رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: کلید برجام که قرار بود قفل‌های کشور را باز کند حداقل قفل آلودگی هوا را باز کند.

به گزارش مشرق، اقبال شاکری در سیصد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به وضعیت آلودگی هوای شهر تهران اشاره کرد و گفت: تهران به سختی نفس می‌کشد و آلودگی هوا موضوع تکراری و حل نشدنی تهران بزرگ است که این روزها خسارت روحی و جسمی سنگینی به شهروندان وارد می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه تهران تابلو و نماد ملی کشور است، گفت: حل معضل آلودگی هوا، کارکرد ملی دارد بنابر این هرگونه کوتاهی در امور آن به منزله ضعف مدیریت و ناکارآمدی کشور محسوب می‌شود.
 
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: چه کسی باید جوابگوی مردم باشد، اگر مسئولین می‌توانند برای به خطر نیفتادن سلامتی مردم کاری کنند کنار بروند و کار را به دست کسانی بسپارند که ثابت کرده‌اند که در هر کاری ما می‌توانیم.
 
شاکری افزود: 13 ارگان بر اساس گزارش بازرسی مسئول امور آلودگی هوا هستند و هیچکس نیز پاسخگو نیست‌، کار آنقدر خراب شده است که مدیرکل کشوری از توریست‌های کشور به خاطر آلودگی هوا عذرخواهی می‌کند ولی یکی از مسئولین مربوطه از مردم عذرخواهی نمی‌کند.
 
وی افزود: آمارها نشان می‌دهد 80 درصد آلودگی هوا مربوط به خودروها، موتورسیکلت‌ها و اتوبوس‌ها است و این موضوع نشان می‌دهد که قالب اقدامات مشخص است ولی چرا هیچ اقدامی نمی‌شود.
 
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ از کلید برجام که قرار بود قفل‌های کشور را باز کند قفل کاهش آلودگی هوا را نیز باز کند.
 
وی گفت: هزار واگن برای مترو، 4 هزار اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی، 20 هزار خودروی جایگزین تاکسی‌های فرسوده، برای کاهش آلودگی هوا لازم است و تولید موتورسیکلت‌های برقی نیز باید در اولویت قرار بگیرد.
 
شاکری افزود: اگر نمی‌توانید حداقل‌ها را نیز برآورده کنیم کنار برویم و کار را بسپاریم دست جوانانی که توانسته‌اند در صنایع نانو، هوا فضا،‌ سلول‌های بنیادی، دفاعی، رادیوداروهای پیشرفته، حیرت‌انگیز بوده‌اند.
 
وی افزود: اگر دولتمردان اعلام می‌کنند که منابع ندارند منتظر آن طرف مرزها نباشند به مردم مراجعه کنند،‌ و اوراق مشارکت صادر کنند.
 
شاکری گفت: پروژه‌های BOT (بخش خصوصی) را راه‌اندازی کنند و قطعاً مردم مثل همیشه در صحنه حضور خواهند داشت و کمک‌های لازم را انجام خواهند داد و اوراق‌ها را نیز خریداری می‌کنند.
 
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: این اقدامات به شرطی است که از منابع جمع‌آوری شده حفاظت شود و حقوق‌های نجومی از آن سر در نیاورد. چطور شرکت‌های جعلی و شارلاتان می‌توانند منابع مردم را جمع‌‌آوری کند ولی دولت و شهرداری‌ها نمی‌تواند.
 
وی افزود: شهرداری تهران فروش روزانه و هفتگی طرح ترافیک را قطع کند و نصب کاتالیست‌ها را بر روی اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌ها انجام دهد.
 
شاکری افزود: تعطیل‌ کردن مدارس بی‌برنامه‌ترین کاری است که می‌توان انجام داد که جزء به هم ریختن زندگی مردم اثری هم بر کاهش آلودگی هوا ندارد.
 
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: در آخر به نظر می‌رسد که بعضی از مدیران و مسئولان ما ماسک‌های آلودگی هوا را به جای آنکه بر دهانشان بزنند بر روی چشمانشان زده‌اند که این همه خسارت به سلامتی و روح مردم وارد می‌شود ولی آنها تکان نمی‌خورند. وزارت بهداشت، وزارت راه و شهرسازی، وزارت رفاه، محیط زیست، استانداری، شهرداری به داد مردم برسند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس