ایران و چین در جریان سفر وزیر دفاع چین به تهران، موافقتنامه همکاری‌ دفاعی - نظامی امضا می‌کنند.

به گزارش مشرق، سپهبد چانگ وان چوان وزیر دفاع جمهوری خلق چین به دعوت رسمی سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران برای انجام یک دیدار رسمی سه روزه وارد تهران شد و در فرودگاه امام خمینی (ره) مورد استقبال معاون امور بین الملل وزارت دفاع کشورمان قرار گرفت.

قرار است فردا (دوشنبه) مراسم استقبال رسمی از وزیر دفاع چین برگزار و پس از انجام مذاکره سردار دهقان و ژنرال چانگ وان چوان موافقتنامه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور به امضا طرفین برسد.

وزیر دفاع چین همچنین در این سفر با مقامات بلند پایه سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو خواهد کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    این احتمال وجود داره که ایران از نمایشگاه هوا فضا که هفته ی گذشته در چین برگزار شد تجهیزاتی مورد توجه ایران قرار گرفته و به خاطر ان از چین دعوت به همکاری شده اما من فکر می کنم این ملاقات در زمینه ی جنگنده نباشد.
  • آرش ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    آخه توافق نظامی باچین به چه دردی میخوره ؟محصولات نظامی چین هیچ کیفیتی نداره چه برسه به نوع صادراتیش!ماباید تجهیزاتی داشته باشیم که بتونه با تجهیزات فوق پیشرفته آمریکایی مقابله کنه ,حالا بنظرتون j10 توان مقابله با اف 22 واف 35 داره؟حتی سوپر هورنت؟مقامات نیروی هوایی پاکستان میگن جنگندهjf17. در نشانه گیری دقیق مشکل دارن !
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    هواپیما و هلیکوپتر جنگنده و باربری، گشت دریایی و اواکس ، تجهیزات برای ناو ها و موشک های دریایی و ناو های رادارگریز ، انواع رادار و پدافندها و ... رو میشه از چین خرید! حالا بعضی چیزهاش از جنس روسی بدتر هست اما میشه در کنار خرید جنس بهتر، این ها رو هم داشت! فرصت رو نباید از دست داد! مخصوصا اینکه پول هم طلب داریم از چین!
  • مغزمتفکر ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    آواکس یادتون نرھ واجبات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس