دادگاه تجدید نظر مصر امروز سه شنبه به احکام صادر شده برای محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر و چند تن از رهبران اخوان المسلمین به جرم فرار از زندان وادی النطرون رسیدگی می کند.

 به گزارش مشرق، پایگاه خبری بوابه الفجر روز سه شنبه گزارش داد، دادگاه تجدید نظر درباره احکام محمد مرسی، محمد بدیع ، سعد الکتاتنی ، محمد البلتاجی و عصام العریان و 22 تن دیگر از رهبران اخوان المسلمین و اعضایی که به نام سازمان بین المللی جماعت اخوان المسلمین و همچنین تعدادی از نیروهای حماس و حزب الله لبنان در قضیه معروف به فرار از زندان وادی النطرون رسیدگی می کند.

دادگاه جنایی قاهره قبلا محمد مرسی ، محمد بدیع‌ ، رشاد بیومی و محیی حامد، سعد الکتاتنی ، عصام العریان و دیگر محکومان را به اتفاق آراء به اعدام محکوم کرده بود.

در حکم سابق دادگاه قاهره صفوت حجازی ، احمد ابو مشهور ، سعد الحسینی ، مصطفی طاهر الغنیمی ، محمد احمد ابو زید و چند تن از اعضای برجسته اخوان المسلمین به زندان ابد محکوم و 16 تن نیز به دو سال زندان محکوم شده بودند.

دادستانی مصر متهمان این پرونده را مشارکت و کمک به نیروهای حماس و حزب الله لبنان را در حادثه آشوب برای براندازی نظام و نهادهای آن و اجرای طرح های آنان و گروگان گرفتن افسر پلیس و بازداشت آنان در نوار غزه و حمل سلاح های سنگین برای ارتش مصر اعلام کرده بود.

دادگاه تجدید نظر مصر اخیرا حکم حبس ابد مرسی در پرونده جاسوسی برای قطر را لغو کرد.

دادگاه تجدید نظر قاهره نیز چند روز پیش حکم 20 سال زندان مرسی را در پرونده حوادث کاخ ریاست جمهوری تایید کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس