کد خبر 656943
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵

خوابيدن مردم در بيابان هاي اطراف مرز و كوچه هاي مهران شايسته و زيبنده ايران نيست. اگر دولت نتواند از پس مديريت زوار اربعين برآيد خداي نكرده اگر روزي يكي از كلان شهرها دچار زلزله اي بزرگ شود لابد بايد منتظر چندصدهزار كشته و زخمي باشيم.

به گزارش مشرق، اتفاقات اخير مرزهاي كشور بخصوص مرز مهران و ازدحام و عدم سرويس دهي مناسب به زوار بارگاه نوراني سيد و سالار شهيدان سبب شد تا بارديگر بحث خدمات رساني به مردم در اربعين مورد توجه رسانه ها قرار بگيرد. در اين باره چند نكته ضروري است:

1- پيش بيني حضور ميليوني مردم در مراسم اربعين كار سختي نبود چه آنكه عملا هر سال اين رويداد تكرار مي شود. خوابيدن مردم در بيابان هاي اطراف مرز و كوچه هاي مهران شايسته و زيبنده ايران نيست. اگر دولت نتواند از پس مديريت زوار اربعين برآيد خداي نكرده اگر روزي يكي از كلان شهرها دچار زلزله اي بزرگ شود لابد بايد منتظر چندصدهزار كشته و زخمي باشيم.

2- جلسات هماهنگي دستگاههاي دولتي براي مراسمي مثل اربعين در طول سال لااقل چندبار برگزار مي شود. اين سبك مديريتي نشان داد جلسات بيش از آنكه رنگ و بوي عمليات اجرايي به خود بگيرد صرفا جايي براي گذران ايام و ارائه گزارش هاي غيرعملي بوده است.

3- حجم حضور زوار در اربعين به گونه اي است كه فارغ از همه كم كاري ها و سوء مديريت ها، از عهده دولت به تنهايي برنمي آيد. اگر مديريت پيگيري كار زوار آواره و در راه مانده در مرز مهران صرفا به عهده دولت بود شايد اتفاقات غيرمنتظره اي رخ مي داد كه خوش آيند كسي نبود. بر اين اساس شهرداري تهران با كمك سپاه پاسداران و آستان قدس رضوي به ميدان آمده و در كنار ساير مجموعه هاي خدماتي كمك فراواني به كنترل و حل بحران كردند.

4- در برخي رسانه ها تلاش فراواني شد تا بحث حضور شهرداري تهران در كمك به زوار امام حسين(ع) با سياسي كاري خاص اين رسانه ها به چالش كشيده شود. در اين ارتباط دو نكته مهم ضروري است: اول اينكه حضور و خدمات رساني شهرداري تهران به زوار امام حسين(ع) بر مبناي تكليفي است كه شوراي شهر به عهده شهرداري گذاشته و قاليباف مكلف به اجراي قانون بود. شوراي شهر بودجه مشخصي را هم براي اين امر اختصاص داد كه شهرداري بر اساس همان بودجه اقدام به خدمات رساني به زوار كرده است. نكته ديگر اينكه معلوم نبود اگر اين حجم از خدمات رساني( كه انشالله در گزارش مقامات دولتي از اربعين به آن هم اشاره شود) نبود، معلوم نيست وضعيت دهها هزار زائر سرگردان در مرز چه مي شد و...

5- فضاي خدمات رساني به زوار اباعبدالله الحسين(ع) بر خلاف تصور برخي جريان هاي سياسي در 1376 سالي كه از واقعه عاشورا مي گذرد هيچ گاه سياسي نبوده و بيش از هرچيز رنگ و بوي عاطفه و عشق گرفته و راز بقاي آن هم همين بوده است. برخي رسانه هاي اصلاح طلب در چندروز گذشته كوشيدند با ايجاد فضايي تصنعي و عمليات رواني به تخريب عملكرد نهادهايي مانند سپاه، آستان قدس و شهرداري پرداخته و بدون درنظر گرفتن نقش و مسئوليت اصلي دولت در اين زمينه، به تخريب دو مجموعه مذكور بپردازند. الگوي خدمات به زوار اربعين در داخل و خارج مرزهاي كشورمان نمونه اي بود از آنچه بايد روزي در اين كشور اتفاق بيفتد و آن چيزي نيست جز مديريت جهادي.

 
احسان تقدسي 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    وادادگی دولت کهنسالان سرمایه دار را در حق مردم جبران می کند
  • ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    سیاسیون فساد طلب هرگز عشق به امام حسین (ع ) را درک نخواهند کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس