کد خبر 654026
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳

ترکیه روز جمعه رئیس هیات مدیره روزنامه مخالف جمهوریت را بازداشت کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، روزنامه جمهوریت از بازداشت رئیس هیات مدیره این روزنامه در ادامه سرکوب معترضان و مخالفان پس از کودتای نظامی نافرجام جولای خبر داده است.

آکین اتالای پس از ورود به فرودگاه استانبول از آلمان، بازداشت شده است. این مطلب را روزنامه جمهوریت اعلام کرده است. هفته گذشته نیز 9 نفر از کارکنان روزنامه جمهوریت بازداشت شده بودند.

این روزنامه طی سال های اخیر مواضع تندی را علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و حزب عدالت و توسعه اتخاذ کرده است.

حکم بازداشت آتالای در ارتباط با تحقیقات مربوط به فعالیت های تروریستی صادر شده است. ترکیه تاکنون بیش از 37 هزار نفر را رسما بازداشت کرده و پیش از این نیز 110 هزار کارمند دولتی دیگر را برکنار و یا تعلیق کرده است.

از آغاز اعلام وضعیت فوق العاده در ترکیه تاکنون بیش از 160 رسانه خبری تعطیل شده است. در کودتای نظامی اخیر ترکیه بیش از 240 نفر کشته شدند.

اتحادیه اروپا به شدت از اقدامات دولت ترکیه در بازداشت 9 نماینده حزب دموکراتیک خلق مورد حمایت کردها انتقاد کرده و همین طور بازداشت کارکنان روزنامه جمهوریت را نیز به باد انتقاد گرفته است.

پلیس ترکیه جمعه گذشته شماری از اعضای حزب دموکراتیک خلق‌ها از جمله دو رهبر آن را بازداشت کرده است.

ترکیه از دهه 1960 میلادی تاکنون برای پیوستن به اتحادیه اروپا تلاش می کند و مذاکرات رسمی برای الحاق این کشور به اروپا از سال 2005 آغاز شده است. ولی این روند با چالش های زیادی روبرو شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    این روزها اردوغان مثل روزهای آخر نادر شاه شده که چشمای بچه خودشم در اورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس