اذعان کارشناسان آمریکایی طراح عملیات رقه بر ناتوانی گروه‌های مسلح تحت حمایت واشنگتن برای ورود به این شهر تا شش ماه دیگر، رئیس جمهور جدید آمریکا را به درخواست کمک از روسیه برای مشارکت در این نبرد سوق می‌دهد.

به گزارش مشرق،  تبلیغات و هیاهوی آمریکا در خصوص نبرد آزادسازی رقه سوریه چیزی جز طبل توخالی نبود و گروه‌های مسلح مورد حمایت واشنگتن نیز تنها از آن برای رسیدن به شهرت منطقه‌ای و بین المللی استفاده کردند این در حالی است که گروه‌های مسلح مورد حمایت ترکیه نیز عملیاتی نظامی برای نزدیک شدن به شهر الباب در ریف حلب را آغاز کردند.
 
روزنامه دیلی بیست آمریکا به نقل از منابعی در وزارت دفاع این کشور آورده است: کار بازپس گیری شهر رقه سوریه از چنگ داعش دستکم شش ماه به طول خواهد انجامید، بر خلاف اظهارات اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا که معتقد است حمله به رقه تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود و همین قصیه فرماندهان نظامی مامور طراحی عملیات سیطره بر رقه را غافلگیر کرده چون آنها نیز معتقدند که شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا هرگز قادر نخواهند بود تا قبل از شش ماه دیگر وارد شهر شوند.
 
بنابراین معلوم می‌شود که سیطره آمریکا و گروه‌های مسلح آن بر رقه به تعویق خواهد افتاد و ترکیه گوی سبقت را برای رسیدن به دستاوردی میدانی زودتر از عملیات رقه می‌رباید.
 
حال چند سوال مطرح می‌شود اینکه دولت آمریکا به رهبری دونالد ترامپ در قبال این قضیه چه اقدامی خواهد کرد؟ آیا رئیس جمهور منتخب آمریکا فرمان تسریع عملیات رقه را خواهد داد اگر کارشناسان طراح این نبرد معتقدند که نمی‌توان تا شش ماه دیگر به رقه حمله کرد پس آیا ترامپ به کمک روسیه و همکاری با آن برای تسلط بر این شهر سوریه متوسل می‌شود؟
 
سناریو درخواست کمک واشنگتن از مسکو محتمل است چون شگفت زدگی ترامپ از عملکرد پوتین در مبارزه با تروریسم وی را به تقویت روابط کشورش با مسکو ترغیب کرده است .
 
در عین حال ترکیه نیز که از کُردهای سوریه هراس دارد با ورود روسیه به نبرد رقه هرگز ممانعتی نخواهد کرد به شرطی که مقابله با نفوذ کردها در شمال خواه در رقه یا دیگر مناطق را تضمین کند.
 
انتظار می‌رود که روسیه به درخواست آمریکا به نبرد رقه ورود کند یا مسکو با استفاده از اظهارات دوستانه ترامپ درخصوص روسیه به وی پیشنهاد همکاری در نبرد رقه را بدهد چرا که این نبرد هنوز آغاز نشده و کارشناسان نظامی آمریکایی مسئول طراحی این نبرد می‌گویند که حمله به شهر رقه تا کم‌تر از شش ماه دیگر ممکن نیست بنابراین ورود روسیه به عرصه نظامی نبرد رقه هرگز بعید نیست.
 
به گزارش فارس، نبرد رقه با نام عملیات فرات خشمگین یا خشم فرات، نبردی است که در روز یکشنبه 6 نوامبر 2016 با هدف آزادسازی شهر رقه در شمال شرقی سوریه از تسلط نیروهای داعش آغاز شد. این عملیات با اتحاد نیروهای حزب دموکرات کردستان سوریه و دیگر نیروهای شبه‌نظامی کرد و ترکمن و عرب سوری مخالف داعش انجام می‌شود.
 
شهر رقه در تاریخ 7 مارس 2013 میلادی و در ادامه بحران سوریه توسط گروه‌های تروریستی جبهةالنصره و احرار الشام (آزادی‌طلبان شام)  اشغال شد از آن زمان تاکنون این شهر پایتخت داعش است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    تحلیل قدیمی است و یا دارای ایراد است زیر عملیات آزادسازی رقه شروع شده و تعداد زیادی روستا و شهرک آزاد شده اند. به لحاظ سرعت پیشروی از عملیات سپر فرات هیچ کم نداره اگر پیشروی به کندی صورت می گیره به دلیل کم کردن تلفات است و در ثانی هر چه از سمت گری سپی به سمت رقه حرکت می کنید درصد اعراب بیشتر می شه و متناسب با آن بر طرفداران داعش افزوده می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس