کد خبر 655456
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

آمریکا طرح اسرائیل را که به شهرک نشینان صهیونیست اجازه می‌دهد تا همچنان در خانه‌هایی که در اراضی شخصی فلسطینی‌ها ساخته شده، سکونت داشته باشند، یک طرح دردسرساز توصیف و آن را محکوم کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، یک کمیته وزارتی اسرائیل اخیرا طرحی را ارائه کرده است که به شهرک نشینان صهونیست اجازه می دهد تا در خانه هایی که در اراضی فلسطینی ها در کرانه باختری ساخته شده، همچنان سکونت داشته باشند. این طرح با مخالفت آمریکا روبرو شده است.

الیزابت ترودو سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: ما به شدت نگران تصویب و اجرای این قانون هستیم که اقدامات غیر قانونی اسرائیل در اراضی شخصی فلسطینی ها را قانونی اعلام خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر این قانون اجرا شود، می تواند زمینه لازم برای قانونی شدن سکونت در ده ها شهرک در کرانه باختری را فراهم کند. این یک اقدام بی سابقه و دردسرساز خواهد بود که مغایر با دیدگاه های حقوقی اولیه اسرائیل است و بر خلاف سیاست دیرینه عدم ساخت و ساز در اراضی شخصی متعلق به فلسطینی ها خواهد بود.

آمریکا بر این باور است که ادامه شهرک سازی‌ها می تواند چشم انداز راهکار تشکیل دو دولت و سازش با فلسطینی ها را به خطر بیندازد.

مذاکرات سازش با میانجیگری آمریکا 2 سال پیش به بن بست رسیده است. این مذاکرات 9 ماه به طول انجامید ولی در نهایت هیچ دستاورد روشنی نداشته است.

فضای پرتنش سیاسی بین اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز هرگونه پیشرفت در مذاکرات سازش را بعید کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس