نظرسنجی تازه‌ای که در روسیه انجام شده از حمایت اکثر مردم این کشور از تداوم ریاست‌جمهوری پوتین حکایت دارد.

به گزارش مشرق، نظرسنجی‌ای که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد که دو سوم روس‌ها کماکان خواهان ماندن «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور کنونی روسیه در مسند قدرت بعد از انتخابات سال 2018 هستند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشا تودی» موسسه تحقیقاتی «لوادا» سه‌شنبه گزارش داد که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در اکتبر سال جاری، روس‌ها ترجیح می‌دهند پوتین برای دوره دیگری به عنوان رییس جمهور روسیه باقی بماند.

بنا بر این گزارش، 63% شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که از تداوم ریاست‌جمهوری پوتین حمایت می‌کنند. 18% با این امر مخالفت کرده و 19% هم از پاسخگویی خودداری کرده‌اند.

این در حالی است که در اکتبر سال 2012 تنها 34% مردم گرایش مثبتی به یک دوره چهار ساله ریاست جمهوری پوتین نشان دادند و 40% نیز چنین موردی را «ناخوشایند» نامیده بودند.

در نظر سنجی امسال موسسه لوادا 26% مخالفان پوتین از وضعیت نامطلوب زندگی ناراضی بودند و درک کمی نسبت به ساز و کار سیاسی این کشور داشتند.

این موسسه در اواخر ماه مه سال جاری نیز آماری از اعتماد عمومی مردم روسیه به مقام های این کشور منتشر ساخت. در این بخش پوتین با کسب 80 درصد آرا در صدر ایستاد.

بعد از پوتین «سرگئی شوگوی» وزیر دفاع و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس