سفیر ایران در عراق با تاکید بر اینکه تیم مشترکی برای تردد زائران بدون ویزا ایجاد شده است، گفت: مسیرهای هوایی و خاکی در کشور عراق باز هستند.

به گزارش مشرق، حسن دانایی در جمع خبرنگاران درخصوص خبری مبنی بر  بر بازداشت زائرانی که مجوزهای قانونی برای عبور از مرز نداشتند، اظهار کرد: در رابطه با تردد و گذر بدون ویزا تیم مشترکی ایجاد شده است و این مطلب در حال مدیریت است.

وی با تاکید بر اینکه شایعات زیادی در فضای مجازی منتشر می‌شود، ادامه داد: زائران حتما طبق قوانین و مقررات از جمله به همراه داشتن ویزا عمل کنند و کسانی که در کشور عراق به علت نداشتن مجوزهای قانونی دستگیر می‌شوند، به کشور باز می‌گردند.

سفیر ایران در عراق با تاکید بر اینکه مسیرهای خاکی و هوایی در کشور عراق باز هستند، گفت: تاکنون در سه مرز عزیمت به کشور عراق و مسیر هوایی بغداد و نجف مشکلی وجود نداشته است و این مدیریت باید ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه رفت و آمد به مرزها ادامه دارد، عنوان کرد: مدیریت جمعیت میلیونی زائران در ایام اربعین و خارج شدن آنها در نقاط محدود با کمترین مشکلات در زمانی کوتاه، کار بزرگی است.

دانایی در پایان با تاکید بر اینکه تاکنون جمعیت و ازدحام غیر منطقی در کربلا مشاهده نشده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه زائران از اول ماه صفر به کربلا رفتند و روزهای هفتم و هشتم این ماه از زیارت برگشتند، تاثیر چشم‌گیری بر کم شدن جمعیت در کربلا را داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس