سیاستمداران انگلیسی که همواره در تضاد با سیاست‌های روسیه بویژه در موضوع سوریه بودند، با انتخاب دونالد ترامپ به رئیس جمهوری آمریکا و احتمال زیاد اتحادش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، دچار نگرانی شدند.

 به گزارش مشرق، بعد از آنکه دونالد ترامپ به رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد، بحرانی در بریتانیا شکل گرفت که دلیل آن اختلاف نظر مقامات بریتانیایی با این رئیس جمهور آمریکایی است.

به نوشته روزنامه اکسپرس، افزایش روابط میان ترامپ و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، انگلیس را در آستانه بحران دیپلماتیک قرار داده و دوستی ترامپ با روسیه برای انگلیس سخت خواهد بود.

دونالد ترامپ در اولین مصاحبه بعد از پیروزی گفت آمریکا کمک به شورشیان سوی را قطع می‌کند و از رئیس جمهور روسیه برای ارسال نامه زیبا به وی، تشکر کرد.

این دیدگاه ترامپ در تضاد کامل با دیدگاه ترزا می نخست وزیر بریتانیا است. نخست وزیر بریتانیا ماه گذشته خواستار تنبیه روسیه به دلیل اقداماتش در حلب شده بود، همچنین ترزا می از بشار ساد رئیس جمهور انتقاد می‌کند.

مقامات سیاست خارجی انگلیس بر این باورند که متقاعد کردن ترامپ برای ملایم کردن رویکردش در سیاست خارجی، کار بسیار سختی است.

یک مقام انگلیسی به روزنامه تلگراف تصریح کرد که انگلیس به وضوح گفته است اسد هیچ جایگاهی در آینده سوریه ندارد.

از سوی دیگر پوتین از ترامپ خواسته، با فشار بر ناتو نیروهایش را از نزدیکی مرزهای روسیه دور کند و تنش‌های رو به افزایش بین ‌المللی را کاهش دهد. ترامپ هم به دلیل کمک مالی اندک برخی اعضای ناتو خواستار خروج نیروهای آمریکا از ناتو شد.

همه این مسایل زمینه اختلاف زیاد میان انگلیس و آمریکا بعد از روی کار آمدن ترامپ و باعث نگرانی سیاست‌مداران انگلیس است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس