امارات به همراه 10 کشور دیگر عضو شورای همکاری و اتحادیه عرب در نامه‌ای به مجمع عمومی سازمان ملل از صدور انقلاب اسلامی ایران به کشورهای دیگر ابراز نگرانی کردند.

نامه ضد ایرانی امارات و ۱۰ کشور دیگر عرب به سازمان مللبه گزارش مشرق، امارات به همراه 10 کشور دیگر از جمله کویت، مصر، مغرب، سودان، اردن، دولت مستعفی یمن، بحرین، قطر‌ و عمان (کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب) نامه‌ای خطاب به سازمان ملل نوشتند و در آن از آنچه سیاست‌های توسعه‌طلبانه ایران و بر هم زدن ثبات منطقه نامیدند ابراز نگرانی کردند.

خبرگزاری رسمی امارت «وام» گزارش داد این نامه که به «پی‌یر تامسون» رئیس هفتاد و یکمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل نوشته شده و در پایان میان تمامی اعضای توزیع شده، در راستای حق رسمی امارات برای پاسخ به اظهارات نماینده ایران در سازمان ملل مربوط به تاریخ 26 سپتامبر و در مجمع عمومی سازمان ملل نوشته شده است.

در این نامه آمده است که «از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که به صادر کردن انقلاب ایران به کشورهای دیگر فرا می‌خواند نگرانیم؛ ایران کشوری حامی تروریسم در منطقه است از حزب‌الله در سوریه و لبنان گرفته تا حوثی‌ها در یمن و گروه‌های تروریستی در بحرین، عراق، عربستان و کویت و غیره، حمایت می‌کند».

در نامه مذکور و در پاسخ به اظهارت نماینده ایران مبنی بر محکومیت حمله نظامی ائتلاف عربی علیه یمن آمده است: دولت مشروع یمن -به ادعای آنها- در مارس سال گذشته خواستار کمک نظامی شورای همکاری و اتحادیه عرب برای حمایت از ملت یمن در برابر حوثی‌ها و ایران شد و ما در پاسخ به این درخواست به رهبری عربستان سعودی به کمک آنها شتافتیم.

امارات و دیگر امضاکنندگان در ادامه به هدف قرار گرفتن یک کشتی اماراتی در باب‌المندب که به گفته آنها توسط انصارالله هدف قرار گرفته، نیز اشاره و آن را بشدت محکوم کردند؛ آنها افزودند: این گونه اقدامات، کشتیرانی را در تنگه باب‌المندب و اطراف آن که یکی از گذرگاه‌های راهبردی کشتیرانی و مهم است، مورد تهدید قرار می‌دهد.

در نامه یاد شده آنچه مداخله ایران در جنگ یمن ارائه کمک‌های ملی، نظامی و راهبردی به انصارالله و نیز ارسال کشتی‌های حامل اسلحه نامیده شده، محکوم شده است و آن را نقض آشکار قطعنامه 2216 و 2231 سازمان ملل نامیده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: از زمان امضای توافق هسته‌ای میان ایران و 5+1 چیزی جز افزایش اقدامات خصمانه در منطقه و ادامه حمایت از گروه‌های تروریستی توسط ایران ندیده‌ایم.

در ادامه این نامه به حادثه «منا» و کشته شدن صدها تن از حجاج نیز اشاره شده و سخنان نماینده ایران در محکومیت این حادثه ، ادعاهایی کاذب برای بهره‌برداری از آن نامیده شده است.

نویسندگان نامه به موضع ایران در خصوص جزایر سه‌گانه نیز پرداخته و مدعی شد‌اند: این جزایر، جزایری عربی و جزء لاینفک امارات هستند و ایران ادعا می کند اینها جزء جدانشدنی از کشورش هستند.

در پایان نامه مذکور ادعا شده: تحقق ثبات و شکوفایی اقتصادی در حاشیه خلیج فارس بر پایه حسن همجواری و احترام به حاکمیت و عدم مداخله در امور دیگر کشورهاست و شیوه ایران مخالف با این موضوعات است.

«عباس یزدانی» دبیر اول نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ، در پاسخ به ادعاهای «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات اعلام کرده بود: ادعاهای عبدالله بن زاید مضحک و بی‌اساس است و درخواست وی درباره مطالبه جزایر سه‌گانه، تمامیت ارضی ایران را هدف قرار داده است.

بن زاید در مجمع عمومی گفته بود ایران باید جزایر سه‌گانه را به امارات بازگرداند.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سلام ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    راه آن سه جزیره ایرانی از دریای خون می گذرد وهابی ها یا همان شجره ملعونه باید این را بدانند که ایران سرزمینهای اشغالی فلسطین نیست که برای آن در مقابل اجنبی تعارف تکه پاره می کنند- نا پدری اینها ترامپ نیز عاجزتر از این ها است که به قطعاتی از خاک ایران چشم طمع بدوزد . و گرنه چشمان هر نامحرمی را که به خاک پاک ایران اخص جزایر سه گانه مورد نظر چشم هرزه داشته باشند از حدقه در می آوریم - امیر نشین ها از نامشان مشخص است کشور نیستند از اسم آنها پیدا است مدل اینگونه ای که امیری و چهار وجب خاک و آنهم یک رای کامل در سازمان باصطلاح ملل خود جای سؤال دارد این مدل امارت طرحی بوده که بوسیله کفار در سرزمینهای اسلامی راحت الحلقوم درست کرده اند مدل فعلی آن همین داعش حرامزاده است - امیر نشین ها همان داعش حرامزاده هستند.که می خواستند عراق و سوریه را نیز تکه تکه کنند - کمسیون امور خارجه مجلس ،حقوقدانان کشورمان - جغرافی دانها مورخین و... با ایجاد کمپین جواب این حرام لقمه هارا کوبنده بدهند - وزارت محترم خارجه و... این امارت های شبه داعش حاشیه خلیج فارس را در سازمان ملل به چالش بکشند این حرام لقمه ها کشورهای اسلامی و ملل مسلمان را خوار کرده اند برای چهار صباح امارت داری به یک وجب خاک زیر پای شان که به اندازه ویلا نیز نیستند به هر کار هرز و لهو و رفتار ابلهانه تن می دهند. سازمان ملل متحد نباید برای تضییع حق تمدنهای بزرگ بشری مثل ایران مامن و محل امنی باشد و بر ضد خود یعنی ایجاد امنی و.. بدل شود.
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    این 10 کشور کدومان؟البته به جزعربستان ،قطر،کویت وبحرین
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    اینا چطور از قانون اساسی ما با خبر شدن مگه فارسی ننوشتن! به عربی ترجمش کردید اینا رو بسوزونید!!!
  • محمد1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    آقای عبدالله اماراتی شما که همتون در یمن زانو زدید چطور حرف بزرگتر از دهانت میزنی حواست را جمع کن همینی را هم که دارید از دست ندهید چون صدام هم خیلی از این غلط ها کرد حالا کجاست؟
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    برند بمیرند اخه اینها ادمند ....یا میشه کشور به حسابشون اورد برند تاریخ بخونند تا بفهمند بزرگان سیاست هم از قدیم اینها را ادم به حساب نمی اوردند.... شما برید به زیر شکمتون برسید احمقها .....من نمی فهممم خدا چه چیز از این سبک مغزها دیده بوده که پیامبر را از این امت برانگیخت.
  • محمد ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    این کشورهای فلک زده حکایتشان مانند ان روستایی که شب شیری چالاک در طویله گاوش رفته بود و خسته بخواب رفته بود صاحب طویله تاریکی رفته بود دست بر پشت شیر به جای گاوش گرفته بود دست بر پشتش میکشید و صبح متوجه شده بود که چه خطری از بغل گوشش در رفته و گر نه یک لقمه میشد حال این بینوایان خیلی اسرار نکنند یکدفعه شیران ایران زمین به یک طرفت العینی برای همیشه به یاری خدا به دستور ولی فقیه امام خامنه ای ساکتشان میکنند و تا خدا خدایی میکند دم نزنند انشاالله .
  • ناشناس ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    فقط معلوم نیست کی قرار است امارات را سر جایش بنشانیم.از عجایب روزگار است که یک شیخ نشین ایران را با این عظمت تهدید می کند.دلایل ان باید برسی و چاره اندیشی شود
  • هاتف ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    عملکرد بسیار ضعیف وزارت خارجه.
  • محسن ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    همین جور تو آتش جهنم دست ساخته خودشون بسوزند تا به جهنم اصلی واصل شده و حمیم وزقوم هم منتظرشان است.خبیثان مزدور کفار و اجیران بی جیره ومواجب دشمن صهیونیست جنایت کار.
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    عرب یعنی فقط عربستان که بربریت و توحش را در کارنامه خود دارد جایگا شیطان و شجره خبیثه ملعونه ، بقیه کشورها فقط عرب زبان هستند لعنت خدا بر شجره ملعونه بخصوص اردوغان کثیف
  • پیام ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    وزارت خارجه خیلی انعطاف نشون میده.
  • ایران جاوید ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    وهابی های حاشیه خلیج پارس زیاد وراجی میکنن باید دهنشو بست
  • محمد ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    امارات بهتراست به شناسنامه کشورش راخوب نگاه کند تا هم سن خودرابداندهم مهر انگلیسی روی انرا
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگاه توست....!باشد روزی که یکی از استانهای جنوبی ایران بزرگ بشی.
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    به نظرم اصل مبعوث شدن پیامبر از میان این قوم خودش یه معجزه بود اینکه خدا فهمی ترین انسان رو در نفهم ترین قوم (بلا نسبت اعراب خودمون و فهمیده های عرب) پرورش داد خودش معجزه هست
  • ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    0 0
    پیشروی در دیا با ساختن جزایر مصنوعی باید در مراجع بین المللی مطرح شود این امیر نشینها در در خلیج فارس با ریختن خاک و سنگ خشکی به دریا سعی در تجاوز به آبهای بین المللی را دارند تا 12 مایل دریای خودرا به درون خلیج فارس از وضع قبلی تغییر دهند این بنوعی تجاوز درییائی به حقوق ملل است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس