سخنگوی ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ زائر اربعین از مرزهای ایران عبور کرده‌اند فعالیت ۳ مرز ۲۴ ساعته شده و زائران بدون روادید و گذرنامه نمی‌توانند از ۶ لایه کنترل تعبیه شده ناجا خارج شوند.

به گزارش مشرق، حمیدرضا گودرزی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و 200 هزار زائر اربعین از مرزهای ایران عبور کرده‌اند گفت: مرز مهران با 40 درصد، مرز شلمچه با 29 درصد، مرز چذابه با 20 درصد و همچنین مرز هوایی با 5 درصد عبور میزان خروجی زائر اربعین هستند.

وی با بیان اینکه تمهیدات ویژه‌ای از سوی ستاد مرکزی اربعین برای خروج زائرین اربعین در نظر گرفته شده افزود: گیت‌های خروجی شهر ایلام 4 برابر افزایش پیدا کرده اما زیرساخت‌های عراق در آن سوی مرز کفاف این حجم زائر را ندارد اما با هماهنگی‌های صورت گرفته وزارت کشور و وزارت امور خارجه ایران با طرف عراقی مشکلات در حال رفع است.

گودرزی با بیان اینکه به دلیل حجم فراوان زائران اربعین در مرز خروجی مهران محدودیت‌‌‌هایی در نظر گرفته شده که این مهم‌ترین آن در بحث ترافیک و عبور و مرور است اما همچنان این محدودیت‌ها پابرجاست خاطرنشان کرد: زائران اربعین که مرز خروجی آنها در ویزا مرز مهران ثبت شده با تمهیدات صورت گرفته از سوی ستاد مرکزی اربعین می‌توانند از مرزهای شلمچه و چذابه نیز خارج شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته مرز مهران با حدود 62 درصد بیشترین حجم خروج از کشور به مقصد عراق را به خود اختصاص داد افزود: ستاد مرکزی اربعین برای سال جاری این میزان را به حدود 41 درصد کاهش داده و سعی کرده تا خروج زائران را در تمامی مرزها مدیریت کرده و زائران را به دیگر مرزها سوق دهد.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین درباره امکان خروج از ایران بدون ویزا و گذرنامه گفت: ناجا در تمامی مرزها 6 لایه برای کنترل ویزا و گذرنامه در نظر گرفته لذا امکان خروج از کشور بدون داشتن این مدارک امکان پذیر نیست.

گودرزی درباره ساعت فعالیت گیت‌های خروجی ایران در مرزها اظهار داشت: فعالیت گیت‌های خروجی از ایران 24 ساعته شده که البته این موضوع از ابتدا هم چنین بوده است.

وی افزود: 750 هزار نفر ظرفیت برای اسکان، پذیرایی از زائران ایران در عراق تعبیه شده است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: 4 هلی کوپتر جمعیت هلال احمر در مرزها ایران مستقر شده‌اند در صورت نیاز به پرواز درآمده و مشکلات بوجود آمده بهداشتی و درمانی زائران را رسیدگی کنند. ضمن اینکه بیش از 100 تن دارو نیز در مرزها دپو شده تا در صورت نیاز از آنها استفاده شود.

گودرزی با بیان اینکه اولین اطلاعیه ستاد مرکزی اربعین ساعتی پیش منتشر شد افزود: علاوه بر رادیو اربعین و برای اطلاع رسانی سریع‌ تر ستاد مرکزی اربعین اقدام به انتشار اطلاعیه‌های خاص و بنا به فراخور زمان خواهد کرد.

گودرزی از زائران اربعین خواست در حفظ مدارک همراه خود نظیر ویزا و گذرنامه در کشور عراق کوشا بوده تا در هنگام بازگشت مشکلی برای ورود به کشور نداشته باشند.

وی درباره عزیمت اتباع افغانستانی ساکن در ایران به اربعین افزود: این اتباع فقط 2 روز دیگر فرصت دارند تا مجوزهای لازم را برای راهپیمایی اربعین و حضور در عراق فرصت دارند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: نحوه دریافت مجوزهای لازم برای حضور اتباع عراقی ساکن ایران در اربعین هم تا ساعتی دیگر از سوی ستاد مرکزی اربعین اطلاع رسانی خواهد شد.

وی درباره اعتبار کپی‌های مانیفست‌ زائران گروهی هم خاطرنشان کرد: تنها کپی‌هایی ممهور به مهر سفارت و کنسولگری‌های عراق در ایران اعتبار دارند که مهر آنها برجسته باشد و در این باره با سفارت عراق در تهران هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

گودرزی درباره پیش بینی‌اش از حضور زائران اربعین سال جاری گفت: سال گذشته بیش از یکی میلیون و 700 هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین حضور داشتند و احتمالا این میزان با افزایش 30 درصدی به بیش از 2 میلیون تا 2.5 میلیون خواهد رسید.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    جالبه ها
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    پول زائران را گرفتید بنده خداها رو تحت فشار گذاشتید. حالا دارید تبلیغ میکنید؟
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    چه مقدار خدمات داده به زائران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس