کد خبر 653941
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

شبکه های تلویزیونی طرفدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آینده آمریکا از پخش تصاویر یادگاری خانواده های ترامپ و اوباما بعد ازآن باز ماندند که باراک اوباما بر خلاف رسم معمول در کاخ سفید این مراسم را لغو کرد و دوربین های تلویزیونی تنها دقایقی از پشت درهای بسته ضلع غربی این کاخ را نشان دادند.

به گزارش مشرق به نقل از وال استریت ژورنال، این اولین بار است که زوج کاخ سفید نشین فعلی (باراک و میشل اوباما) سنت را می شکنند و عکس یادگاری با ترامپ ها (دونالد و ملانیا ترامپ) را لغو می کنند. 

اوباما در عوض، به تنهایی با ترامپ در دفتر بیضی شکل کاخ سفید دیداری 90 دقیقه ای در قالب گفت وگویی خصوصی داشت در حالی که میشل همسر باراک اوباما ترجیح داد ملانیا ترامپ را که بزودی بانوی اول آمریکا می شود به گشت و گذاری در محوطه اقامتگاه ویژه رئیس جمهوری ببرد؛ جایی که قرار است این بار چند سالی میزبان ترامپ و خانواده اش باشد.

هشت سال پیش، زمانی که باراک اوباما و خانواده اش به پلاک شماره 1600 خیابان پنسیلوانیا در واشنگتن (آدرس کاخ سفید) گام نهادند، دوربین های عکاسی و فیلمبرداری ژست های مختلفی از آنها در کنار جورج دبلیو بوش و همسرش لورا ثبت و مخابره کردند اما رویداد امسال به نظر می رسد متاثر از واگرایی هایی شدیدی بود که همچنان بر اوضاع سیاسی این کشور حتی بعد از اعلام نتایج و پیروزی قطعی ترامپ سایه انداخته است و به خیابان ها نیز کشانده شده است. 

رسانه های آمریکایی می گویند واقعیت این است که اوباما و ترامپ بیش از آنکه به برنامه های هم انتقاد کنند، انتقادها را شخصی کردند. رئیس جمهوری منتخب تلاش کرد نشان دهد که باراک حسین اوباما در آمریکا متولد نشده و اوباما هم در واکنش به ترامپ مکررا می گفت که وی شایستگی ریاست جمهوری آمریکا را ندارد و برای این سمت نامناسب است. 

اما این انتقادها که بر حرارت رقابت هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ افزود در حد ایرادگیری های شخصی باقی نماند و سر از خیابان ها نیز برآورد. 

با بالاگرفتن موج اعتراضات مردم آمریکا به پیروزی «دونالد ترامپ»، مشاور ویژه وی، این پیروزی را حاصل دموکراسی آمریکایی خواند و از معترضان خواست تا قبل از طرد ترامپ به او فرصت دهند.

«مایکل کوهن» معاون اجرایی سرپرست موسسه ترامپ پیروزی ترامپ را نتیجه تصمیم مردم کشورش دانست و گفت: این دموکراسی ما است. اعتراض شما به چیست؟ کاری که شما می کنید بی معنی است. به او فرصت دهید، او به شما ثابت خواهد کرد که می تواند.

این سخنان مشاور ترامپ در واکنش به اعتراضات گسترده ای است که از سحرگاه روز چهارشنبه در چند ایالت این کشور آغاز و بتدریج به سایر نقاط آمریکا از جمله به نیویورک و مقابل برج معروف ترامپ کشیده شد.

به گزارش شبکه خبری ا بی سی در جریان تظاهرات دو روز گذشته که به درگیری ها و تخریب های گسترده ای در شهرهای مختلف آمریکا منجر شد، تاکنون دست کم 124 تن بازداشت شده اند. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    0 0
    شنیده ام آدلوف ترامپ ظهور کرده که نشانه ی آخر زمانی است. انگشت هم گذاشته روی ایران.
  • ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    اوباما متولد هاوایی است و هاوایی اگرچه در اقیانوس آرام است اما یکی از ایالات آمریکا محسوب میشه.طبق قانون اساسی آمریکا اگر متولد آمریکا نباشه نمیتونه رییس جمهور بشه.چند دوره قبل آرنولد شوارزنگر به همین دلیل نتوانست کاندید ریاست جمهوری بشه.
  • persian gulf ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    آقای ناشناس به مقدسات توهین نکن... اسم ادولف هیتلر بزرگ رو روی این احمق نزارید.
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    اوباماباچه‌روئی‌عکس‌بگیره‌ازهیلاری‌حمایت‌کردمردم‌زدن‌توی‌پوزش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس