کد خبر 656030
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳

به خاطر شهرتی که برای باوقار بودن دارم، خیلی از کارهایی که به من پیشنهاد می‌شود شحصیت‌های تکراری دارد؛ شخصیتی که داناست، آدمی که به مردم نصیحت می‌کند و از این جور چیزها…».

سروییس فرهنگ و هنر مشرق - چندی پیش در مراسم اهدای جوایز سالانه کاخ سفید که مورگان فریمن هم از جمله برندگان مدال آزادی بود، اما در مراسم حضور نداشت، باراک اوباما با اشاره به جای خالی او گفت: احتمالا دارد در یک فیلم دیگر در نقش رییس جمهوری بازی می‌کند. اما واقعیت این بود که فریمن در شیکاگو شهر اوباما در حال جمع آوری پول برای کمپین دموکرات‌ها بود.

به گزارش  دیلی تلگرام، مورگان فریمن که چندی پیش اعلام شد جدیدترین نقشش را در فیلم «فندق شکن» و برای کمپانی دیزنی بازی خواهد کرد، به احتمال زیاد در نقش دروسل مه یر مرموز در این فیلم ظاهر می‌شود.
 
 
 مورگان فریمن سر پیری دنبال معرکه گیری است
فریمن سال پیش بازیگر فیلم «حالا مرا می‌بینی ۲» بود و امسال با فیلم «لندن سقوط کرده است» دیده شد. او در بازسازی فیلم مشهور «بن هور» هم بازی کرد و هر چند فیلم موفق ظاهر نشد، اما فریمن، مثل همیشه تماشایی بود. او فیلم دیگری هم داشت با عنوان «با استایل رفتار کردن» به کارگردانی زاک براف از کمپانی برادران وارنر که اوایل امسال اکران شد.

با این همه مورگان فریمن در آستانه ۸۰ سالگی  کمی حوصله‌اش سر رفته است. او می‌گوید: «به خاطر شهرتی که برای باوقار بودن دارم، خیلی از کارهایی که به من پیشنهاد می‌شود شحصیت‌های تکراری دارد؛ شخصیتی که داناست، آدمی که به مردم نصیحت می‌کند و از این جور چیزها…».

به گزارش بانی فیلم  او نباید خیلی هم از این مسئله تعجب کند و خودش هم این را می‌داند. او صدایی به یادماندنی و تاثیرگذار دارد و در نقش شخصیت‌های ماندگار چون نلسون ماندلا هم بازی کرده است. اما این‌هادلی لنیم‌شود که او بخواهد همیشه همین نقش‌های باوقار را ایفا کند. خودش می‌گوید: «سعی می‌کنم این نوع نقش خاص را بازی نکنم. خسته‌کننده می‌شود».

در یکی از فیلم‌های اخیرش با عنوان «۵ طبقه بالا» فریمن با دایان کیتون بازی ‌کرده است و می‌گوید همین حضور متفاوت بود که باعث شد بازی در این فیلم را بپذیرد چون چند سالی بود که ‌دلش می‌خواست با کیتون در یک فیلم بازی کند. «۵ طبقه بالا» داستان یک زوج متعهد نیویورکی را روایت می‌کرد که متوجه می‌شوند آپارتمان‌شان در نیویورک‌، نمی‌تواند برای همیشه خانه آن‌ها باشد چون سن بالای آنها دارد تاثیرش را روی حرکت کردن‌شان  می‌گذارد. در نتیجه این زوج به دنبال خریداری برای آپارتمان‌شان می‌گردند که اغلب نتایج بامزه و خنده‌داری به وجود می‌آورد. فریمن می‌گوید همیشه آماده قبول کردن «یک داستان عاشقانه کوچک خوب» بوده و در فیلمنامه‌ها به جای شخصیت دنبال داستان می‌گردد.

او درباره کیتون می‌گوید: «ما سال ۲۰۰۸ وقتی من در برادوی کار می‌کردم با هم ملاقات کردیم. دایان به عنوان تماشاگر به تماشای نمایش نشست و بعد هم آمد پشت صحنه تا سلام و علیکی بکنیم. همانجا بود به این نتیجه رسدیم خیلی دلمان می‌خواهد با هم کار کنیم و فقط باید پروژه درست را پیدا کنیم». فریمن فیلم «۵ طبقه بالا» را یکی از آن‌ داستان‌هایی که عمق دارد اما بیش از حد سنگین نیست می‌خواند و می‌گوید ساختن این فیلم با کیتون دقیقا همان چیزی بود که می‌خواست باشد چون هر دو خوب با هم کنار آمدند.

مسیر حرفه‌ای کاری فریمن شامل تئاتر، فیلم، ساخته‌های سینمایی بزرگ و پربودجه، درام، فیلم علمی‌تخیلی، کمدی و مدیریت یک کلوب بلوز در میسیسیپی می‌شود که مسیری طولانی و متنوع است اما با موجی آرام در دهه ۱۹۸۰ شروع شد. او ابتدا می‌خواست مجوز تاکسی‌رانی بگیرد و بعد هم نقشی را در نمایش تلویزیونی روزانه «دنیایی دیگر» قبول کرد. بعد از دو سال او در فیلمی به اسم «هری و پسر» بازی کرد. وقتی او یکی از شناخته‌شده‌ترین نقش‌هایش یعنی هوک کولبرن راننده را در فیلم «راندن خانم دیزی» در سال ۱۹۸۹ بازی کرد، اوضاع بهتر شد. او همان سال نامزد دریافت جایزه اسکار هم شد و برای فیلم «رستگاری در شاوشنک» هم نامزد شد ولی باید تا فیلم «عزیز میلیون دلاری» سال ۲۰۰۴ صبر می‌کرد تا برنده این جایزه شود.

فریمن می‌گوید وقتی بحث پیدا کردن نقش می‌شود، داستان اولویت دارد اما او می‌داند که با چه چیزهایی احساس راحتی می‌کند. «من دوست دارم کار کنم و اگر چیزی سمتم بیاید و ببینم چیزی است که می‌خواهم آن را انجام دهم پس دیگر مشکلی نیست. اگر آن را بخوانم و خودم را در آن نقش نبینم، تلاش برای به زور انجام دادنش بی‌فایده است».

فریمن می‌گوید جاه‌طلبی ارضانشده‌ای ندارد: «طی ۲۰ و چند سال گذشته در صنعت سینما من هر کاری که می‌توانستم انجام دادم. اگر می‌توانستم آرزو کنم آرزویم این می‌بود که آنقدر جوان بودم که می‌توانستم بعضی از کارهای اکشنی را که می‌خواهم انجام بدهم، اما غیر از آن دیگر نمی‌توانم به چیزی فکر کنم که انجام نداده باشم و آرزویش را داشته باشم».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس