کد خبر 621661
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

نسخه جدید و پرهزینه فیلم تاریخی «بن هور» در اولین هفته نمایش در گیشه، عملکرد بسیار مایوس‌کننده‌ای را ثبت کرد.

به گزارش مشرق، فیلم «بن هور» که با هزینه تولید 100 میلیون دلاری ساخته شده است، در اولین هفته نمایش در سینماهای آمریکا به فروش ناامیدکننده 11.4 میلیون دلار دست یافت که برای فیلمی با این هزینه تولید در اولین هفته نمایش عملکردی فاجعه بار است و می‌توان این فیلم را از حالا یکی از بزرگترین شکست‌های تجاری گیشه تابستانی هالیوود نامید.

فیلم «جوخه انتحاری» با فروش 21 میلیون دلاری برای سومین  هفته پیاپی در صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه آمریکای شمالی قرار گرفت. این فیلم در آخر هفته میلادی که گذشت در سایر کشورهای جهان نیز 38 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را از مرز 570 میلیون دلار عبور داد.

فیلم «بن هور» که محصول مشترک دو کمپانی «مترو گلدن مایر» و «پارامونت» است را می‌توان جدیدترین قربانی دنباله‌های سینمایی در گیشه تابستان به شمار آورد که همچون فیلم‌های «روز استقلال: بازخیز» و «شکارچیان روح» نتوانستند مخاطبان زیادی را جذب سینماها کنند.

این فیلم تاریخی که «مورگان فریمن» و «جک هیوستون» از بازیگران اصلی آن هستند در 20 بازار خارجی که به روی پرده رفت نیز چندان پرمخاطب نبود و هفته اول اکران خارجی خود را با فروش 1.7 میلیون دلاری سپری کرد.

رمان «بن هور: داستان مسیح» برای اولین‌بار در سال 1925 در فیلمی صامت با همین نام اقتباس شد، اما فیلمی که به شهرت جهانی دست یافت نسخه ساخته شده در سال 1959 به کارگردانی «ولیام وایلر»بود که با بازی «چارلتون هستون» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم شد.

این فیلم داستان شاهزاده‌ای یهودی به‌نام «جودا بن‌هور» است که ناجوانمردانه به جرم سوءقصد به جان فرستاده «سزار» توسط دوست رومی‌اش دستگیر و به بردگی و بندگی فرستاده می‌شود و دیگر اعضای خانواده‌اش هم به سیاه‌چال فرستاده می‌شوند. او پس از عبور از ماجراهای بسیار به وطن خویش بازمی‌گردد تا انتقام بگیرد و خواهر و مادرش را نجات دهد.

این فیلم برنده 11 جایزه اسکار شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد (چارلتون هستون)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (هیو گریفیث)،‌ بهترین فیلم‌برداری، بهترین طراحی صحنه، بهترین طراحی لباس، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین تدوین، بهترین موسیقی متن، بهترین صدابرداری و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی شد.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مومنی ثانی ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    1 0
    فیلم را بهتر معرفی کنید: یهودا بن حر (عرب یهودی است تلفظ بن هور غلط است)..پسر جوان حاکم محلی یهودی است که سرزمینش به اشغال رومیان درآمده. یهودا بن حر، درست همزمان با مسیح ع به دنیا می آید. در همان شب. وقتی از او می خواهند به عنوان یکی از سرداران رومی به خدمت قیصر درآید سرباز می زند. دوست او یکی از سرداران مقتدر رومی است که از کودکی با هم بزرگ شدند.پس از سوءقصد به جان فرمانده ی رومیان و اتهام همکاری با مخالفین قیصر در مناطق یهودی، او را بازداشت و به بردگی می فرستند در این ایام، مسیح به شهرتی رسیده است و تبلیغ خود را آغاز کرده. او در مسیر انتقال به کشتی های جنگی رومی به عوان پاروزن، بر اثر تشنگی از پا می افتد و مسیح به او آب می دهد. بعد از آن، دچار نوعی تشنگی خارق العاده و معنوی می شود ولی با تشنگی ناشی از عطش برای آب، اشتباهش می گیرد. او موفق می شود در جنگ رومیان و مقدونیان در دریا، فرمانده نیروی دریای روم را نجات دهد در حالی که می تواست او را بکشد و فرار کند. ب پاداش، او را به رم برده و فرمانده مذکور، وی را به عنوان پسر و جانشین خویش معرفی می کند. نجیب زاده ی جوان، در گردونه رانی، در رم به مقام اول می رسد . پس از مرگ پدر جدیدش، او میراث عظیمی به دست می آورد به دلیل نجیب زاده بودن می تواند درخواست ریاست یا حکمرانی در مناطق تحت سیطره رومیان را داشته باشد. او به عنوان مشاور به زادگاه خود برمی گردد. در آنجا از دوست نامرد رومی خود که مادروخواهر یهودا را پس از توطئه و سوقصد به جان نماینده قیصر به سیاهچال انداخته، می خواهد در مسابقه گردونه رانی با او به مبارزه برخیزد. شرط بندی بزرگی هم انجام می شود. یهودا بن حر، موفق می شود مقام اول را به دست آورد. بعدها از طریق دختر وکیل پدرش متوجه می شود مادر و خواهرش زنده ولی جذامی هستند. مادر و خواهرش تقاضای دیدار با مسیح را دارند جهت شفای عاجل. این حادثه درست زمانی رخ می دهد که مسیح را برای مصلوب ساختن به میدان شهر ناصریه می برند. یهودا و مادرو خواهرش از نزدیک صحنه را می بینند. تشنگی یهودا زمانی برطرف می شود که مسیح بر دار است و مادروخواهرش نیز شفا یافتند. به عبارتی یهودا بن حر، در پایان با دیدن این اعجاز الهی، به مسیحِ مصلوب ایمان می آورد و از کیش پدری خویش دست می کشد. داستان مذکور، داستان مسیح نیست بلکه چندین داستان در خلال یک روایت است. به هر حال، مسیح در نسخه ی ویلیام وایلر، معنوی تر به تصویر کشیده شد تا در فیلم جدید. اگر چه د رهمین فیلم نیز، نقش کاهنان یهودی در مصلوب ساختن مسیح اصلا پیدا نیست. شاید هدف به نوعی القای بی گناهی همه در قتل مسیحِ موردنظر است. من نتوانستم شخصیت یهودا را به عوان یک یهودی بپذیرم..یهودا بن حر، در فیلم وایلر بیش از انکه ویژگیهای فیزیکی و شخصیتی عربی، یا یهودی، یا شرقی داشته باشد، به ظاهر و رفتار یک رومی است.
  • مومنی ثانی ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    1 0
    شاید بهتر بود تیمور بکمامبتوف، به جای کارگردانی در این فیلم، نقش تهیه کنندگی را بر عهده می گرفت در کارنامه ی این کارگردان قزاق، بیشتر او یک تهیه کننده است تا کارگردان. در کارنامه ی او به عنوان کارگردان فیلمهای آمریکایی تحت تعقیب (2008) و آبراهام لینکلن: شکارچی خون آشام (2012) دیده میشود. با این حال شاید تنها تجربه تاریخی او همان فیلم لینکلن بوده باشد که چندان هم پرهزینه نبود. یک روایت ساده از لینکلن و دوران او. به هر روی، نام کارگردان خبر از پایان ناخوشایند این فیلم در فروش میداد
  • خان محمدعلی آقا ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    1 0
    باتشکر از خبرگزاری مشرق لطفا بیشتر از خبرهایی درمورد بازار ماشین های لوکس و گرانقیمت ، خبرهای روز از فیلم های معروف سینمایی در جهان را مخابره کنید ، ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس