یک محور کم ارزش و بلکه بی‌ارزش می‌چرخد، حول محور لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد مقدس.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور که گفت: « اتفاق مشهد مایه شرمساری است»، افزود: از جناب رئیس جمهور چند سؤال داریم، آیا آمار 42 درصدی طلاق در تهران مایه شرمساری نیست؟ آیا حاشیه نشینی و فقر کشنده چندین میلیون ایرانی مایه شرمساری نیست؟ آیا بدعهدی‌های مکرر دشمن و به وقوع نپیوستن وعده‌های رئیس جمهور و به بار آوردن خسارتی محض برای کشور در قضیه برجام مایه شرمساری نیست؟ آیا اختلاس 8 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان و حقوق‌های نجومی مایه شرمساری نیست؟ و آیا آمار بالای بیکاری و رکود اقتصادی مایه شرمساری نیست؟

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تاکید کرد: از همه مهم‌تر اینکه باید از رئیس جمهور پرسید آیا فریب مردم عزیز ایران و سعی در انحراف اذهان عمومی از مسائل مهم و حیاتی کشور و پنهان کردن ناکارآمدی‌ها زیر پوشش های پوپولیستی و شبه پوپولیستی، مایه شرمساری نیست؟ حقیقتاً برای بنده که مسئولیت اجرایی و بار سنگین رأی مردم را بر دوش ندارم، مایه شرمساری است؛ برای رئیس جمهور را نمی‌دانم.

همچنین عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور تصریح کرد: جدا از اتفاقات حاشیه‌ای که در مشهد رخ داده و بزرگنمایی گروهی خاص برای دورکردن مردم از مسائل اساسی کشور، که البته باید رسیدگی نیز شود، همان طور که باید لغو سخنرانان انقلابی نیز رسیدگی شود ولی نکته اصلی بهره‌برداری دشمن از این فضاهای کاذب است؛ دورکردن مردم از مسائل اساسی کشور، خواسته دشمنان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    روحانی اولین رئیس جمهور یک دوره ای خواهد بود ان شاءالله .
  • جواد ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    همچین وا دادیم جریان رو که اسرائیل دست به دامن ترامپ شده که جون مادرت دست به برجام نزن
  • ناشناس ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    مردم آگاه و بیدار هستن واقعیت ها را نمی توان پنهان کرد روحانی سال 96 رای نمی آورد.
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    روحانی قبل از انتخابات : 100 روزه دلار به 1000 تومن میرسونم روحانی بعد انتخابات : یه 8 سال لازم هست تا افتصاد درست کنم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس