معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال ۱۰۰ هزار زائر اربعین از طریق ۹۹۳ پرواز به عراق اعزام شده‌اند و دوباره به ایران برمی‌گردند، سهم راه‌آهن را در جابه‌جایی زائران اربعین ۱۵ هزار نفر عنوان کرد و گفت: محور مهران - ایلام حداقل تا ۵ روز آینده یک‌طرفه است.

به گزارش مشرق، داود کشاورزیان امشب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره تمهیدات اندیشیده شده برای تسهیل تردد زائران اربعین اظهار داشت:‌امسال 50 درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران به عراق اعزام شدند و 50 درصد دیگر از دو مرز چزابه و شلمچه به کشور عراق رفتند.

وی همچنین به افزایش ظرفیت قطارها برای اعزام زائران اربعین اشاره کرد و گفت: مسیر ریلی خرمشهر - تهران در گذشته وجود داشت در این ایام افزایش ظرفیت یافت و تا بعدازظهر امروز 15هزار نفر از طریق راه‌آهن به خرمشهر اعزام شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین قطار خرمشهر به شلمچه در این ایام هر نیم ساعت یک بار تردد می‌کند که تاکنون 90 هزار زائر را به صورت رایگان جابه‌جا کرده است.

کشاورزیان با بیان اینکه بازگشت زائران از طریق عراق نیز با قطار انجام می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم حدود 15 هزار نفر از زائران با قطار از مرز خرمشهر به کشور بازگردند.

وی افزود:‌اغلب بلیت‌های قطار به صورت رفت و برگشت بوده است و زائرانی که با قطار به خرمشهر رفته‌اند با حمل‌ونقل ریلی نیز از خرمشهر به داخل کشور بازمی‌گردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سهم راه‌آهن امسال در جابه‌جایی زائران بسیار محدود و سهم حمل‌‌ونقل هوایی هم کمتر بود.

کشاورزیان ادامه داد: اربعین امسال حدود 100 هزار نفر از طریق حمل‌ونقل هوایی اعزام شدند اما سهم راه‌آهن 15 هزار نفر بود.

وی درباره تأمین سوخت ناوگان و خودروهای سواری در این ایام به خصوص در استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان به عنوان استان معین گفت: کمیته حمل‌ونقل و سوخت در ستاد اربعین این موضوع را به صورت جدی پیگیری کرد تا مشکل تأمین سوخت در این ایام نداشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تانکرهای حمل سوخت نیز در این ایام در جاده‌ها و مکان‌های مخصوص استقرار یافتند تا کاهش سوخت احتمالی را جبران کنند.

کشاورزیان گفت: روز گذشته تعداد 92 هزار زائر و امروز 100 هزار زائر از مرز مهران به ایران برگشتند و تردد روان بود و گره ترافیکی رخ نداد. پیش‌بینی می‌کنیم اگر این رقم روزانه به 200 هزار نفر هم افزایش یابد گره ترافیکی رخ نمی‌دهد.

وی بیان کرد: در ورودی‌‌های شهرهای ایلام و مهران باند دوم احداث کرده‌ایم تا به کاهش ترافیکی بینجامد همچنین مسیر جادةهای مهران به ایلام یک طرفه شد که این ظرفیت را 4 برابر افزایش داد و این مسیر حداقل تا 5 روز آینده یک طرفه باقی می‌ماند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امداد خودروها در جاده‌‌های استان‌های مرزی و برخی محورهای مسیر در آماده‌باش هستند و حتی بیش از نیاز بسیج شده‌اند.

کشاورزیان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم موج بازگشت زائران تا 3 روز بعد از اربعین ادامه یابد، گفت: امیدوارم زائران توزیع زمان سفر داشته باشند تا در این مدت ترافیک سنگینی در مرزهای سه‌گانه خصوصاً مرز مهران نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: تاکنون 380 هزارنفر از مرزهای چذابه و شلمچه در استان خوزستان وارد کشور شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود از روز اربعین با سیل عظیم زائران برای بازگشت به کشور مواجه باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مجموع پروازهای رفت و برگشت برای اعزام زائران اربعین حسینی 993 سورتی خواهد بود، گفت: حدود 100 هزار نفر زائر از طریق هوایی به نجف و بغداد اعزام شدند و همین تعداد زائر نیز در پروازهای برگشت خواهیم داشت.

کشاورزیان درباره امکان تأخیر در پروازها با توجه به افزایش تقاضا در این ایام گفت: قطعاً تأخیرهایی با توجه به محدودیت امکانات ناوگان هوایی کشور در پروازهای عتبات عالیات خواهیم داشت. در این ایام ایرلاین‌ها از حداکثر ظرفیت خود استفاده می‌کنند و هواپیمای جایگزین ندارند و به همین لحاظ در شرایط فعلی تأخیر ناوگان هوایی کاملاً پذیرفته شده است.

وی اظهار داشت: در راستای خدمات‌دهی به زائران بین شرکت‌های هواپیمایی تفاهم شده در این ایام به یکدیگر سرویس دهند و اگر زائری از پرواز جا ماند از طریق ایرلاین دیگر جابه‌جا شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دپو اتوبوس در مرزهای سه‌گانه برای بازگشت زائران گفت: با همکاری آستان قدس رضوی، ستاد فرمان حضرت امام ، ستاد عتبات عالیات و سپاه پاسداران امکاناتی برای استقرار زائران در مرزها پیش‌بینی شده است. بنابراین اگر زائرانی که به کشور وارد می‌شوند با مشکل ناوگان حمل‌ونقلی مواجه بودند در این مکان‌ها مستقر شوند تا تأمین ناوگان انجام شود.

کشاورزیان تأکید کرد: زائران حتماً از همان مرز که وارد کشور عراق شده‌اند به ایران برگردند و به این موضوع توجه کنند در هر مرز اتوبوس‌ها به مقاصدی می‌روند که از آنجا به مرزها اعزام شده‌اند. مثلاً در مرز مهران اتوبوسی به مقصد خوزستان یا فارس اعزام نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • شهروند ایلامی ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    با همه عشق وعلاقه ای که به امام حسین (ع) وائمه اطهارداشته وداریم وخواهیم داشت.روند راهپیمایی اربعین به شیوه وشکل امروز در استان ایلام با بی برنامه گی دولت وعدم انجام وآماده سازی زیرساخت های لازم بخصوص راههای دسترسی می رود که به یک معضل بزرگ تبدیل شود. عزیزان: این یک هشداراست: بخدا نه سیاسی هستم ونه خدای نخواستخه بی دین وغیره.. یک بنده مخلص خدا وعاشق اهل بیت اما من که درشهرایلام زندگی می کنم ودر میان مردم می بینم که چندروزی است که به دلیل فشارهای بی رویه ومشکلات سختی که برای مردم شهرایلام بوجود آمده مردم به شدت از روند کارهای دولت وزوارناراحتند واعتراض می کنند به عنوان مثال" آتش زدن جنگا حاشیه راه ایلام نرسیده به تونل شمالی شهرایلام توسط زواری که برای استراحت آنجا مدتی مانده انده. ترافیک سنگین جاده وگاه قفل شدن تا ساعت هادرمسیر شمالی شهرایلام وبخصوص ورودی تونل شمالی شهرایلام بسته شدن ویا یکطرفه شدن جاده اصلی شمالی ایلام(ایلام کرمانشاه) وبه تبع آن مشکلات بسیار سخت وسنگین برای مردم این شهر درجهت دسترسی به شهرستانهای : سیروان وچرداول=مسیر جایگزین حداقل 70 کیلومتر دورتر است!!) من یکی نمی دانم: چرا درمسیر برگشت زوار پلیس زحمت کش این استان زوار را به دوقسمت تقسیم نمی کند(مثلا" پلاک زوج وفرد) که برای جلوگیری از ترافیک یکی ازپلاک ها را به مسیر ایوان وپلاک ودیگری را به مسیر حمیل انتقال دهد. چون در مبداء ورود وخروج این دومسیر از نظر مسافت تفاوتی ندارند ومی تواند به راحتی حداقل ترافیک را درمسیراسلام آباد تا بعد شهر ایلام بدون هیچ مشکلی حل کند.هردو مسیر فوق جاده ای کامل ومناسب دارند. یا اینکه ورود تریلر وکامیون هارا به مسیر ایوالن انتقال می دادند ودهها طرح دیگر.... خواهش می کنیم: تا اوضاع برعکس نشده مسولین فکری برای این مشکلات بکنند. بخصوص جاده کرمانشاه - مهران (شاهراه کربلا) را سالها ست تکمیل نشه تکمیلش کنند و...
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    بهترین راه برای ایران و عراق ایجاد راه اهن ایران و عراقه
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    دمتون گرم
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    این شجره طیبه هر سال بیش از سال قبل ثمر خواهد داد ان شاء الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس