کد خبر 655220
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان گفت: طبق وصیت شهید بشیری و به خواست خانواده‌اش، مکان دفن این شهید در کنار مزار شهید مدافع حرم رضا الوانی درنظر گرفته شده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مجید صفدریان دوشنبه 24 آبان‌ماه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم وداع با یازدهمین شهید مدافع حرم استان همدان شهید محمدحسین بشیری، با اعلام برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تشییع این شهید اظهار کرد: استقبال از این شهید امروز دوشنبه ساعت 15 بعدازظهر از محل فرودگاه همدان توسط آموزشگاه قدس نیروی زمینی سپاه انجام می‌گیرد سپس مراسم وداع همزمان با نماز مغرب و عشاء در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان با سخنرانی سرهنگ جعفری فرمانده تخریب استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم تشییع و خاکسپاری روز سه‌شنبه 25 آبان‌ماه ساعت 9 صبح از محل امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان آغاز شده و پس از قرائت قرآن، سخنرانی یکی از اعضاء هیئت رئیسه سپاه استان، قرائت پیام خانواده شهید، مداحی و اقامه نماز، پیکر مطهر شهید تا میدان امام خمینی(ره) تشییع شده و با آمبولانس به گلزار شهدا انتقال داده می‌شود.

صفدریان با اشاره به مراسم ختم شهید بشیری عنوان کرد: مراسم ختم و یادبود شهید بشیری بعدازظهر روز سه‌شنبه از ساعت 15 تا 17 در مسجد مهدیه شهر همدان برگزار خواهد شد و در این مراسم یکی از اعضاء هیئت رئیسه سپاه همدان به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

وی به اعلام وظایف ادارات و سازمان‌های مربوطه  پرداخت و تصریح کرد: نیروی انتظامی در بحث برقراری نظم و انضباط در مراسم همکاری لازم را داشته باشد، پلیس راهور طرح ترافیکی را در سطح شهر و به هنگام ورود پیکر مطهر شهید به داخل شهر و مسیرهای تعیین‌شده تشییع اجرا کند، فرمانداری برای حضور مدیران و کارکنان ادارات مختلف در مراسم تشییع و ختم شهید با ابلاغ نامه اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهد و نسبت به چاپ و نصب بنر نیز اقدام کند.

صفدریان اضافه کرد: صدا و سیما نیز با پوشش مراسم از طریق ضبط و پخش به اطلاع‌رسانی این مهم بپردازد، شهرداری برای نصب بنر از سوی ادارات و تشکل‌های مردمی همکاری لازم را داشته باشد و نسبت به چاپ و نصب بنر نیز اقدام کند.

وی با اشاره به وصیت شهید و خواسته خانواده او بیان کرد: با توجه به وصیت شهید که به صورت فایل صوتی موجود است و خواسته خانواده او برای دفن ایشان در کنار مزار شهید الوانی، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان برای مکان قبر شهید و دعوت از یک روحانی برای اجرای مراسم کفن و دفن اقدام و همکاری کنند.

صفدریان درباره حمل و نقل عمومی و انتقال مردم از میدان امام(ره) تا گلزار شهدا گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی برای انتقال عموم مردم از میدان امام(ره) تا گلزار شهدا، در میدان امام خمینی(ره) مستقر شده و 3 دستگاه اتوبوس نیز برای انتقال خانواده شهید در بلوار جانبازان مکان زندگی شهید اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: آموزشگاه قدس نیروی زمینی سپاه برای استقرار سیستم صوت در محوطه امامزاده عبدالله(ع) همدان اعلام همکاری کرده و امور برق نیز در بحث پیشگیری از قطع برق در منطقه مورد نظر هنگام اجرای مراسم وداع و تشییع همکاری کند.

شهید محمدحسین بشیری یازدهمین شهید مدافع حرم استان همدان و از نیروهای پادگان قدس همدان است که روز گذشته حین انجام عملیات مستشاری در منطقه حلب سوریه به شهادت رسید. شهید بشیری تخریب‌چی نمونه کشوری در سال گذشته بودند و از ایشان یک فرزند پسر 8 ساله به یادگار مانده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    0 0
    لااقل تمثال مبارک شهید را میگذاشتید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس